Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti heittää ulos kotoa

Vierailija
29.12.2011 |

Niin, ihan sellaista vain tiedustelisin, kun äitini aikoo heittää minut pihalle kotoa (tällä kertaa, on ihan tosissaan). Olen 17 ja opiskelen. Syynä ulosheittämiseen on se, että sai tietää että juon alkoholia välillä viikonloppuisin. Sellaista vain mietin että koska en tällä hetkellä saa mitään tukea, niin pitääkö silti mennä sossuun juttelemaan ja voivatko auttaa asunnon kanssa?

Töitä siis olen kuitenkin jo etsinyt, mutta jos vaikka puhelinmyyntinkin menisin töihin jossen muuta paikkaa saa. niin voiko kela tällöin antaa jotain tukea vaikken tällä hetkellä saa mitään, ja kun kävin kysymässä aiemmin jos muuttaisin omaan kämppään, niin sanoivat etten saa tukia. Mutta jos nuo rahat ei vaan riitä vuokraan yms elämiseen, niin mitäs sitten?

Vai joudunko lastenkotiin, vaikka kuitenkin ihan kohta 18 olen jo?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vasta 18-vuotiaana et aikaisemmin. Nuorisokoti tms. ensin edessä.

Vierailija
2/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis nuorisokotiin. Kun kerran olet alaikäinen. Jos et selviä itse, jonkun pitää huolehtia susta, ja se on nuorisokoti.

Ois ehkä kannattanut jättää ryyppäämättä, et sä sitä siellä nuorisokodissakaan voi jatkaa, kun kerran olen alaikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka heittäiskin ulos, niin hänen pitää sun ylläpitosi varmistaa.

Valitettavasti niin kauan, kun olet alaikäinen, olet lastensuojelun kohteena ja joudut perhekotiin tai vastaavaan, mikäli vanhempasi ei pysty tai halua sinua pitää kotona.

Äitisi on kyllä outo, sillä suuri osa nuorista juo alkoholia viimeistään tuon ikäisenä. Takuulla hän itsekin on. Koita nyt vielä sinnitellä kotona kunnes täytät sen 18..

Vierailija
4/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kriisipiste voi auttaa:

http://www.nuortenkriisityo.fi/?sid=6

ja tuossa vielä muita kriisiapuja:

http://www.apua.info/fi-FI/apuanopeasti/

Vierailija
5/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm entäs jos nyt onnistuisinki saamaan jotain töitä esim. prismasta, ja sillä saisin jotenkuten vaikka vuokran maksettua, niin voiskoha kelasta enää mitää apua saada, että voiskoha ne sit harkita jos muuten pystyisin vaikka maksamaan mutta toimeentuloon tarvisin pientä apua?

Oisko ketää kellä ois kokemusta?

Vierailija
6/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mihinkään nuorisokotiin, jossa on ongelmanuoria. Tutun poika asuu lastenkodissa, on oma huone, paljon vapauksia, tukea jne. Heille hyvä ratkaisu, koska ongelmana on äiti, ei se poika.

Yhteys sosiaalitoimistoon, sieltä saat apua ja järjestävät asunnon, kun täytät 18v.

Vierailija
7/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutin kotoa 17-vuotiaana. En tiedä onko se asia sitten 90-luvun muuttunut.

Vierailija
8/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalin haun kautta, maksoin vuokrani ja laskuni ja sossussa kävin vaan toimeentulotukiasioissa eivätkä paaponeet muuten.

t. 8

Vierailija
9/9 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etu on olla "sijoitettu" lapsi, että saa keskiasteen koulun loppuun saakka ilmaisen asunnon + kalusteet jnee ja ylläpidon, kun saa ns. jälkihuoltonuoren statuksen.

On todella kovaa koittaa opiskella ja käydä töissä alaikäisenä, tiedän omasta kokemuksesta.

Jos vanhempasi eivät kustannna elatustasi, niin ehdottomasti käänny sosiaali-ihmisten puoleen, saat apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme