Kasvissyöjälapset
Mitä ootte mieltä perheistä,joissa lapset ei ole koskaan saaneet liharuokaa? Onko se oikeasti terveellistä? Voidaanko olla varmoja,että lapsi kehittyy normaalisti? Entä sitten koulussa,aikooko vanhemmat olla siellä kyttäämässä,ettei lapsi syö lihaa?
Kommentit (9)
kasvissyöjällä kai maha tulee kipeäksi,jos äkkiseltään rupeaa syömään lihaa... siinä kai vertautuu ihan allergikkohin.
Mä olen nähnyt nyt kahdesti kun joku kasvissyöjän lapsi saa synttäreillä tai muissa bileissä nakkihimon. Jostain syystä niiden mielestä nakit on taivaallisia, rapeita, suolaisia, rasvaisia ja kiellettyjä herkkuja.
Toinen oli synttäreillä 7 ja toinen kesähäissä 12, kun rohmusivat lautasen täyteen nakkeja ja tuhosivat ne salaa syyllinen ja nautinnollinen ilme naamalla.
tila omalle lapselleen.
kasvissyöjällä kai maha tulee kipeäksi,jos äkkiseltään rupeaa syömään lihaa... siinä kai vertautuu ihan allergikkohin.
On kai maailma väärällään ihmisiä jotka eivät syö lihaa juuri koskaan. Täysipainoinen kasvisravinto riittää hyvin (paitsi B12 vitamiinia ei vegaaniravinnosta kerta kaikkiaan saa joten se pitää ottaa pilleristä tai aluksi tietysti äidinmaidosta) ja tämä on ihan tutkimuksinkin todistettu länsimaisilla lapsilla.
Ja mitä siihen tulee, pystyykö sitten koskaan syömään lihaa: kyllä pystyy. Ruoansulatuksella kestää tosin muutamia päiviä saada lihaa sulattavat entsymit täyteen tuotantoon joten aluksi voi tulla vatsavaivoja. Mutta niin voi tulla vatsavaivoja mistä tahansa äkillisestä ruokavalion muutoksesta, esimerkiksi jos enimmäkseen ranskanperunoilla elänyt teinipoika alkaisi yhtäkkiä syödä - luojaparatkoon - hedelmiä runsaasti!
Mä olen nähnyt nyt kahdesti kun joku kasvissyöjän lapsi saa synttäreillä tai muissa bileissä nakkihimon. Jostain syystä niiden mielestä nakit on taivaallisia, rapeita, suolaisia, rasvaisia ja kiellettyjä herkkuja.
Toinen oli synttäreillä 7 ja toinen kesähäissä 12, kun rohmusivat lautasen täyteen nakkeja ja tuhosivat ne salaa syyllinen ja nautinnollinen ilme naamalla.
Vastuuttomia aikuisia kyllä heidän lähipiirissään kun ei voida valvoa että lapset söisivät heidän ruoansulatukselleen sopivia herkkuja myös häissä. Ikävää ettei lähimmäisiin voi enää luottaa. Entä jos lapset olisivat sairastuneet tuosta, buahhahhaa vaan, niinkö?
on varsin usein terveellisempi kuin lihaa syövien. Ihan vain sen takia, että kasvissyöjäperheissä usemmin paneudutaan ruuan sisältöön ihan eri syvyydellä. Tavallisissa perheissä lautasella on usein ihan mitä sattuu. Useinkaan kasvissyöjälapset eivät lopulta itsekään halua syödä lihaa. Itselläni on tuttu (25v) joka ei koskaan ole syönyt lihaa ja on todella hyvässä kunnossa. On kiitollinen vanhemmilleen heidän päätöksestään ja paneutumisestaan ruokaan. Intiassahan kasvissyönti on normaali elämäntapa, tosin heidän ruokavalionsa ei kovinkaan usein ole kovin terveellinen köyhyyden takia.
Meillä itse olen kasvissyöjä, mutta muu perhe syö myös lihaa.
Mitä ootte mieltä perheistä,joissa lapset ei ole koskaan saaneet liharuokaa? Onko se oikeasti terveellistä? Voidaanko olla varmoja,että lapsi kehittyy normaalisti? Entä sitten koulussa,aikooko vanhemmat olla siellä kyttäämässä,ettei lapsi syö lihaa?
ei kytätä koulussa tai kavereilla mitä lapset syövät ja kuudesluokkalainen onkin alkanut koulussa syödä ns normiruokaa. ekaluokkalainen ja neljäsluokkalainen eivät lihaa halua syödä.
lapsemme ovat pituudessa +2 käyrillä. 3 hoikkaa ja yksi alipainoinen.
kehittyneet normaalisti.
no ei edes tule, mistä näitä urbaaneita legendoja oikein tulee?? ja verrataan allergiaan, no ei nyt sentään.. liha ei ole mitenkään vaarallinen tai omituinen aine ihmisille, kuinka monta liha-allergikkoa tiedätte :)
meidän lapsi on kasvissyöjä, kuten vanhempansa. Ruuan terveellisyys riippuu siitä, millaista ruokaa tarjoaa. Mutta ainakin oma lapsi syö monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä, salaatteja, ja proteiinia hän saa soijasta (rouhe, tofu...), linsseistä ja pavuista. Ja kananmunista ja maidosta, koska niitä kuitenkin käytetään.
Kyllä voidaan olla varmoja, että lapsi kehittyy normaalisti ;)
Kouluikäinen on jo niin vanha, ettei sen ikäisen jokaista askelta vahdita. Oma lapsi on vielä pieni, mutta suurin osa kasvissyöjäperheen lapsista varmasti tietää vanhempiensa valinnan eettiset syyt ja ymmärtää myös, mitä pahaa lihansyönnissä on. Outo ajatus, että lapsi haluaisi syödä lihaa. Eivät allergiset lapsetkaan syö koulussa salaa sitä, mitä eivät voi syödä, koska tietävät, mistä ruokarajoite johtuu.