Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pah, tän siitä ruokarajoitteiset saavat !!

Vierailija
30.12.2011 |

Sukulaisperhe oli ollut lomamatkalla, ja heidän 7-vuotias poikansa ei ollut matkalla syönyt muuta kuin voileipiä! Kaikki muu oli oli ollut liian erilaista ja eikä ollut suostunut syömään mitään muuta :-)!. Ja tämä hyvin eksoottinen maa oli Turkki.

No ei ole mikään ihme, myös perheen äiti on hyvin ruokarajoitteinen "en syö, tossa piirakassa on sipulia/oliiveja/sieniä/kalaa/katkarapuja/tomaattia/jotain oudon näköstä/mitämilloinkin!". Ja kyse ei ole allergisesta ihmisestä vaan ruokarajoitteisesta jolle ei kelpaa mikään.

Äiti pilaa myös lapsen mahdollisuuden tutustua uusiin ruokiin.

Äiti aina lapselleen kertoo: "Sä et varmaan tykkää tosta ruuasta, koska siinä on sipulia/oliiveja/sieniä/kalaa/katkarapuja/tomaattia/jne.

Ei ihme ettei poika syö muuta kuin tyyliin makaronilaatikkoa, lihapullia ja muuta tuttua!

No Turkissa ei vissiin lihamakaroonilaatikkoa olis saanutkaan, mutta lihapullia olis ollut, mutta nekin oli kuulema outoja.

Perheen isä ja äiti syövät välillä esim. kiinalaista ruokaa, mutta sitäkään ei voi lapselle antaa kun "liian voimakkaasti maustettua". Voi apua...

Ei ihme että näistä eväistä syntyy lisää näitä ruokarajoitteisia ihmisiä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä toinen syö/ei syö?

Vierailija
2/5 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille syöjillle mistä he tykkäävät ja mistä eivät.

Minä olen opettanut jo pienille lapsillenikin, että ruuasta ei koskaan sanota hyi tai yök, ja jos ei jostain tykkää niin sitä ei tarvitse muutenkaan mitenkään kommentoida. Mistä ei tykkää, sen jättää vaivihkaa syömättä.

Tämä asia ei kumma kyllä ole selvää kaikille aikuisillekaan. Ihmettelen aina suuresti kun jonkun AIKUISEN IHMISEN pitää koko ruokaseurueelle avautua miten sienet on niin yök, tai kuinka kukaan voi syödä etanoita tai muuta kommentointia ruuasta. Käytöstapoja, ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin lapsena ollut hyvin nirso, mutta niin sitä kasvaessaan muuttuu.

Vierailija
4/5 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille syöjillle mistä he tykkäävät ja mistä eivät.

Minä olen opettanut jo pienille lapsillenikin, että ruuasta ei koskaan sanota hyi tai yök, ja jos ei jostain tykkää niin sitä ei tarvitse muutenkaan mitenkään kommentoida. Mistä ei tykkää, sen jättää vaivihkaa syömättä.

Tämä asia ei kumma kyllä ole selvää kaikille aikuisillekaan. Ihmettelen aina suuresti kun jonkun AIKUISEN IHMISEN pitää koko ruokaseurueelle avautua miten sienet on niin yök, tai kuinka kukaan voi syödä etanoita tai muuta kommentointia ruuasta. Käytöstapoja, ihmiset.

Vierailija
5/5 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia makuja oppii vain maistelemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi