Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaargh! Pitkästä aikaa avaudun täällä teinin rasittavuudesta...

Vierailija
29.12.2011 |

Voi miksi teinillä on kaikki niin vaikeaa? Miksi pitää aina puhua rumasti toisille, jos ei kiroten niin ainakin ilkeällä äänensävyllä? Ja miksi en jaksa sitä?

Tällä kertaa teinin mökötyksen (ja tiuskimisen ja yleisen vastahankaisuuden) syynä on se, että hänet ja yökyläilevä kaverinsa komennettiin nukkumaan klo 2 yöllä. Olisivathan nuo muuten voineet valvoakin näin lomalla, mutta kun tämä oma teini ei ymmärrä, että muilla perheenjäsenillä on töitä ja aikainen aamuherätys! Piti sitten mölytä sen verran kovaäänisesti, että molemmat vanhemmat heräsivät useaan otteeseen eikä lopulta unen tulosta meinannut tulla mitään. Ihme kyllä pikkusisko ei herännyt, se olisikin vielä puuttunut. Kovaääninen valvominen lopetettiin siis klo 2 ja teinit komennettiin nukkumaan. Tämähän riittää teinille syyksi vihoitella minulle!

Ehkä oma työväsymys on syynä siihen, että ärsyttää niin kovasti tuollainen kiukuttelu. Huoh.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Terveisin ihanan teinipojan äiti.

Vierailija
2/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on teidän säännöt ja niitä noudatetaan. Piste.

Hoet tuota aina kun teini aukaisee suunsa ja annat kaiken mölötyksen mennä oho korvien. Älä missään nimessä alennu teinin tasolle väittelemään, paitsi jos itse haluat väitellä ja huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet teiniviiksesi tehnyt ja huonosti vielä kasvattanutkin. Sitä saa mitä tilaa!! Eikö?! : )

Vierailija
4/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet teiniviiksesi tehnyt ja huonosti vielä kasvattanutkin. Sitä saa mitä tilaa!! Eikö?! : )

ap

Vierailija
5/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Terveisin ihanan teinipojan äiti.

Tässä talossa on kaksi teiniä, toinen edellä kuvattu ja äärettömän rasittava tyttö, toinen helppo ja kiltti poika (vrt. yllä ihana teinipoika). Samalla lailla, toki yksilöllisesti, kasvatettuja, luonteiltaan hyvin erilaisia. Aivan sama mitä tuolle tytölle sanoo, häntä kohdellaan hänen mielestään aina väärin. Tosiasiassa näin ei tietenkään ole. Mutta tuo metsä vastaa -vertaus pätee niin päin, että kun aikansa tasapuolisuutta ja sovinnollisuutta noudattaen yrittää kasvattaa näitä lapsia, ja toiselta saa suut silmät täyteen valitusta ja huutoa, niin lopulta sitä väistämättä alkaa asennoitua jo valmiiksi negatiivisesti siihen hankalaan yksilöön. Vaikka miten yrittäisi olla ystävällinen. Rakkaitahan nuo ovat yhtä lailla molemmat, mutta toinen on oikeasti niin vaativa!

t. ap

Vierailija
7/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen murrosiät ovat olleet tulta ja tuppuraa. Meillä se ainakin liittyy sihen, että ollaan niin samanlaisia.

Kun nuo vuodet on ohittanut (ymmärryksellä ja halaukksilla, toki myös rangaistuksia jos tarve) niin olemme kuin kolmoset. Sanaakaan sanomatta ymmärrämme toisiamme.

Vierailija
8/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen murrosiät ovat olleet tulta ja tuppuraa. Meillä se ainakin liittyy sihen, että ollaan niin samanlaisia. Kun nuo vuodet on ohittanut (ymmärryksellä ja halaukksilla, toki myös rangaistuksia jos tarve) niin olemme kuin kolmoset. Sanaakaan sanomatta ymmärrämme toisiamme.

Voi kunpa meilläkin kävisi niin. Tuo tyttö on niin kovin rakas esikoiseni ja siksi varmaan tämä hirveä teini-iän myllerrys ahdistaa minua. Tytöllä pn paljon rajumpi murrosikä kuin minulla oli, mutta muuten meissä on paljon samaa. Ehkä se suurin ärsyyntyminen tulee niistä omista piirteistä, jotka itsessä ovat vähän kehittyneet tuosta murkkuiän mustavalkoisuudesta.

Jotenkin tuo yleinen v-mäinen olotila on niin käsittämätön asia - vaikka sellaista omassa nuoruudessa olikin, ei sitä tuotu esiin noin avoimesti aikuisille.

Kaipa tässä itsekin kasvaa näiden kasvavien nuorten kanssa!

ap

Vierailija
9/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAnot olevasi tasapuolinen ja sovinnollinen, mutta ehkä se tasapuolisuus tarkoittaakin,e ttä toinen teidän teineistä saa juuri mitä tarvitseekin ja sit sä vaan oletat, että se toinenkin tarvitsee samaa?

Tarkoitan, että tienit tarvitseevat keskenään ja itsekseenkin eri päivinä ihan erilaista huomiota ja huolenpitoa ja rakkautta ja opastusta ja ympäristöä. SIksi voit olla eirttäin hyvä äiti yhdelle ja täysin samaan aikaan surkea toiselle, vaikka toimisit molempien kanss aihan samoin. Tai juuri siksi, siis.

Vierailija
10/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Terveisin ihanan teinipojan äiti.

Minulla on ollut monta teiniä, superhelppoja ja sitten tosi vaikeita. Tytöille yhteistä on se että he käyvät minun arvojeni kimppuun, pojat ovat paljon tasaisempia psykologisissa hyökkäyksissään. Minunkin mielestäni poikien kanssa pääsee paljon helpommalla, ei tarvitse filosofoida yötä myöten ja perustella kantojaan.

Vierailija
11/11 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinien käytös on toki rasittavaa.

Mutta tuo käytös on (tarpeellinen) keino irrottautua vanhemmista. Kun sen saa tehdä turvallisesti kotona ei sitä tarvitse lähteä tekemään muualla .

Jostain luin sellaisen vinkin, että teinin ollessa kaikkein ärsyttävimmillään (sitaateissa) ota hänestä joku oikein suloinen pikkulapsikuva ja pidä sitä esillä. Se sama lapsi siellä angstaavan teininkin sisälä asuu.

Tsemppiä (jännityksellä odottelen miksi tämä meidän orastava myrsky teinirintamalla alkaa mennä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän