Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se konkreettisesti helpottuu kun lapsi täyttää vuoden?

Vierailija
26.12.2011 |

Niin kun aina sanotaan että vauva-ajan jälkeen elämä helpottuu. Kuinka?

Oma tyttö täyttää pian 1v ja suurin harmi tällä hetkellä on ummetus joka pidetään kurissa Levolacilla. Milloin nuo vatsavaivat helpottaa? Tyttö myös piereskelee paljon ja vatsa usein kuin ilmapallo. Nähtävästi ei myöskään siedä maitoa vieläkään..

Joku vatipää sanoi että vatsavaivat helpottaa 3kk iässä, täyttä bullshittiä!!!

Huoh*

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 1-2 v, jolloin pitäisi olla silmät selässä ja päikkäreitäkään ei enää nukuta paljoa...

Vierailija
2/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtä helvet** kunnes rajattiin pojan ruokavalio noin kymmeneen ruoka-aineeseen (maitona Neogate). Kyllä helpotti ja elämä hymyilee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuutena mun mielestä rankinta on ollut aika vuodesta kahteen.

Mun keskimmäisellä oli herkkä vatsa noin 3-vuotiaaksi asti.

Vierailija
4/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankinta lapsen ollessa n. 1-2,5v.

Vierailija
5/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli helpompaa kuin 1 - 2 vuotiaana.

Vierailija
6/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalin vaihe oli siinä 12-16 kuukauden iässä. Nukkui todella huonosti, ummetusta, heräsi ennen viittä, kitisi väsymystään ja muutenkin oli tosi hankala.

Vauva vuosi oli ok 6kk saakka, sitten meni nukkuminen tosi huonoksi. Helpointa aikaa oli 0-6kk. Vauva itki ainoastaan nälkäänsä ja nukkui hyvin.

Nyt on siis 1,5-vuotias ja leikkii itsekseenkiin joskus ja ei ala kitisemään, jos katoan kulman taakse.

Vierailija
7/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo enää ole normaalia.

Vierailija
8/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotushan tulee vasta kun tarha/alaaste alkaa

Vierailija
9/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sanoisin, että vasta kolmen vuoden jälkeen alkaa vähitellen helpottaa. Sori, sua on siis huijattu. Mutta koita ajatella omaa jaksamista ja huolehtia itsestäsi, jotta jaksat iloita lapsestasi. Ei ole hyväksi pingottaa liikaa. Lapsen oikeus on kokea olevansa vanhemmilleen iloksi, eikä taakaksi.

Vierailija
10/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt vuoden vanha. Syö huonosti, nukkuu huonosti. Odotan, että tilanne helpottaa kun oppii kävelemään ja osaa syödä itse. Ja kun nuo hammasvaivatkin menisivät suurimmaksi osaksi ohi..

Vierailija
11/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi osaa näyttää/kertoa mihin sattuu.

Vierailija
12/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että sitten varmaan helpottaa, kun vauva alkaa syömään paremmin kiinteitä ja sitova imetys vähentyy. Olen kokenut imetyksen aika sitovana ja raskaana.

Ja toivon, että vauvani alkaisi nukkumaan paremmin. Syö vielä monta kertaa yössä.

Vierailija
13/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä helpottanut heti, kun allergiat ovat alkaneet helpottamaan. Meillä lapsella se tapahtui siinä 1,5-2 vuoden tietämillä. Kun on saanut itse nukuttua edes kohtuullisesti ja lapsi ei ole enää ollut itkuinen, ei siinä ole enää vilkas taaperoikä saati uhmaikä ollut erityisen raskasta.

Vierailija
14/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oppi kunnolla kävelemään. Liikunta auttaa vieläkin (nyt 6v), mutta välillä tarvitsee levolacia.

Vierailija
15/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän tytöt ovat oppineet kävelemään ja kommunikoimaan. Ymmärsivät puhetta ja ohjeita ja osasivat puhua aika kivasti jo 1,5-vuotiaina (siis lauseitakin).

Silloin päivissä on jo hyvä rytmikin, on selkeät ruoka- ja nukkumisajat.

Eniten on helpotanut lasten leikkimään oppiminen. On voinut ottaa vaikka Legot esiin ja istua itse kirja kädessä leikkivän lapsen viereen.

Vauva-aikaa pidin raskaana: meillä molemmat nukkuivat huonosti ja viihtyivät huonosti paikallaan.

Vierailija
16/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v lapsi ja kyllä olen kokenut sen ensimmäisen vuoden helpompana, etenkin ne 0-6kk välisen ajan. Toki asiaan voi vaikuttaa sekin että olen uudelleen raskaana ja sekin vie voimia.

Vierailija
17/17 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se vauva-aika oli ihan helpointa valvomisista huolimatta. Kauhein ikä meillä on ollu 2,5-4vuotiaana, kun sitä omaa tahtoa on tullut ja paljon. Kaikesta on pitänyt vääntää ja kääntää ja hyvällä ei niin mitään ole uskottu.