Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte tälläiset menot miehenne kanssa? :-)

Vierailija
31.12.2011 |

Eli vuokra 700 (sis vedet)

Sähkö n. 30

Netti 15

Kotivakuutus 200/v (mun nimellä kun vaadin että se otetaan, miehen mielestä ei välttämätön?!)

Autovakuutus 400/v (miehen nimellä, auto on miehen, ja sillä ajaa, mulla ei edes korttia. Tosin on kätevä tehdä isompia ostoksia isommassa marketissa..autolla)

Ruuat yms. ostetaan vuorotellen, ei niistä pidetä niin tarkkaa kirjaa.

Lähinnä siis haen tällä tuota vakuutusmaksua, miten teillä menisi, maksaisitteko puolet tuosta autovakuutuksesta, vaikka mielestänne auto on "turha" (mies siis maksaa itse autosta tulevat menot, bensat, huollot, katsastukset jne) kun yhtä lailla miehen mielestä kotivakuutus "turha" mutta maksan sen itse kun on samassa paketissa mun henkilövakuutuksen kanssa. Ilman autoa pärjättäis ainakin tällä hetkellä mainiosti kun miehen työpaikallekin on matkaa vain joku 2 km.

Vähän vaikea selittää mutta tuli vain mieleen :)

Ps. Niin ja ei riidellä rahasta juuri koskaan eli mikään riidanaihe tämä ei ole.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä yksin kotivakuutuksen, mutta siten, että se ei koske miehen omistamaa omaisuutta.

Vierailija
2/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autovakuutuksesta satasen, koska itsekin hyödyn autosta. Kotivakuutuksen maksaisin yksin, mutta en antaisi miehen hyödyntää sitä jos hän rikkoisi tai kadottaisi jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokrat, netti, sähköt, kotivakuutus yms. maksetaan puoliksi.

Auton vakuutukset maksan minä, koska autokin on täysin minun ja itse käytän sitä päivittäin. Mies toki hyötyy autosta, mutta ei maksa siitä mitään.

Meillä on näin sovittu ja mielestäni ihan oikein. Periaatteessa pärjättäisiin hyvin ilman aautoa, mutta itse halusin auton, joten minä maksan :)

Vierailija
4/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmällä summalla itselleni sen asunnon, myisin 20 vuoden päästä ja matkustelisin paljon myyntirahoilla.

Vierailija
5/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on naurettavaa riidellä rahasta jos asutaan yhdessä, tai siis tässä tapauksessa ylipäätään laskea mitä kukin maksaa.

Esim. meillä vain mies töissä, minä kotona lapsen kanssa. Mies maksaa lähes kaikki menot, minä kuitenkin yritän ostaa ruuat ja "omat hankintani". Toki jos molemmat töissä, niin sillon voi maksaa omat kulunsa ja suunnilleen puoliksi yhteiset jutut.

Ärsyttää nipot pariskunnat esim. ravintolassa, kun ruuatkin pitää maksaa puoliksi jne.

Vierailija
6/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen,netti, sähköt ja kotivakuutus puoliksi.

Autosta vastaa auton omistaja.

Meillä on molemmilla omat autot ja kumpikin vastaa omastaan.

Meillä ei ikinä olla riidelty rajasta.

Kumpikin käy aika tasaisesti ruokaostoksilla.

Kodin hankintoja yksin ja yhdessä. Samoin matkat.

Vierailija
7/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat käyvät töissä, molemmille tulee tili. Eri suuruinen, mutta rahat tulevat perheeseen. Menot maksetaan joko yhteiseltä tililtä tai jomman kumman omalta. Sitten jos toisella menee enemmän käyttötililtä rahaa (niin, että tili on "lopussa" ennen palkkapäivää), toinen maksaa loppukuun palkkoja odotellessa... Näin toimi jo silloin, kun itse olin kotona lasten kanssa, ja käytännössä tulot olivat miehen... (kotihoidontuki ei paljon ole...)

Vierailija
8/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään rahasta riidellä mutta hankinnoista ja tarpeista ollan välillä eri mieltä.

Esim. haluan pitää lapsillani (olemme uusperhe)sairasvakuutuksen koska sain sen tosi edullisesti aikoinaan ja tosi pienellä omavastuulla.

Miehen mielestä se on turha ja pelkkä tapaturmavakuutus riittäisi.

Siksi ollessani yhteisen lapsemme kanssa hoitovapaalla ja tuloni ollessa pienet, oli meidän vaikea sitä vakuutusta maksaa ja mies useasti kehoittikin irtisanomaan sen.

Maksoin sen kuitenkin ja tingin sitten jostain omasta jutustani.

Mies otti yhteiselle lapsellemme tapaturmavakuutuksen ja maksaa sen yksin, olisin halunnut myös sairasvakuutuksen mutta sitä mies ei enää olis maksanut.

Nää on vaan mielipideasioita eikä niistä voi jompikumpi vaan yksin päättää ja sitten vaatia että se maksetaan myös yhdessä.

Kaikki muu melkein meneekin puoliksi ilman kiistelyä :)

Vierailija
9/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei meillä riidellä rahasta"

Jos olis kyse satasesta kuussa, voi asiaa miettiä.

Vierailija
10/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menisi tuo niin, että mies maksaisi vuokran, sähkön ja autokulunsa vakuutuksineen. Minä netin (käytän enemmän) ja kotivakuutuksen ja suurimman osan kauppakuluista.

Vähän vaikea arvioida, kun meillä molemmilla on omat autot, joiden kulut itse hoidetaan. Meillä mies maksaa asuntoon liittyvät kulut ja lainat vakuutuksineen, mä maksan enemmän lapsiin menevät asiat ja kauppakulut (ja sen netin ;) ).

Vierailija
11/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaetaan, maksetaan ja tienataan yhdessä.

Vierailija
12/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra puoliksi.

Auton maksaa kokonaisuudessaan mies (itsellä ei korttia).

Sähkölasku on minun maksetava ja netti miehen.

Kotivakuutus maksetaan puoliksi, itse koen että kotivakuutus on pakko olla.

Vierailija
13/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaetaan, maksetaan ja tienataan yhdessä.

..ovet yleensä pienipalkkaisempia kuin miehet.

Vierailija
14/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autovakuutuksesta satasen, koska itsekin hyödyn autosta. Kotivakuutuksen maksaisin yksin, mutta en antaisi miehen hyödyntää sitä jos hän rikkoisi tai kadottaisi jotain.

Vierailija
15/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaan mies maksaisi auton maksut ja minä kotivakuutuksen, muut puoliksi. Maksatte aika paljon vuokraa, sillä maksaisi jo hyvin omaakin asuntoa ja jotain jäisi itsellekin :)

Vierailija
16/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti ymmärsivät aloitukseni väärin. En siis hae tällä sitä että kumpi on oikeassa pitääkö miehen maksaa puolet minun vakuutuksestani ja tarviiko minun maksaa puolet autovakuutuksesta. Kysyin vain miten teillä jaetaan nämä mielipide-erot, eli kun ollaan esim. jostain tarpeellisesta vakuutuksesta eri mieltä!

Kuten muutama täällä ymmärsikin mitä ajan takaa.

Muutama taisi ehdottaa sitä että jos kotivakuutuksen piirissä oleva asia menisi rikki ja tämä asia olisi miehen oma, hän ei saisi vakuutuksesta hyötyä? Ja sit kuitenkin "meillä ei onneksi ainakaan tuollaisista asioista riidellä". Kuten itse totesin, ei mekään riidellä, meillä on vain mielipide-ero siitä mikä on tarpeellista ja mikä ei :)

Ja jos miehen tavaralle sattuisi jotain ja menisi vakuutuksen piikkiin, niin miksi laittaisin miehen sen maksamaan kun se on aina yhteisistä rahoista pois? Kun meillä kuitenkin tosiaan on yhteiset rahat vaikka omat tilit onkin!

Ja noista tuloista joku kyseli, mies nettooa 1100 / kk ja minä 700 + lapsilisä, silti laitetaan kaikki puoliksi. Enkä näe siinä mitään ongelmaa, koska kesällä se meneekin sitten jo toisinpäin kun mies jää näillä näkymin työttömäksi.

Juurikin tulojemme pienuuden takia laitamme kaiken puoliksi, tai näin olemme asian itse järkeilleet. Jos toisella huonompi kuukausi niin toinen maksaa esim. vuokran kokonaan ja ensi kuussa sitten ehkä jo toisin päin :)

Ps. Painotan nyt siis vielä että emme riitele rahasta :)

TERVEISIN AP

Vierailija
17/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksen maksaisin yksin, mutta en antaisi miehen hyödyntää sitä jos hän rikkoisi tai kadottaisi jotain.

Onko tällaisia ihmisiä oikeasti livenä olemassa??

Vierailija
18/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on ihan liian suuret menot

Vierailija
19/19 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on ihan liian suuret menot

Kyllä me niin pienillä menoilla mennään kun vaan voi (paitsi se auto?), meille ei tule mitään lehtitilauksia, netti on halvin mahdollinen (tai oishan se kympin nettikin mutta pirun hidas), puhelinliittymät menee yhteen syssyyn ja niissä just passelit tarjoukset (yht puhelinlaskut 10-15€/kk)..

Harrastuksiin menee miehellä 1€/krt kun käy uimahallilla ja salilla siinä samassa. Mies tekee hyvää ja terveellistä ruokaa pienellä rahalla (ostaa esim. aina 20 kg riisisäkin kerralla, siitä riittää pitkäksi aikaa)

Niin en oikein tiedä mihin perustat tuon väitteesi? Vuokran suuruteenko? Sellaista se asuminen on, kallista! Jos asuisimme kauempana halvemmassa asunnossa niin aina tulisi bussikortit + bensat niin fiksumpaa mielestäni näin olla lähellä keskustaa missä palvelut ja toimistot... :)

ap