Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos liittyy ennen itsemurhaa takas kirkkoon, saako kirkolliset monttubileet?

Vierailija
19.10.2011 |

Vai onko joku siirtymäaika?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai itteles ajattele...?

Vierailija
2/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kumminkaan oo mihinkään ja ne järjestää mulle ihan paskat hautajaiset ja jos en kuulu kirkkoon, joudun musulmaanien kanssa samaan osaan hautuumaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kumminkaan oo mihinkään ja ne järjestää mulle ihan paskat hautajaiset ja jos en kuulu kirkkoon, joudun musulmaanien kanssa samaan osaan hautuumaata.

Jos et välitä elä niin mitä hiton väliä sillä on minne ruumis lopulta päätyy?

Vierailija
4/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos sukulaiset niin tahtoo. Kirkkoon kuulumaton voi saada kirkollisen hautaansiunauksen siinä missä kirkkoon kuuluvakin.

Vierailija
5/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaukset alkaa olla aika samanlaista meininkiä kuin mun yläasteaikaiset päiväkirjat.

Vierailija
6/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapahtajasi on sinut viimeisenä päivänä herättävä. Mä haluun ehdottomasti nousta kuolleista ja siks pitää liittyä takas kirkkoon.Ja hautajaisissahan varmistetaan ylösnousemus, kirkollisissa siis.

Vierailija
7/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt tänä vuonna kirkkoon kuulumattoman hautajaiset. Meni ihan kirkollisella normikaavalla eli kaikki litaniat mukana. Riippuu ilmeisesti myös papista.

vapahtajasi on sinut viimeisenä päivänä herättävä. Mä haluun ehdottomasti nousta kuolleista ja siks pitää liittyä takas kirkkoon.Ja hautajaisissahan varmistetaan ylösnousemus, kirkollisissa siis.

Vierailija
8/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etkö kuulu kirkkoon?

Vierailija
9/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varalta varmaan pitää liittyä takas ennen kuin kuolee. Pitäs tietää paljon on sossujen budjetti varattoman hautajaisille, niin sais vähän suuntaa että mitä suunnittelee.

Kanttori varmaan soittaa biisit ihan samaan hintaan, olipa ne mitä biisejä tahansa.

Vierailija
10/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varalta varmaan pitää liittyä takas ennen kuin kuolee. Pitäs tietää paljon on sossujen budjetti varattoman hautajaisille, niin sais vähän suuntaa että mitä suunnittelee.

Kanttori varmaan soittaa biisit ihan samaan hintaan, olipa ne mitä biisejä tahansa.

Ajattelitko että jos liityt kirkkoon ja luetellaan joku litanja hautajaisissa niin se takaa ylösnousemuksen?

Kaikki kuolleet ihmiset herätetään viimeisenä päivänä ja pelastus tulee vaan uskosta Jeesukseen eikä siitä mikä loru luettiin hautajaisissa.

Vierailija
11/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinku Jessen ja mun välinen asia. Ja Jesse sit tekee kuten parhaaksi näkee viimeisenä päivänä, mistäs tiedät vaikka se nostais ylös minut, muttei sua.

Vierailija
12/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkko on rakennus ja ihmisten kyhäämä instituutio, ei ne "herätä" ihmisiä kuolleista. JEESUS on ainut joka päättää ootko menossa Taivaaseen kuoleman jälkeen.

"USKO Herraan Jeesukseen, niin pelastut"

"Pelastus on LAHJA"

Vierailija
13/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siunaa hautaan ja lukee sen maaksi sun on tultava ja niin etespäin. Mut jos ilman kirkon jäsenyyttäkin pääsee uuteen elämään sit viimeisenä päivänä, niin mitä tuota sit tyhjää kirkollisveroa maksamaan.

Vierailija
14/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääräuskoisen musulmaanin viereen uskonnottomien osaan hautuumaata.

Vierailija
15/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanteensa (joka siis päättyi ikävästi) aikana harkitsi eroa kirkosta. Ei kuitenkaan koskaan eronnut, mutta toivoi jälkeensä jättämässään kirjeessä ettei häntä siunattaisi kristillisesti. Hautaus täytyi kuitenkaan järjestää seurakunnan kautta, josta sanottiin että pappi siunaa seurakunnan jäsenyyden perusteella. Piste. Eikä kenelläkään lähiomaisella ollut suurta intressiä taistella tuota vastaan. Minimikaavalla mentiin. Myös ilman omaisia kuolleet siunataan ehkä vain papin ja kanttorin läsnäollessa, jos kuuluivat kirkkoon.

Toisaalta omaiset voivat pyytää siunausta kirkkoon kuulumattomalle vainajalle. Pappi harkitsee käytettävissä olevien tietojen perusteella onko tälle edellytyksiä, mutta lähes aina siunaukseen suostutaan. Tosin jotkut papit ja seurakunnat eivät koskaan siunaa kristillisiin kirkkoihin kuulumatonta vainajaa. Jos vainaja on aikanaan kastettu, on hän tavallaan kirkon silmissä kristitty aina ja tämä on tavallaan siunauksen peruste. Kastamaton aikuisena kuollut onkin vaikeampi kysymys.

Vierailija
16/16 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun että mene sen papin juttusille nyt kun olet vielä elossa. Hän voisi vähän valaista tätä ikuisuus kysymystä. Vakavasti!

Suunnittelet siis lähtöä tältä planeetalta ja et edes tiedä minne matka jatkuu sen jälkeen. Et tule makailemaan sen muslimin vieressä maan alla tiedollisena, sen verran voin kertoa.. :)