Oletteko laittaneet lapsille vesirokkorokotetta? Minkä ikäisille?
Minä ajattelin laitattaa noin 4v:lle sekä vauvalle.
Jos eivät ennen töihin palaamistani ole sairastaneet rokkoa.
Kommentit (54)
hakeudut varmasti hoitoon mielisairaalaan kun et kestä katsoa sitä kärsivää lasta. :D
Meillä tauti aiheutti hankalia keskushermosto-oireita lapsi kutisi viikon yötä päivää joko näppyjen tai kuivuuden takia. Käytössä oli Ataraxista alkaen kaikki muu helpottava paitsi tuo asikloviiri jota kuopukselle määrättiin.
Ja rokottamisessa on mun mielestä vain ja ainoastaan järkeä.
- atoopikon äiti ja terveydenhuollon ammattilainen (jälkimmäisestä mulla on ihan mustaa valkoisella... ;) )
Mun 1v ja 6v tytön sairastivat sen täysin 'vaivatta', samoin kuin kaikki tuntemani lapsiperheen lapset.
Olen kuullut että rokotettu tartuttaa tautia muttei sen sairastanut.
Sinulla äidinkielen tunnit
kun arvosanoiksi tuli aikoinaan 9 ja 10 :)
Sun lääkitystä vaativalle tilalle "tarttis kyl tehrä jotain!"
Not.
Mutta itseppä tiedät parhaiten omat ongelmasi, joten toivottavasti olet jo osannut hakeutua sinne lempiosastollesi.
No ei kaiketi kovin pahasti
kun ei ymmärrys tunnu riittävän. :D
koska siihen minulla ei ole koulutusta.
Mutta onneksi teitä varten on alalle koulutettuja ammatti-ihmisiä olemassa. Vai roikutko täällä meidän hoidokkinamme, kun hoitopaikkasi hoitohenkilökunta on jouluvapaalla ja lykännyt teidät hoidokkinsa juhlapyhien ajaksi omaisten niskoille (joilta homma ei ilmiselvästi onnistu)? Voi voi! Mutta huomenna on jo onneksi normi arkipäivä. Kyllä se siitä :)
Nimenomaan vesirokon sairastanut voi tartuttaa vesirokon milloin tahansa vyöruusuun puhjetessa. Lisäksi vyöruusu voi aiheuttaa myös aivojen/aivokalvontulehduksen. Kivuliaskin se riiviö on...
Se joka sairasti, sairasti sen aika helposti ja kivuttomasti. Yleiskunto koko ajan tosi hyvä.
ROkotetut saivat n 10 näppyä kumpikin, koska olivat jo altistuneet veljelleen ennen rokotteen ottamista.
En olisi rokottanut, ellei olisi ollut matka just tulossa.
Itse en tiedä ketään. Joten lie aika harvinainen vesirokon 'jälkitauti'. Voihan influenssasakin olla aivokalvontulehdus jälkitautina. Kai rokotatte sitten lapsenne sitäkin vastaan aina?
Nimenomaan vesirokon sairastanut voi tartuttaa vesirokon milloin tahansa vyöruusuun puhjetessa. Lisäksi vyöruusu voi aiheuttaa myös aivojen/aivokalvontulehduksen. Kivuliaskin se riiviö on...
Ihan sama mitä silloinen ministeri tai puska sanoo niin kiireen vilkkaa hakemaan rokotusta, ei sitten yhtään ole maalaisjärkeä tällä porukalla, ei vähääkään. :D Tyhmyyden huipentuma koko idiootti sakki.
Itse tunnen todella useita ihmisiä, joille vyöruususta on tullut elinikäinen vaiva. Erityisesti suuri ongelma se on vanhuksille ja heikosta immuunivasteesta kärsiville. Vyöruusu on kaikkea muuta kuin harvinainen.
Ja jos et ole huomannut, ne tietyt erityisryhmät kuuluvat myös influenssarokotusten piiriin.
Kokeile itse jättää väliin rokotukset ja hanki sitten itsellesi jokin vakava sairaus, omapahan on ongelmasi.
Vesirokkorokotus todennäköisesti pelasti oman henkeni, ja jos olisin asian aikaisemmin tajunnut, olisin rokotuttanut myös kaikki lapseni. Kuopus sairastui vesirokkoon laiminlyöntini seurauksena, eikä itku ollut kaukana istuessani lapseni kanssa valvoen hänen hengitystään keuhkokuumeessa happisaturaation tipahdellessa yhä alemmas.
Eikä naurattanut siinäkään vaiheessa kun kuulin neuvolan terveydenhoitajalta neuvolalääkärin naureskelleen, ettei ole mahdollista 6kk vauvan sairastua vesirokkoon. Äidin vasta-aineet kun häntä kuulemma suojelevat. Eipä ollut mitään vasta-aineita suojaamassa, kun en ITSE ollut vesirokkoa koskaan sairastanut...
lapsi sai rokotteen yksi vuotiaana rokotetutkimuksen palkkioksi.
Sairasti nyt kuusivuotiaana vesirokon lievänä mutta ajallisesti meni silti 5 päivää että oli hoitokuntoinen, vuotta vanhempi eirokotettu oli poissa kipeänä 6 päivää, hälläkin oli aika lievä yhtenä yönä vähän kutisi mutta näppyjä oli aika paljon. Rokotettu oli kovemmassa kuumeessa ja näpyt oli erilaiset ja niitä oli ihan muutama.
peräkkäin oli taudit eli näppärästi siinä meni sitten 11 päivää kotona.....
Itse en tiedä ketään. Joten lie aika harvinainen vesirokon 'jälkitauti'. Voihan influenssasakin olla aivokalvontulehdus jälkitautina. Kai rokotatte sitten lapsenne sitäkin vastaan aina?
Ja tiedän monta muutakin ihmistä sairastaneen sen :/
Aihe on sangen herkullinen ja mielipiteitä herättävä.
Toivon tosin että omat (jos sinulla on lapsia) muksusi selviävät tästä Suomessakin vuosittain pari (alle5) lasta tappavasta taudista ilman komplikaatioita. "Vaan vesirokko" - ajattelu on vanhanaikainen. Ethän sä sanoisi diabeetikkolapsellekaan että se on vain diabetes ja jättäisi lääkitsemättä. Onhan ne insuliinitkin synteettisiä nykyään.
Omat lapseni ehtivät sairastaa vesirokon - isommalla oli merkittäviä pahoja sivuoireita. Jos olisin ymmärtänyt miten vaikea vesirokko voi olla olisin ehdottomasti hakenut rokotteen.
Ap - jos lapsesi ovat riskiryhmää tai suuressa päiväkodissa ottaisin rokotteet. Viimeistään jos tautia ei ole ollut kouluikään mennessä rokottaisin lapset. Atoopikkolapsen rokottaisin hyvin helposti.
Tähän mielipiteeseen ei vaikuta ministerit tai "puskat" vaan ihan oma ymmärrykseni ja koulutukseni.
Atoopikon äiti
Nykyään kuuluu saada juurikin 2 annosta minimissään 4 viikon välein. Yhdellä suojan sai vain 90% rokotetuista.
Atoopikon äiti
ei ollut mitään ongelmaa, pari päivää oli vesikelloja ja kuumetta, sitten se meni ohi, itse olen kans sairastanut vesirokon aikuisiällä eikä ollut mitään ongelmia. Aloittaja ei maininnut mitään että hänellä olisi sairas lapsi jota vasten pitää rokottaa ja ottaa kaikki insuliinipiikit mitä ikinä tarjotaankaan ja siihen on vastattu koko ajan.
Nykyään kuuluu saada juurikin 2 annosta minimissään 4 viikon välein. Yhdellä suojan sai vain 90% rokotetuista.
Atoopikon äiti
ottaakin rokotteen, varma suoja vesirokkoa vastaan on sairastaa vesirokko.
hakeudut varmasti hoitoon mielisairaalaan kun et kestä katsoa sitä kärsivää lasta. :D