Mun teini saa hepuleita himassa
Poika 16v ja kaikki kaverinsa viettää uutta vuotta perheen kanssa, mun saa hepuleita kun JOUTUU OLEMAAN MUN kanssa, ei raketteja ei mitään kivaa...
ISO huokaus, kello on vasta viisi... tunnin kuluttua alkaa pauke ja siinä vaiheessa tulee taas raivoamaan mulle
Kommentit (12)
viettänyt vuodenvaihdetta kavereiden kesken. Miksi poikasi joutuu olemaan kotona sinun kanssasi? Kotiaresti?
Ja tosiaan, miksi ette tee sitten yhdessä edes mitään kivaa? Vaikka niitä raketteja jos poika on niistä vielä kiinnostunut.
Pojan kaverit on perheiden kanssa, eivät lähde ulos, vanhemmat noudattaa raketeissa 18v ikää, niin minäkin, mä en raketteja ostanut koska tiedän ettei se lähtisi edes mun kanssa niitä ampumaan.
Herkkuja olen ostanut, niitä on kaappi täynnä, samaten löytyy leffoja jne. ei vaan suostu mun kanssa katsomaan.
Ehkä ensi vuonna pääsee taas isänsä kanssa viettämään uutta vuotta, tällä kertaa isä halusi juhlia kavereidensa kanssa.
Mä vietin 13v lähtien uutta vuotta kavereideni kanssa. Ja ei, en ole sossupummihulttioperheestä.
edes oo mitään oikeita hepuleita.
Meidän hirviöteini möykkää alakerrassa harrastushuoneessa ja äänistä päätellen yrittää parhaansa rikkoakseen kaikki paikat. Mies lukitsi sen sinne, koska päätettiin ettei herra nyt vaan lähde minnekään ja thats it. Nyt riitti ryyppääminen ja rypeminen kavereiden kanssa.
En toki tiedä missä asutte tai elätte, ja eipähän se ole pelkästään kivaa, että teinit huinivat öisin. 16-vuotiaalla alkaa kuitenkin olla jo kova polte päästä ikäistensä kanssa viettämään vuodenvaihdetta. Valitettavasti siihen monilla kuuluu myös alkoholinkäyttöä ja hölmöilyä. (Kyllä! Minäkin tein niin!) Enkä ymmärrä, minkä takia häntä pitää kotona pantata, tai hänen ystäviään. Onko kyse vanhempien yhdessä tekemästä päätöksestä, että meidän teinit eivät sitten ainakaan ryve kylillä? Vai mistä on kyse? Siinä tapauksessa olisi ollut ihan kohtalaista tarjota nuorille uudenvuodenvastaanotto porukalla edes jonkun kotona. Tuommoinen eristäminen petaa vain lisää ongelmia.
Jos siellä kaupungilla ja kylillä ei ole tuttuja, ei poika siellä yksin viihdy. Vaan se lienee menetettyä... ehkä nyt sitten siedät poikasi hepuloinnin ja tarjoat lähipäivinä jotakin hohdokasta.
Kaikesta huolimatta sinulla on oikeus odottaa nuoreltasi kohtuullista käytöstä. Puhu asiasta, tarjoa sovitteluratkaisua. Ei hän enää mikään pikkulapsi ole, jota pompotetaan kuten aikuisille passaa.
Tuliko hyvä olo?
Ryyppääminen ja rypeminen riittää. 16-vuotias ei kuitenkaan ole 4-vuotias. Opetelkaa tarjoamaan vaihtoehtoja, ettei nuoren tarvitse kapinoida.
Meidän hirviöteini möykkää alakerrassa harrastushuoneessa ja äänistä päätellen yrittää parhaansa rikkoakseen kaikki paikat. Mies lukitsi sen sinne, koska päätettiin ettei herra nyt vaan lähde minnekään ja thats it. Nyt riitti ryyppääminen ja rypeminen kavereiden kanssa.
On vissiin näiltäkin vähän vanhemmuus hukassa....
sehän möykkää tekemisen puutteen takia.
Meidän teini häippäsee kohta päivällisen jälkeen omille teilleen, ajelee mopolla tai vastaavaa.
En todellakaan pidä poikaa kotona, saisi mennä mun puolesta, mutta KAIKKI kaverinsa ovat omien perheidensä kanssa, eivät lähde ulos.
hiemanko on homma karannut käsistä!
Tuliko hyvä olo?
Ryyppääminen ja rypeminen riittää. 16-vuotias ei kuitenkaan ole 4-vuotias. Opetelkaa tarjoamaan vaihtoehtoja, ettei nuoren tarvitse kapinoida.
Tämä teini on todellinen ongelmapoika, jonka käsittelyyn meillä on vino pino ammattilaisten ohjeita ongelmatilanteen tullen. Kyllä tän kans on käyty läpi kaikenlaista ja nyt tultiin sille rajalle taas kerran, että mikään muu ei auttanut. Ei tullut hyvä olo, vaan sellainen olo, että olemme tehneet mitä pitikin. Näin ovat ammattiauttajat meitä neuvoneet eikä kasvatuskyvyissämme ole todettu mitään vikaa. Itse asiassa harvalla taitaa olla mustaa valkoisella siitä, että vanhemmissa ei ole minkäänlaista vikaa. Me emme - ammattiauttajien neuvosta tämäkin - vaan enää anna teinin terrorisoida koko perhettä ja se taas ei aina onnistu ihan normaalikeinoin.
Vitsailua hoitolaitoksesta en siedä, sillä se ei ole leikin asia. Sellaisessakin teinimme on ollut enkä toivo sitä kellekään!
Esim. pitsalle ja raketteja katsomaan? Tai vuokratkaa pari hyvää leffaa ja ostakaa irtokarkkeja ym herkkuja.