Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunkaulan kipuilu/vihlonta alkuraskaudessa

Vierailija
29.12.2011 |

Odotan toista lastani viikolla 9. Liitoskivut ovat olleet aivan muuta kuin esikoisesta, paljon kipuja ja erilaisia ikäviä tuntemuksia. Voisikohan tästä johtua se, että kohdunsuuta vihloo aika-ajoin ja siellä tuntuu usein myös muunlaista kipua ja painetta? Ovat aina lyhytkestoisia ja voimakkuudeltaan aika heikkoja, mutta niitä on hyvin usein. Pelottaa josko se vihlonta tekee siellä tuhojaan. Esikoisesta ennakoivat sipistukset alkoivat viikolla 18, mutta ylikaiseksi meni lopulta kuitenkin. Ensi viikolla minulla on nlalääkäri, mutta olisi ihana kuulla kokemuksia jo nyt :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne on vähän pahempia mitä useampi raskaus.

T:Rv39+4

Vierailija
2/4 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne on vähän pahempia mitä useampi raskaus.

T:Rv39+4

Tämä raskaus tuntuu eroavan aika hyvin edellisestä, joten jospa tämäkin vain jokin uudelleensynnyttäjyydestä johtuva juttu tosiaan :) Aina nuo kohdunsuulla tuntuvat kivut herättävät pelkoa, mutta eihän aina joka kipuilu aiheuta mitään pahaa. Kiitos sinulle vielä, huojensi kyllä mieltäni :)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennenaikaisia supistuksia ensimmäisessä raskaudessa ja jouduin lääkitykselle ja lepoon. Kyllähän sitä sen jälkeen seurailee vointia tarkemmin muissakin raskauksissa.

Neuvolasta voi kyllä päästä ylimääräiseen ultraan jos huolettaa tilanne. Minä ainakin pyysin heti päästä varhaisultraan kun toista aloin odottamaan. Ensimmäisen raskauden ongelmien takia.

Toisessa sitten supistelikin vähemmän vaikka muita kipuiluja oli enemmän.

Tässä kolmannessa onkin sitten sattunut milloin minnekkin mutta ei supistuksen supistusta ole tullut ennen kuin eilen.

Ties vaikka pääsisi yöllä jo synnyttämään.

Vierailija
4/4 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tätä ennen kokemusta kahdesta raskaudesta ja kyllä ne molemmat olivat alusta asti aivan erilaisia. Vaikka molemmat raskaudet olikin omasta mielestäni suht helppoja niin kyllä noissa alkuviikoilta ihan loppuun saakka vaivanneissa liitoskivuissa oli kestämistä. Molemmilla kerroilla myös just raskauden ekalla kolmanneksella ilmeisesti juuri kohdun kasvusta johtuva kipuilu ja ne terävät, puukonpiston tapaiset vihlaisut pisti miettimään kaikkea kamalaa. Sitte mulla ainakin oli sekin vielä, että kun toista odotti, niin jos ja kun ne tuntemukset oli erilaisia, kuin siinä eka raskaudessa, niin sekin taas pisti mietityttämään, et onko kaikki kunnossa?

No onneks meillä on tää netti, ettei tarvii ihan yksikseen peloissaan kärvistellä. Ihanaa kun voidaan kysellä toisiltamme ja vaihtaa kokemuksia.

Paljon onnea odotukseen. Kyllä se hyvin menee:)