Hakeutukaa turvakoteihin, niin saatte sossut reisaksenne ja lapset huostaan.
Kommentit (17)
ei lapsia ihan huvikseen vanhemmilta viedä.
Joo, elossa mutta vanhemmistaan erotettuina.
Niin holtitonta on heidän elämänsä.
kuin vuosien kituminen sosiaalikoneiston rattaissa.
kuin vuosien kituminen sosiaalikoneiston rattaissa.
toivottavasti koneisto pyörii jo kovaa siellä teillä.
joten on tullut nähtyä sitä sosiaalikoneistoa ihan tarpeeksi. Sairasta hommaa. Täysin sairasta.
t. 7
Miinusta siitä,että usein toimivat liian hitaasti eivätkä ajoissa vie lapsia turvaan. Suotta ei keneltäkään lapsia viedä.
Jos myöntäisit että mokailevat, sinä olisit kanssarikollinen.
Minä en halunnut sijaisäidiksi, koska en luota ko. viranomaisten ammattitaitoon pätkääkään. En halua olla mukana varastamassa jonkun lasta.
t. 7
hoiviini lapsen, jonka hänen vanhempansa halusivat juuri minulle. Useat sijoitettujen lasten vanhemmat ymmärtävät itsekin milloin on aika miettiä lasten parasta. Kertoisin monta tosielämän tarinaa, mutta vaitiolovelvollisuus sitoo minua.
niinhän se sitoo juu ja kauheuksia tiedetään.
Kyllä minäkin voisin kertoa vaikka kuinka tosielämän tarinaa sosiaaliviranomaisista, mutten viitsi.
7
Minä olin aikoinaan lasteni kanssa turvakodissa. Päivääkään lapseni eivät ole olleet huostassa eikä sossustakaan ollut riesaa.
Itseasiassa sossusta oli tosi paljon apua tuossa elämäntilanteessa.
Nyt jos sinne joutuisit, etpä näkisi enää lapsiasi.
syytä ja syynkin ollessa aina tulevat ensin avohuollon tukitoimet.
että lapset sijoitetaan aina sukuun tai muuten lapselle läheiseen perheeseen, jos sopiva sellainen löytyy.
ja avohuollon tukitoimia ei todellakaan tarjota aina. Tai sitten ne voivat juuri olla turva- tai ensikotiin tarkkailuun pakottaminen tai esimerkiksi näennäinen päiväkotipaikan tarjoaminen, jossa siinäkin on ideana löytää se syy tarkkailussa.
Nyt jos sinne joutuisit, etpä näkisi enää lapsiasi.
Olen ollut juuri ennen joulua muuttotalkoissa. Kaveri muutti turvakodin kautta uuteen kotiin LASTENSA KANSSA.
Ja arvaa, kuka auttoi asunnon hankinnassa ja uuden elämän aloittamisessa? No se kamala sossu!
kun eivät jää väkivaltaiseen kotiin