Myönnän, olen sössinyt raha-asiani. Miten tästä eteenpäin?
Asuntovelkaa ei ole. Autolaina ja opintolaina on.
Tulot: Lapsilisä 350e (n. arvio) ja palkkatuloja bruttona 1994e/kk. Verojen jälkeen palkasta jää 1459e
Menot:
lasten päivähoito 365e/kk
Autolainan lyhennys 155e/kk
Opintolainalyhennys 30/kk + korot 2x/vuosi n.140e.
Ruokaan kuukaudesta riippuen 200-300e
Auto, lähinnä bensakuluja n.200/kk. Vakuutukset n. 400e/vuosi (3 alle 3 vuotiasta lasta ja 15km työmatka joten autoa tarvitaan)
Vakuutukset (koti, lapsi x3, oma henkivakuutus) n. 1000e/vuosi
Sairauskulut yleensä vuodessa n. 200e
Puhelinlasku n
Rahaa pitäisi kuukaudesta ja sairasteluista riippuen laskujen jälkeen jäädä 500-700e. Johonkin ne katoaa.
Nyt viimeiset 2kk olin huonommin töissä. työt väheni 50% Yllättäen ja samoin tulot. Samaan aikaan kaikki lapset sairastuivat infektiokierteeseen ja yhteensä 8viikon aikana on mennyt jo pelkästään apteekkiin 650e + risat. Sairastuin myös itse ja tarvitsin lääkäria, sairaalahoitoa ja apteekkia.
Lasten sairaudet ovat kaikenlisäksi sellaisia että ne on vakuutuksista rajattu pois eli vakuutus ei korvaa kuin 1 lapsen osalta nuo lääkekulut...
Nyt on tilipäivä perjantaina ja mun tili on 15e miinuksella.
Miehellä ei ole tuloja, vain menoja. ja minä maksan kaikki laskut.
Kertokaa, mikä kaikki pitää karsia, että pärjäämme taas?
Ennenkuin luettelen, mitä meillä on muita menoja, niin kertokaa ihan oikeasti mitä menoja EI SAA olla jos meinaa että tili pysyys edes 100e plussalla?
Asumistukea tai toimeentulotukea emme saa.
Kommentit (32)
Voi kun olisi provo.
Ja juuri sen saatanan firman takia lasten päivähoitomaksut korkeat koska nekin lasketaan tuloiksi mitä firma tienää.
Tottakai kaksi autoa, itsellä vuorotyö ja mies menee sinne firmaansa toiselle paikkakunnalle, ja minä omalle!!!
Empä tiennyt mieheni olevan tuollainen kunnes perusti firman.
Tätä kestänyt jo 2 vuotta ja hyvin olen pärjännyt rahoillani kunnes tuli tämä 2kk työnvähennys ja samalla tulojen ja kaikki lapset sairaana.
ja mies pääsee kuin koira veräjästä?
Ota ero ukosta. Eihän se muutenkaan kustanna teidän elämästä mitään joten on ihan sama, elääkö se teidän huushollissa vai ei. Sen oletetut tulot firmasta blokkaa teidät kaikkien tukien ulkopuolelle kaiken muun lisäksi.
yrittää keksiä kaikkee järkevää, kunnes luin kans ton sun miehes tilanteen. Ainut järkevä teko on se, että mies alkaa myös tuomaan rahaa perheeseen. Ei helvetti...
(Mikäs muuten se lääkemaksukatto on? Kannaatko pyytää kaikki lastenkin reseptit sun nimellä, että se katto täyttys ja sais vuoden loput lääkkeet ilmasiks vai lasketaanko äidin ja alaikästen lasten maksut samaan?)
yrittää keksiä kaikkee järkevää, kunnes luin kans ton sun miehes tilanteen. Ainut järkevä teko on se, että mies alkaa myös tuomaan rahaa perheeseen. Ei helvetti... (Mikäs muuten se lääkemaksukatto on? Kannaatko pyytää kaikki lastenkin reseptit sun nimellä, että se katto täyttys ja sais vuoden loput lääkkeet ilmasiks vai lasketaanko äidin ja alaikästen lasten maksut samaan?)
Kuinkas tämä tehdään, eikähän jo kelasta ihmetellä jos äidin nimellä on esim lasten antibiootti??? Se ei onnistu niin, sairaalamaksut kyllä!
Joo ollaan avopari
mulle on joskus lääkäri kirjottanut lapsen reseptit mun omalla nimellä ja lapsen lääkäriaikakin on varattu mun nimellä. Ihan terveyskeskuksesta itse ehdottivat :O
Ilmeisesti miehesi ei ole töissä, kun hänellä ei ole tuloja? Sopikaa, että mies hoitaa lapset, niin säästätte päivähoitomaksuissa sievoisen summan.
Olette avopari.Sun miehen vuoksi sinä et edes saisi asumistukea etkä toimeentulotukea.
Onko varma et mies on rehellinen?Mitä jos mies siirtää rahaa syrjään koko ajan?Jos ja kun erootte sinä et saa mitään muuta kuin oman omaisuutes ja mieheltä saattaa löytyä hyvinkin suuria summia eri pankkitileiltä.Firmaanhan sulla ei ole mitään asiaa.
Omistako talon???Tai edes puolet vai onko sekin miehen nimissä??
Onko lapset varmasti sun?
ja ukkos haluaa silti elää kuin perusrikas snobi????
Ei hyvää päivää,ap.
Mun puolesta saat ihan kärsiä nahoissas ongelmas, samoin sun ukkos. Niin makaa kuin petaa.