Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan naapureita. Missä ajokortiton köyhä voisi asua erakkona kaupunkimaisesti?

Vierailija
31.12.2011 |

Muuttaisinko erakoksi ison kaupungin keskustaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna pyrkisin kerryttämään sosiaalista pääomaa kaveeraamalla naapurien kanssa. Ainoa toivosi päästä köyhyysloukosta, paitsi jos nyt elät jossain ghetossa. 

Vanha juttu itsessään, mutta hyvä että joku nostaa näitä.

Itse olen asunut eri paikoissa elämäni aikana. Lähtöisin maalta, asunut Suomen mittakaavassa suurkaupungissa, pienemmässä kaupungissa. Tehnyt töitä 15 vuotta, opiskellut, on kavereita jne.

Se ei silti meinaa että kaikkien pitäs olla sosiaalisia kaikissa ympäristöissä. Jos puhutaan asumisesta niin ei voida vaatia kaveeraamaan naapureiden kanssa. En itse vihaa naapureitani vaan annan kaikkien elää rauhassa ja samaa toivon myös muilta. Kyllä moikkailen ja voin jutella ja vähän tutustuakkin. Kaveeraaminen väkisin ei toimi. Pakottaa ei voi mutta jos tapahtuu niin tapahtuu.

Ei liity nyt minuun aloitus mutta tosi yleistävä vastaus minusta lyhyeen aloitukseen missä ei taustaa ole edes mitenkään avattu.

Vierailija
22/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupunki. Sivulla. Mielellään päättyvä tienpätkä ja luhtitalo tai rivitalo. Tai ok-talo jos jaksaa laitella. Pikkukaupunki jossa kulkee bussi ja on pari markettia. Ja pääsee isoon bussilla tai junalla n. 50 min. korkeintaan. Toisaalta isossa kaupungissa jos on joku kohta, jossa on vähemmän liikennettä niin hyvä, mutta vaatiiko se rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun rivitalossa ja meidän talossa on hyvin paljon yksityisyyttä. Rauhallista on myös ja hiljaista. Ainoa mikä tökkii on jatkuva rakentaminen ympäristössä.

Mua harmittaa vähän sama asia! Kaikki kauniit ja rauhalliset alueet pitää tunkea täyteen taloja. Esim tämmönen rivari okt alue missä itse asustan on ok. Mutta kun löytyy vapaa luontokaistale niin meinaavat tännekkin ängetä pienkerrostalon. Miksi???

Vierailija
24/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kerran paikallislehdestä juttua, miten meidänkin keskikokoisessa kaupungissa on keskustan lähellä kaupunginosa, jossa on vain tusinan verran vakituisia asukkaita. Se on enimmäkseen teollisuusaluetta, marketteja yms., mutta siellä täällä on jonkin autokorjaamon tai vastaavan yläkerrassa asunto. Asukkaita oli haastateltukin ja olivat oikein tyytyväisiä asumismuotoonsa. Päivällä oli meteliä, mutta illalla ja yöllä erittäin rauhallista.

Seppälässä ainakin noin.

Vierailija
25/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon kans joskus niin helsinkiläistyny että en oo vieläkään tottunu tähän Pirkanmaahan vaikka täällä on lukemattomasti hyviä puolia. Ja hei oon asunu täällä 7 vuotta kohta!! Myös siinä yhteisöllisyydessä on joskus hyviä puolia mut myös samassa tulee ne huonot. En oikein tiedä mistä sellainen johtuu.

Eikö ole tarpeeksi sitä hälinää missään niin keskitytään muihin ihmisiin ja spekulointiin tms.

Riippuu missä päin asuu. Pitäs varmaan oikeilla Tampereen keskustaa joskus. Nääh. Vielä joskus asun omakotitalossa mutta en halua asia okt tai rivarialueella lopun elämää. Tarkoitan tällä tiheästi asuttua kuppikuntakylää eli asuinaluetta niin sanotusti. Jokainen on persoona ja kaikille ei kaikki sovi. Nyt asun kivalla alueella joo.. Mua vaan eniten harmittaa yleisesti se että aina löydän jotain joka paikasta mihin petyn. Viimeistään puolen vuoden päästä. Se on kauheen tylsää. Siksi hyvä ettei koskaan oo ostanu mitään lopun elämän vankilaa itelleen väärästä paikasta.

Minulle sopisi hyvän matkan päästä autolla kaupungista sijaitseva okt missä lähin naapuri on. Vähintään 1 km päässä. Vielä joskus. Myös rivarissa on kiva asua jos vaan naapurusto on hyvä.

On meinaa sellasia paikkoja missä nyt vaan mahtuu asumaan monenlaisia ja auta armias jos on sekä omistus että vuokra-asujia samassa paikassa niin kyllä osa niistä omistusasujista on äärettömän ennakkoluuloisia.

Automaattisesti ei pitäs koskaan tehdä sellaisia päätelmiä mitä itse olen saanut sietää.

Mutta jos naama tai tapa moikata ei miellytä niin helposti sitten päätellään mitä sattuu. Jos vaikka kerran riitelet kuuluvasti mikä tietääkseni kuuluu vi*tu elämään.

Ota se näkökulma että kyylät on oikeesti huvittavia. Mieti se tilanne miten ne mietiskelee asioita keskenään niin alkaa vaan naurattaa. Huvin kannalta. Niin kauan ne on vaan viihdettä kun antavat kuitenkin muiden elää rauhassa. Vakikyylistä vaikee päästä.

Pitää itte muuttaa pois. Mutta sellanen lähestymistapa vois toimii.

Vierailija
26/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan rikollisia ääliöitä jotka olleet mukana rikollisissa touhuissa perhettäni ja itseäni vastaan. Naapurustossakin noita paskiaisia joten varmaan ymmärrettävää että ei kiinnosta tuollaisten pärstää nähdä.

"Ei kaikki ole sinua vastaan" En sanonutkaan niin, mutta ne rikokset mitkä on faktaa, en valitettavasti pidä niitä positiivisina tekoina. Ehkä joku toinen ottaisi. Olen ehkä sen verran eriskummallinen ihminen, että en ota törkeitä rikoksia kevyesti tai positiivisesti.

Vierailija
27/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan rikollisia ääliöitä jotka olleet mukana rikollisissa touhuissa perhettäni ja itseäni vastaan. Naapurustossakin noita paskiaisia joten varmaan ymmärrettävää että ei kiinnosta tuollaisten pärstää nähdä.

"Ei kaikki ole sinua vastaan" En sanonutkaan niin, mutta ne rikokset mitkä on faktaa, en valitettavasti pidä niitä positiivisina tekoina. Ehkä joku toinen ottaisi. Olen ehkä sen verran eriskummallinen ihminen, että en ota törkeitä rikoksia kevyesti tai positiivisesti.

Mitä ihmeen rikoksia sinua tai perhettäsi vastaan? Minkälaisessa ympäristössä oikein asut ja onko nää oikeita rikoksia mukamas? Eikö kannattaisi muuttaa pois?

En sano pahalla mutta tämä kirjoitus vaikutti vähän sillä tavalla ehkä epäluuloiselta? Voimia sinulle.

Onko juuri nää ihmiset muka tehneet teille jotain vai vaan joku liittyvä henkilö? Itselleni on tehty myös suuria vääryyksiä tässä elämässä. Sen takia muutin pois yhdestä kauheasta paikasta jokunen vuosi takaperin. Anteeksi voin näennäisesti antaa. Unohda en ikinä näitä julmia ihmisarvoa loukkaavia tekoja.

No. Onneksi meillä sentään on puhdas rekisteri mistään rikoksista. 🤭

Vierailija
28/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiroskis on lämmin talvellakin.

Vierailija
29/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeän rikoksen määritelmä ja mukana oleminenkin on äärimmäisen vakava syytös. Ristiriitaista tekstiä. Aika ihmeellinen ympäristö. Kannattaisiko sitten muuttaa tai käydä hakemassa apua tilanteeseesi?

Vierailija
30/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain vainoharhat päällä.

Vierailija
31/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei vissiin mopoautoakaan voi ajaa, kun vaikuttaa muutenkin aika vajaavaltaiselta. En pidä aikuista ihmistä, joka ei osaa ajaa autoa, oikeustoimikelpoisena. Mitään tämän taidon oppimiseksi ei varmaan köyhä teekään?

Ehkäpä siitä tsaarikauppakeskuksesta itärajalla löytyy asumus? On kaupunkimainen, eikä asu ketään. Muutenhan erakkona kaupunkimaisesti on aika mahdoton, etenkin kun ei hallitse muitakaan perusasioita, eikä ole rahaa ostaa palveluina vaikkapa taksikyytejä.

Vierailija
32/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ei vissiin mopoautoakaan voi ajaa, kun vaikuttaa muutenkin aika vajaavaltaiselta. En pidä aikuista ihmistä, joka ei osaa ajaa autoa, oikeustoimikelpoisena. Mitään tämän taidon oppimiseksi ei varmaan köyhä teekään?

Ehkäpä siitä tsaarikauppakeskuksesta itärajalla löytyy asumus? On kaupunkimainen, eikä asu ketään. Muutenhan erakkona kaupunkimaisesti on aika mahdoton, etenkin kun ei hallitse muitakaan perusasioita, eikä ole rahaa ostaa palveluina vaikkapa taksikyytejä.

Sulla on vissiin oikeesti joku isompi vika päässä 😂 Anteeks vaan. Ei kai kaikilla oo varaa tai tarvetta ajokortille. Jos tarve tulee niin eiköhän se hankita. Jotkut työnantajatkin tulee vastaan tässä monesti. Maksavatkin.. Sinusta voisin sanoa että olet vähän heikkolahjainen.

Vierailija
33/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään!

Nähin Suomen kaupunkien nukkumalähiöhin, joissa siis ihmiset asuvat, kun on onnistuttu ymppäämään kaikki sekä kaupunkien että maaseudun haitat ja riesat!

Hirveä, jatkuva melusaaste ja ruuhkat, talot kun on rakennettu meluisimpien katujen varsille! Pitkät matkat palveluihin, jotka ovat hajallaan eiväkä toimi, huonot yleiset liikenneyhteydet...,

Ilman omaa ja kallista autoa ei tule toimeen! Ei edes kalliissa keskustan melussa mikä taas johtaa jatkuvaan parkkipaikka- ja sakkopuljaukseen.....

Vierailija
34/34 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lainaa ja hanki asuntovaunu.niissä voi olla talvenkin joillain leirintäalueilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi