Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pysyisin terveenä?

Vierailija
28.12.2011 |

Söin tänä vuonna 5 antibioottikuuria, sairastin käytännössä koko kevään ja nyt tämän loppuvuoden. Yksikään antibioottikuuri ei ollut ns. turha vaan aina oli jokin sitä vaativa sairaus. Näiden päälle sitten vielä muutama flunssa. Eli olin ainakin 8 kertaa sairaana ja aina viikon kerrallaan.

Syön säännöllisesti ja terveellisesti, liikun jonkin verran (olen viiden pienen lapsen äiti), en polta enkä juo. Ja silti minulla on näin onneton vastustuskyky. Olen enemmän sairaana kuin meidän lapset.

Syön lisäksi vitamiineja ja maitohappobakteereja. Tämä vuosi oli sikäli poikkeuksellinen, että olin (viimeistä kertaa) raskaana, mutta nyt voisin taas panostaa enemmän itseeni ja tärkein juttu on tietenkin terveys.

Onko antaa vinkkejä? Kaikkiin liikuntaharrastuksiinkin tulee aina taukoja näiden sairastelujen vuoksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös siinä juuri ole niitä maitohappobakteereja, joita otan nyt purkista?

T. ap

Vierailija
2/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla kaksi lasta ja on jatkuvasti pois töistä. Sairastelee itse ja lapset alituiseen ja aina muut saa hoitaa sen hommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös siinä juuri ole niitä maitohappobakteereja, joita otan nyt purkista?

T. ap

Tiesithän, ettei noita saa syödä liikaa, ja ne voivat myös huonontaa kokonaistilannetta, jos vastustuskykysi on jo liian alhainen.

D-vitamiini kannattaa muistaa raudan lisäksi. Nuo on yleisimmät puutokset naisilla.

Vierailija
4/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei tosiaan lapset sairastele, minä vaan. Ja olen kotiäitinä, joten kukaan muu ei näitä hommia hoida kuin minä.

Vierailija
5/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä syö liikaa maitohappoabkteereja, yhden päivässä vain. Ja itse asiassa vain antibioottikuurien aikana. Raskausaikana join sitä Gefilusta.

Vierailija
6/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään multitabs ei riitä.

Oletko ottanut influenssarokotteet? Joka vuosi?

Kun tauti uhkaa, ota 500 mg C-citamiinia ja 800 ibuprofeiinia. Ja tämä satsi aamuin illoin.

Vierailija
7/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, muttei muita perussairauksia.

Vierailija
8/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sairastelet. Viisi pientä lasta, raskaana, vauva jne. Veikkaan että siinä syy. Kun lapset tuosta kasvavat, niin uskon että tilanne paranee.

Vierailija
9/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan ollut rankka vuosi, synnytyksen lisäksi on ollut parit hautajaiset.

Toivotaan, että muutaman vuoden kuluttua helpottaa. Ehkä sen voimin jaksaa kärvistellä :)

Vierailija
10/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sisäilmassa teillä kotona jotain ongelmia? Hometalossahan sairastellaan jatkuvasti.

Vierailija
11/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siis terveenä yhden korvakierrettä lukuunottamatta, joka saatiin katkaistua putkituksella.

Ja tuo kevään sairastelu johtui kyllä minulla raskaudesta, lisäksi lapset aloittivat samaan aikaan päiväkodissa. Mutta tätä syksyä en osannut ennakoida.

Vierailija
12/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko nukuttua tarpeeksi vauvasta huolimatta? Liian vähäinen uni ja stressi sairastuttaa.

Vierailija
13/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös mies osallistuu vauvanhoitoon.

Mutta varmaan se suurin syy on sitten stressi. Ja seuraavana sitten liian vähäinen liikunta - ikinä ei oikein voi aloittaa, kun on aina sairaana.

Söin sellaista raskaana oleville ja imettäville tarkoitettua monivitamiinia. Meinaan syödä purkin loppuun, vaikken enää imetäkään.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi