Miehen jurpous ärsytttääääähhh!
Meillä pienet lapset eikä sen kummempaa uuden vuoden suunnitelmaa, joten päätin laittaa hyvät ruoat ihan omalle perheelle ja kattaa kauniisti - korkeat viinilasit, kynttilöitä, lautasliinat jne.
Menyyseen valitsin haudutettavaa lihapataa, jota tuunasin toista tuntia ja tein itse salaattia, jossa mm. tuoreyrttejä ja dijon-sinappipohjainen kastike. Lapsille keitin nakkeja ja pastaa oheen.
No, kun kaikki valmista, lapset tulevat pöytään mutta armas siippani jää nyhräämään jonnekin, tulee vasta 3. kerta kutsuttaessa.
Kun hän saapuu, yritän viritellä pöytäkeskustelua, mutta mies murahtelee vain epämääräisesti ja toteaa, jotta "helevetti kun väsyttää" (!)
Lihapataa ottaa pari nokaretta ja rohmuaa lautaselleen suurimman osan lasten nakeista, niin että joudun kesken kaiken nousemaan pöydästä keittämään lisää... ja tat-ta-daa, sillä välin mies pujahtaa mun ohi lapioimaan pelkkää pastaa suoraan suuhunsa lavuaarissa olevasta kattilasta (!).
Loppukaneettinsa ateriasta "aika paljon etikkaa oli tossa salaatissa".
Meinasin kumota salaattivadin siipan päähän.
Kiitos että sain tilittää!
Kommentit (12)
Meillä tapahtuisi vielä niin, että iskettäisiin täydet valot päälle "että näkee syödä".
mutta kaupan einessalaatti on kuulemma parempaa. Olen kyllä aiemminkin huomannut ettei tolla ole mitään makuaistia.
Tuollaisia ne miehet voivat pahimmillaan olla.
Yritä saada se seuraavalla kerralla mukaan järjestelyihin edes jotenkin. Voisi silloin arvostaa vaivannäköä eri tavalla.
Nauran täällä vedet silmissä! Sulla on loistava ulosanti, ap :) Tekstistäsi oikein huokuu turhautuneisuus ja maailman isoin molo otsasta... Teik it iisi, miehet on pönttöjä mut onneks me naiset ei olla ?
lähes kaikki muut asiat on just niinkun kirjotit.
Urpo mi urpo,, vaikka voissa paistais.
Tilannetajua ei ollenkaan, tulevaakaan ei voida aatella ollenkaan, miks pitäis? (asiathan tulee sitten kun tulee)!!!!
Käytöstavat,,, tai eihän niitä ookkaan.
Keskustellethan me ei varmaan kunnolla ikinä.
Ärsyttäväääääää!
Kai pöydässä oli pullo punkkua ja pari kaljaa?
Ettet ole aikaisemmin päivällä vannottanut että pisaraakaan (en puhu känneistä) ei saa aikuiset ottaa kun on lapsia talossa.
Mieheni on muuten ok pakkaus, siis uskollinen, luotettava, hyvä sängyssä, hyvä isä, jopa komea ja omaa parhaimmillaan vinkeän huumorintajun...
Mutta kuvailemani tyyppisissä tilanteissa on kauniisti sanottuna... rajoittunut.
Mieluummin kuitenkin peruskelpo perusjurpo kuin vaikkapa viineistä luennoiva ja shakespearea siteeraava narsisti, eikös? ;-)
t. ap
mutta kysymys on siitä että sinä taisit olla juhlistamassa uutta vuotta ja miehellesi kysymys oli perusateriasta ilman sen kummempia klumeluureja.
Kannattaisi varmaan sopia etukäteen mitä juhlistaa ja miten, eikö ?
Mun silmissä sä olet tohon juttuun ihan yhtä syyllinen kuin miehesi (enkä ole mies itse).
ps. olisiko fiksumpaa laittaa salaattikastike erilleen niin että sitä voi sitten laittaa itselleen jos siitä sattuu tykkäämään tai olla laittamatta jos ei tykkää
Minä en viitsi edes vaivautua enää yrittämään kun paha mieli tulis vaan meidän jurpon kommenteista. "helvetti kun väsyttää", voi miten tutulta kuulostaa. prkle