Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkääpä mitä on Jumalan armo. Siis uskovat.

Vierailija
31.12.2011 |

Aika paljon hoetaan sitä Jumalan armoa, mutta mitä se on oikeesti?

Miten uskovat koette Jumalan armon elämässänne? Kun epäonnistutte, käyttäydytte huonosti, ette voi tai halua tehdäpaljonkaan maailman ihmisten kärsimysten lievittämiseksi ja kun on vaikee antaa jollekin anteeksi jne.

Musta tuntuu, että mä kamppailen jatkuvasti ton anteeksiantamisen kanssa. Varsinkin itelleen on vaikeeta antaa anteeksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukädessä kaikki on anteeksiantamista, mutta ennen kuin muille voi antaa anteeksi, pitää antaa ensin anteeksi itselle. Se, että annant itsellesi anteeksi, on sitä, että osoitat itsellesi armoa. Et tuomitse itseäsi, vaan armahdat itsesi.

Minä, uskova kun olen, niin pyydän anteeksi näiden kahden lisäksi myös Jumalalta.

Olen taipuvainen uskomaan, että anteeksianto on mysö tunne. Kun oikeasti annat anteeksi, se "tuntuu". Tunnet, kuinka hengität syvempään, kuinka kivi putoaa sydämeltäsi, kuinka rauha leviää.

Nyt kun kirjoitan niin ajattelen, että sinun ongelmasi ehkä onkin se, että et pysty osoittamaan armoa itseäsi kohtaan, eli antamaan itsellesi anteeksi...?

Vierailija
2/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

armo on sallimus, ei niinkään anteeksianto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

armo tuo lohtua juuri silloin kun olen itse heikko ja tyhmä ja kykenemätön. Silloinkin Jumalalla on minulle armo, vaikka olisin kuinka syntinen. Armon vuoksi pahimmallakin on mahdollisuus päästä kirkkauteen.

Vierailija
4/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan vaikea antaa anteeksi itselleen nin, ettei enää näkis itseään menneitten syntien ja epäonnistumisten läpi.

Oon harjoteitellut muille ihmisille anteeksi antamista ja siitä tosiaa tulee hyvä olo, saa tuntea vapautumista.

ap

Vierailija
5/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armoa on se, että me ei kaikki jouduta suoraan helvettiin vaikka se me ansaittaisiin. Jumala laittoi poikansa menemään sen helvetin läpi meidän puolesta, että me syntiset siltä säästyttäisiin. Sitä on Jumalan armo meitä kohtaan.

Vierailija
6/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö jumala ole tehnyt myös aika paljon syntiä? Ainakin Raamatussa on aika paljon kohtia, joista se käy ilmi.

Vierailija
7/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesuksen sovitustyöhön ja saat syntisi anteeksi ja pelastut. Mitkään tekemiset eivät voi vaikuttaa pelastumiseesi, ainoastaan armo.

Jokainen kantaa pelastuksen ja tuomion mahdollisuutta mukanaan.

Kristitty pysyy jatkuvasti nöyränä ja armossa kun tuomio ja armo saavat olla hänen elämässään ainaista nykyisyyttä. (Tämä taisi jo mennä joillekin överiksi.)

Vierailija
8/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omassa voimassa pysty kipeitä asioita antamaan anteeksi, mutta Jumalan rakkauden avulla se on mahdollista. Kun tajuaa, miten paljon Jumala on antanut meille anteeksi, niin sen jälkeen ei voi muuta kuin antaa anteeksi lähimmäisilleenkin.

Vierailija
9/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu Sen kertoo:

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,

ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Joh.1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.

Armoo :) Ilma sitä selviä mä en.

Vierailija
10/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa muilla ihania vastauksia.

Tässä vielä yksi:

A nsaitsematon

R akkaus

M inun

O sakseni

Anteeksiantaminen narsistiselle isälleni oli elintärkeää. Se on vaan niin et mieti kuin pal me ollaan saatu anteeks, meidän tulee kans antaa anteeks. se oli avain sisäisessä eheytymisessäni.

Ihanaa oli kun isä myöhemmin tuli uskoon ja on nykyään lempeä tyyppi

Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta

Vierailija
11/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa voimassa = ???

Millaset asiat ovat kipeitä asioita = ????

Antamaan anteeksi, mutta Jumalan rakkauden avulla se on mahdollista = ????

Kun tajuaa = ??? Voiko sitä edes tajuta??? Totuus on, että Jumala antaa anteeksi ARMOSTA! Ei sitä voi tajuta, se on uskon asia.

Vierailija
12/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa voimassa = ??? Millaset asiat ovat kipeitä asioita = ???? Antamaan anteeksi, mutta Jumalan rakkauden avulla se on mahdollista = ???? Kun tajuaa = ??? Voiko sitä edes tajuta??? Totuus on, että Jumala antaa anteeksi ARMOSTA! Ei sitä voi tajuta, se on uskon asia.

omassa voimassa... Sillä tarkoitan sitä, että jos vain _itse_ yrittää pinnistellä ja ponnistella antaakseen anteeksi kaverille, joka sua on loukannut. Yrittää, yrittää, yrittää ja yrittää. ja sitten toteaa, että ei onnistu, yhä olen katkera sille kaverille. Se on sitä, että yrittää omin voimin antaa anteeksi. Mutta kun pyytää Jumalalta apua siinäkin, niin Jumala auttaa. Rukoilee vaikka että "Isä, en osaa antaa anteeksi ja rakastaa. Sinä olet rakastanut minua äärettömän paljon, joten näytä sinä, miten minä voin antaa anteeksi. Jätän sinun murheeksesi tämän asian. Hoida sinä se."

Kipeitä asioita voivat olla mitkä tahansa. Mikä kenellekin tekee kipeää. Ne ovat niitä asioita, jotka ovat kaikkein vaikeimpia antaa anteeksi. Ne ikävät tölväisyt, jotka kaveri on sanonut tai sitten jotkut oikeasti vakavat rikokset. Kipeitä asioita on jokaisella ihmisellä hyvin erilaisia.

Niin, totta toisaalta. Ei Jumalan armon ja anteeksiannon suurutta ihminen välttämättä kokonaan kykenekään tajuamaan. Raamattua lukemalla, rukoilemalla ja säännöllisessä seurakuntayhteydessä usko vahvistuu ja saa nähdä uusia ja uusia tilanteita, joissa Jumala on antanut anteeksi ja mitä hyvää siitä on ihmisen elämässä seurannut. Sellaiset asiat auttavat tajuamaan, mikä mahtava juttu se armo oikein on!

Vierailija
13/13 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut että sä sanoit sen armosanan merkityksen jo aiemmin ;D

Ja multa jäi myös Ap.n välivastaus lukematta, joka vaikutti vastaukseeni hieman.

Vastasin niin nopiaan

Terv. 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi