Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun ollaan täysin jumissa nimen valinnan kanssa?

Vierailija
27.12.2011 |

Meillä oli tosi hankalaa nimen valinnan kanssa jo esikoisen kohdalla, ja nimi lähetettiin maistraattiin edellisenä iltana ennen nimiäisiä. Mies suostui neuvotteluihin vasta, kun tajusi, että joku nimi on nyt pakko antaa.

Nyt tokan kohdalla on vielä pahempi tilanne. Mies ei ole suostunut miettimään nimeä yhtään etukäteen, koska on kuulemma ollut niin stressaantunut töistään aina, kun olen kysynyt. Itse olen ehdottanut kymmeniä nimiä, jotka hän on kaikki tyrmännyt ehdottomasti. Mies on ehdottanut paria, jotka eivät taas miellytä minua lainkaan. Kieltäytyy miettimästä asiaa.

Mitä ihmettä voi tehdä tällaisessa pattitilanteessa? Pitääkö minun suostua antamaan lapselleni nimi, joka on omasta mielestäni hirveä? Mies ei suostu keskustelemaan eikä selaamaan mitään listoja, vaan pysyy ehdottomasti omissa suosikeissaan. Minun on turha ehdottaa mitään, koska mies tyrmää kaikki ehdotukset suoraan.

Hassuinta tässä on se, että meillä on periaatteessa aika samanlaiset kriteerit. Yhteisiä suosikkeja ei vaan löydy...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu olisi löytää etunimeksi nimi, joka ei ole kummankaan listalla ja toiseksi ja kolmanneksi nimeksi nimet molempien listoilta.

Millainen on parisuhde, jossa mies aina joustaa?

ja nyt päättänyt, että kynnysmattona oleminen loppui tähän. Joko se on hänen lapsensa tai sitten ei ole, vaimo on hyvä ja valitsee. Minusta tuossa on kyse isommasta asiasta kuin nimi, miehellä on mitta täyttynyt ja hän haluaa edes yhden kerran päättää jostain lasta koskevasta asiasta, jonka vaimo niin paljon paremmin osaa tehdä. Ja koska mies tietää, että yksikin myönnytys ja hän menettää pelin, niin neuvotteluvaraa on tasan 2 nimen verran.

Vierailija
22/24 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin teki omat listat, joista toinen ei kelputtanut yhtään. Siitä sitten aloimme selaamaan nimipäiväkalenteria ja ehdottelimme nimiä. Lopulta löytyi nimet, jotka kelpasivat molemmille. Ovat muuten tosi ihania nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulostettiin nimipäiväkalenterit (suomi, ruotsi, saame) paperille ja alettiin vuoronperään karsimaan. Molemmat sai vetää yli aluksi kymmenen, sitten viisi ja ihan lopuksi yhden kerrallaan. Kunnioitettiin molempien ei-listaa. Kumpikaan ei uskaltanut vetää sieltä toisen suosikkeja (jotka olivat edes ok omasta mielestä), ettei nimeksi tulisi siis mitään ihan kamalaa.

Meillä oli yksi nimi etukäteen valittuna, mutta jotenkin alkoi arvelluttamaan se. Siihen kuitenkin päädyttiin.

Vierailija
24/24 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuollainen tilanne että joko otetaan miehen haluama tai hän ei suostu keskustelemaan, silloin päättäisin nimen ihan itse. Minä olen repinyt perseeni pennun maailmaantulon takia ja yrjönnyt vuoden putkeen, jos asia ei mene hyvillä tavoilla eteenpäin niin haluan silloin että jos vain jommankumman tahto toteutuu niin se on minun. Totuus on että miehille lastenteko on alusta loppuun pelkkää huvitusta.

Ilmoita ap miehelle selkeästi että hän joko neuvottelee nyt kun vielä on aikaa, tai nuolee näppejään lopun ikäänsä nimen suhteen.

Hyviä vinkkejä yhteisiin ehdotuksiin olikin jo kasapäin tässä ketjussa, niillä varmasti pääsee alkuun.

Ohiksena täytyy sanoa että onneksi, onneksi, onneksi päätin hankkia lapsen yksin. Siitä kiitän onnea joka ikinen päivä kun luen näitä juttuja av:n idioottimiesten edesottamuksista. Mikään eläin ei ole niin typerä kuin suomalainen perheenisä. Luojalle kiitos että sellaista ei vaivoina ole eikä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän