Raskaus ja imetys?
Olen raskaana vasta hyvin alussa tällä hetkellä ja esikoinen 1v 3kk. Olen imettänyt häntä tähän asti ja päätin jatkaa imetystä raskaudesta huolimatta, koska luin, että se on turvallista jos raskaus sujuu normaalisti ja syön hyvin ja terveellisesti. Mutta toissayönä vuodin vähän verta, loppuyöstä enää en, mutta seuraavana päivänä taas vähän. Lopetin sitten imetyksen siihen, koska luin myös, että jos on verenvuotoa niin ei saa imettää. Viime yönä ei ole tullut verta eikä ainakaan vielä tänään. Nyt mietin sitä, että kannattaako minun nyt vieroittaa esikoinen lopullisesti, vai jatkanko imetystä, jos verenvuotoa ei ole tullut esim. päivään, mutta maidontulo ei ole loppunut? Esikoinen on kyllä yllättävän hyvin sopeutunut tissittömyyteen ja juonut reippaasti soijamaitoa. (Hänellä on vakava maitoallergia)
Kommentit (2)
Tänään ei oo tullu ollenkaan verta joten uskoisin masuvauvalla olevan kaikki hyvin. Lapsen nukkumaan mennessä imetin, kun lapsi itki niin kovasti ja selvästi halusi rintaa. Päivän olin imettämättä.
Itse koen imettämisen todella positiivisesti ja eilen illalla itkin kun en voinutkaan imettää lastani. Taitaa vierotus olla mulle rankempaa ku lapselle? Itse siis haluaisin imettää esikoista niin kauan, kunnes hän ikään kuin itse vieroittautuu, mutta en tietenkään halua riskeerata raskautta... Täytynee kysyä neuvolan mielipidettä asiaan...
Suosituksiahan on monenlaisia.
Jossakin lukee, että voi hyvin jatkaa imetystä ja sitten taas neuvolan tädit sanovat, että imetys voi aiheuttaa supisteluja ja sen myötä keskenmenoja.
Itse imetin poikaa 10kk kun tulin raskaaksi ja huomasin kyllä lieviä supistuksia ja päätin, että imetys loppuu. Aluksi imetin siis vain öisin ja sitten lopulta imetin vain kun rinnat tarvitsi tyhjennystä. Aika nopeasti sain imetyksen sitten loppumaan ja poika ei ollut moksiskaan.
Neuvolan täti tuntui olevan sitä mieltä, että oli hyvä kun lopetin imettämisen.
Kai se on parasta vaan tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Itse olin jo hivenen väsynyt koko imetykseen niin ihan mielelläni sitten lopetin.
Tsemppiä vaikeaan päätökseen. Toivottavasti asukilla kuitenkin kaikki hyvin. Jotkuthan imettävät pitkäänkin vaikka raskautuvat uudestaan. Päätös on kuitenkin sinun.