Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Paras KOSKAAN lukemasi KIRJA?

Vierailija
28.12.2011 |

Itsellä kaikki Tess Gerritsenin kirjat. Ahmin ne yleensä yhdessä yössä :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan John Irving: Sirkuksen poika. Olen lukenut sen monta kertaa, ja kiinnyn päähenkilöön kuin omaan isään tai parhaaseen ystävään tai puolisoon. Harmittaa aina kun kirja loppuu.

Vierailija
2/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalat juhlivat öisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos ja rangaistus

Vierailija
4/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta se vaan oli HYVÄ.

Vierailija
5/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti!

Vierailija
6/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin läpi 3 päivässä pitämättä kummemmin taukoa, niin se vei menessään. Ja sitten oli pakko ostaa se ihana radiokuunnelmasarja, vaikka maksoikin maltaita. Suosittelen tuota kuunnelmaa, jos tykkäsitte kirjasta. Sisältää ihanaa taustaatmostfääriä äänillä ja huilumusiikkia sekä noudattaa hyvin kirjan "henkeä".

Vierailija
7/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen sen n. kerran vuodessa, ja joka kerran se herättää uusia ajatuksia. Paras romaani ever. Ihan totta.

Vierailija
8/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenpainovia kirjoja:

Herman Hesse: Arosusi, Narkissos ja kultasuu, Riikinkukkokehrääjä (novellikokoelma)

Leon Uris: Mila 18, Trinity, Hadzi

Hossein: Kite Runner, Thousand Splendid Suns

jännäreistä esim. Alistair McLear, Jack Higgins, Remes ja myös Dan Brown nappaavat.

Ei noita voi oikein panna paremmuusjärjestykseen, kun ovat niin eri tyylisiä ja eri tarkoitukseen nautittuja.

Vierailija
9/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittemmin olen lukenut hyvin monia mieleenpainuvia kirjoja, kuten Chimamanda Ngozi Adichien "Puolikas keltaista aurinkoa", Doris Lessingin "Lähimmäinen", Margaret Atwoodin "Orjattaresi" jne.

Ihan parasta en osaa nimetä.

Vierailija
10/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kirjallisuutta siitä asti, kun opin lukemaan, joten kysymykseen on aika vaikea vastata. Eri ikäkausina on ollut erilaisia suosikkeja. Jos ajattelee asiaa jonkinlaisen keskiarvon kannalta, nimeäisin varmasti Pohjantähti-trilogian, Sinuhe egyptiläisen sekä Antti Tuurin Maan avaruuden. Viime aikoina olen lukenut mm. Lionel Shriveriä, John Ajvide Lindqvistiä sekä Johanna Sinisaloa, heidän teoksistaankin voisi joku tuntua parhaalta kirjalta, esim. Shriverin Poikani Kevin tai Kaksoisvirhe, Ajvide Lindqvistin Kultatukka, tähtönen tai Sinisalon Linnunaivot.

Vierailija
11/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sen ensimmäisen kerran 8-vuotiaana ja olen lukenut useita kertoja. Löydän siitä edelleen aina jotain uutta.

Lisäksi siinä on loistava ajankuva:)

Vierailija
12/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan kuitenkin: Juhani Ahon Juha. Se oli kielellisesti kaunis ja tarina oli hieno, vavisuttava lukukokemus.

Vierailija
13/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austerlitz.

Vierailija
14/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Kuisma: Takaisin terve elämä

Vierailija
15/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki danielle steelin kirjat,varsinkin ne vanhemmat teokset,jotenkin niin minun makuinen kirjoittaja,tiedän heti mitä hän tarkoittaa,ei turhia höpötyksiä välissä ja koskettavat tarinat

Vierailija
16/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut pienestä pitäen kamalasti ja noita parhaita kirjoja on kamalan paljon... En mä voi yhtä tai kymmentäkään nimetä. Puhutaan pikemminkin sadoista.

Vierailija
17/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja kirjoja, jotka olen lukenut useampaan kertaan.

Vierailija
18/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalat juhlivat öisin

Vierailija
19/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen englantilaiselta isoäidiltäni,

kun olin 3v. Ihan paras lahja ikinä. Sitä olen lukenut satoja kertoja ihan itsekeseen ja paljon omille lapsillemme.

Toinen mistä tykkään on Pikku Prinssi. Meni vähän "lasten osastolle", mutta parhaita kirjoja on niiiiiiiin paljon. Kirjallisuus on ihanaa!

Vierailija
20/21 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suomeksi Jumalat juhlivat öisin. Luen keskimäärin 3-5 kirjaa viikossa, joten ihan helpolla en mistään vaikutu mutta toi Tarttin kirja on loistava sekä alkuperäiskielellä että Eeva Siikarlan upeana käännöksenä.

Luin kirjan ensimmäistä kertaa vuonna 1996 - ikävystyessäni valtionhallinnon työharjoittelussa - ja sen jälkeen olen lukenut sen....no....lukemattomia kertoja. Aina löytyy jotakin uutta sävyä.

Suosittelen lämpimästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi