Tipaton tammikuu, kohta se alkaa...
Pitkään jatkunut tissuttelu (vuosi) saa nyt loppua ja aloitan sen tipattomalla tammikuulla.
Hyviä neuvoja kaipaan niin luomu- ja luonnonkeinoista kuin mahdollisista lääkehoidoistakin homman onnistumiselle.
Kertokaa kokemuksianne sekä vinkkejä, kiitos!
Kommentit (28)
tipatonta tammikuuta. Eikä edes suurkuluttaja. Lääkäri sanoi uutisissa, että hyvä tapa, mutta sitä ei voi pitää, jos alkoholi on jo ongelma! Minä pidin tipattoman(kulutus 4 annosta kuukaudessa) ja moni työpaikalla lähti mukaan. Lopulta olin ainoa, joka sen pystyi pitämään. Kaikki muut repsahtivat! (Mun on PAKKO saada viinaa/kaljaa/siideriä jne) Facebookissa tipattoman nyrpistelijät ovat niitä, joille tiedän maistuvan viinan todella paljon, siellä sitten selitellään, että tipaton on niille, joilla on ongelma! Heh, itse eivät siihen kykene, vaan joka viikonloppu ollaan taas baarissa! Tipaton sopii nimenomaan niille, joilla ei ole ongelmaa!
en ole pitänyt yhtään tipatonta tammikuuta.
Tammikuussa vietän synttäreitäni mm. syömällä hyvin ja juomalla 1-2 lasia viiniä.
Monesta muusta kuukaudesta on tullut tipaton. Tänä vuonna ainakin helmi-, maalis-, huhti-, syys-, loka- ja marraskuu olivat tipattomia.
Lähtökohtaisesti minua ärsyttää suunnattomasti se, että joku muu tulee määräämään milloin täytyisi pitää tipaton kuukausi ..ja jos ei pidä niin leimautuu juopoksi.
Joopajoo.
En ymmärrä näitä tipaton tammikuu yms villityksiä. Mikä järki siinä on? ainakin itse olen kohtuukäyttäjä ja voin juoda hyvin mielin tammikuussakin. Tipattomat ovat alkoholisteja varten jotka koittaa todistella että voi olla raittiina.
Ajattelin kohta lähtee ostamaan olutta. Kunhan tuo kello lyö ensin yhdeksän, täällä sääntösuomessa.
Panimolakon kunniaksi aloitin tänään maltaattoman maaliskuun lopun!
tipattoman kautta vähempään päivittäiseen/viikottaiseen käyttöön kaipaan.
Mitä jos tulee vieroitusoireita tissuttelun lopettamisesta (2-3 annosta per ilta), mikä oikea lääkitys?
Korostan, että motivaatio korkealla ja arvosteluviestit eivät tässä vaiheessa kannusta minua.
Asiallisista kommenteista iso kiitos!
ap