Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

enkelit ja kristinusko

Vierailija
26.12.2011 |

Onko kristinuskon mukaista, että jokaisella on oma suojelusenkeli? Jumalahan on kuitenkin ensisijainen, jota tulee ruokoilla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristusta pitää rukoilla. Ei enkeleitä, pyhimyksiä eikä Mariaa.

Vierailija
2/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskis, enkä psyykkisesti sairas. Oli hämmentävä kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelit ovat Jumalan palvelijoita,ei niitä tarvitse erikseen rukoilla.

Vierailija
4/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös katoliset ovat kristittyjä ;)

Vierailija
5/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma suojelusenkeli?ap

Vierailija
6/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minusta ehdottomasti kannattaa rukoilla Jumalaa (Jeesusta) suoraan. Miksi ei? Minusta Raamatussakin on joku kohta, että esim. henkiolentoja ei tulekaan rukoilla. Ja onko Pyhimysasiat/niiden rukoileminen Raamatullista?

ap

Vierailija
7/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minusta ehdottomasti kannattaa rukoilla Jumalaa (Jeesusta) suoraan. Miksi ei? Minusta Raamatussakin on joku kohta, että esim. henkiolentoja ei tulekaan rukoilla. Ja onko Pyhimysasiat/niiden rukoileminen Raamatullista?

ap

Terve Maria, armoitettu jne. Ja lainaamassani viestissä kiellettiin kristittyjen tekevän niin.

Vierailija
8/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskis, enkä psyykkisesti sairas. Oli hämmentävä kokemus.

ole varma. Mutta tuntui siltä.. Olin pieni, 9 v, mummo oli kuollut keväällä ja tulin maalla juhannusjuhlista mökille.. taivas oli sellainen punainen/värikäs (auringon laskusta kai tulleet)...Niin näin korkealla taivaalla horisontissa (vähän vasemalle) sellaisen kuvajaisen (oliskohan ollu tumma, silleen että erottu selvästi...) ja siinä tulkitsin sen kahdella tavalla "Minä ja Mummo" (symboloi minulle silloin että mummo kulkee aina mukanani) ja "Mummo ja Enkeli" (eli mummo on enkelin kanssa)...En saanut silloin tällaista tulkintaa, mutta voihan tuon tulkita tavallaan noiden kaksi yhdistämällä "Minä ja Enkeli"...Minulle mummo oli kuitenkin erittäin tärkeä ihminen pienenä (jopa äitiäkin tärkeämpi..erinnnäisten asioiden takia erittäin tärkeä).

ap

Vierailija
9/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole Jumala, vaan ihminen, Jumalan palvelija ja profeetta, joka käski muidenkin rukoilla vain Jumalaa. Ei ole muuta palvomisen arvoista kuin Jumala. Jeesus rukoili vain Jumalaa, joka on kaikkivaltias ja ikuinen. Samoin tekivät kaikki muutkin profeetat ennen häntä ja profeetta Muhammad hänen jälkeensä.

Muslimi

Vierailija
10/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuomas sanoi hänelle: 'Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?'

Jeesus vastasi: 'Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.'”

- - -

Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.

Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

Kirjoituksissa sanotaan: 'Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.' Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen."

Joh. 14:5-6; Room. 10:8-12

Vierailija
11/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole Jumala, vaan ihminen, Jumalan palvelija ja profeetta, joka käski muidenkin rukoilla vain Jumalaa. Ei ole muuta palvomisen arvoista kuin Jumala. Jeesus rukoili vain Jumalaa, joka on kaikkivaltias ja ikuinen. Samoin tekivät kaikki muutkin profeetat ennen häntä ja profeetta Muhammad hänen jälkeensä.

Muslimi

lihaksi tullut Jumala. ap

Vierailija
12/16 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerrot nyt kyllä jostain muusta kuin kristinuskosta."

Katoliset ovat harhaoppisia ja palvovat ikoneita ja paaveja. Eivät niinkään rukoile Jeesusta vaan Mariaa, vaikka se on täysyin ohi raamatun. Eli toimivat monessa juuro Martin Lutherin puhdistuksen vastaisesti.

Vierailija
13/16 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä omalle suojelusenkelilleen jutella, ja arkkienkeleille myöskin :)

Ei sen taritse olla mitään "palvontaa". Jotkut kristityt ovat tässä asiassa vain niin tiukkapipoisia että luulevat että se on pahasta.

Itse rukoilen Jumalaa, mutta hän lähettää Arkkienkeleitä auttamaan minua, ja suojelusenkelit auttavat minua joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki!!

Vierailija
14/16 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa ei puhuta suojelusenkeleistä mitään. Siellä mainitaan muutamia enkeleitä, jotka ovat viestinviejiä ta vartijoita ja sotilaita.

Te saatte jokainen silti uskoa suojelusenkeleihinne, eikä se ole ongelma.

Vierailija
15/16 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:29"]

Saahan sitä omalle suojelusenkelilleen jutella, ja arkkienkeleille myöskin :)

Ei sen taritse olla mitään "palvontaa". Jotkut kristityt ovat tässä asiassa vain niin tiukkapipoisia että luulevat että se on pahasta.

Itse rukoilen Jumalaa, mutta hän lähettää Arkkienkeleitä auttamaan minua, ja suojelusenkelit auttavat minua joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki!!

[/quote]

Auttavat miten? Konkreettisia esimerkkejä? On niin helppo julistaa diipadaapaa. 

Vierailija
16/16 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs helluntalainen kertoi minulle, että enkeleitä tosiaan on olemassa. Ne eivät kuitenkaan ole niitä söpöjä pikku keijukaisia, jotka saattavat lapsia autotien yli, vaan Jumalan sotilaita, jotka valmistautuvat viimeiseen hetkeen ja sotaan saatanan armeijaa vastaan.

Itse uskon, että enkeliarmeijasta löytyy myös näitä siviilipalveluksen käyviä, jotka tosiaan auttavat meitä maallisia silloin tällöin. Vaikka Jumala on kaikkivaltias, niin veikkaan, että hänkin jakaa tehtäviä enkeleilleen. Väitän siis, että Jumala kuulee rukouksen, mutta saattaa lähettää enkelin avuksi ja delegoi työtehtäviään. Onhan koko universumin hoitaminen rankkaa puuhaa.

Ja miten Jeesuksesta on voinut tulla Jumala, kun Jumaliahan on kristinuskon mukaan vain yksi? Ei ole mielestäni ihan puhdasoppista kristinuskoa tämä.

T. Oman uskonsa kulkija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme