Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsi saa rahaa, esim jouluna tai synttärinä

Vierailija
25.12.2011 |

niin pitääkö ne mielestäsi viedä pankkiin ja säästää ajokorttia varten? ikää 10 vee.

minun mielestä omalla lahjarahalla saa ostaa mitä haluaa? olenko väärässä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sitä mieltä, voi varmaankin ihan itse omin voimin pistää pankkiin rahaa sen lapsen ajokorttia varten, eikö?

Vierailija
2/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän säästävät, mutta jos haluavat ostaa tietokoneen tms. niin siitä vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjanantaja näin toivoo, sitten pankkiin ja sääntöön, mutta jos lahjanantaja sanoo, että ostakaa jotain, sitten ostetaan.

Esim. mummi laittoi lapsille rahaa 100€/lapsi ("ostakaa jotain tarpeellista", oli mummin viesti), ajateltiin puolella rahalla ostaa vaatteita ja puolet rahasta säästetään kevään polkupyöräostoksiin.

Vierailija
4/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, ajaako edes ajokorttia koskaan... Eri asia jos oli 16v kyseessä.

Yleensä ostetaan sekä jotain tarpeellista (esim. vaatteita) että sellaista, mitä lapsi itse haluaa. Mä olen vain mukana kaupoissa, lapsi tekee itse ostokset :-)

Vierailija
5/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne pitäisi laittaa pankkiin ajokorttia varten?? Jos joku on sitä mieltä, voi varmaankin ihan itse omin voimin pistää pankkiin rahaa sen lapsen ajokorttia varten, eikö?

oiva esimerkki surkeasta taloudenpidosta.

Moinen vaan naurattaa koska ei koske minua -meillä ollaan ihan pikkuisen viisaampia...

Vierailija
6/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toistaiseksi olen säästänyt kaikki lahjarahat omille tileille. 10-vuotiaalle voisin antaa rahan, jos haluaa ostaa itselleen jotain, tai sitten säästöön osittain tai kokonaan.

Vierailija
7/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut lapsella säästötili siitä asti, kun nimen sai. Sinne laitettu joka kuukausi 10e ja lapsi saa jouluisin, synttäreillä jne lahjaksi rahaa ja ne menevät lapsen säästötilille ja hän saa ne sitten käyttöönsä "aikuisena." Tällä hetkellä lapsella on säästötilillä rahaa enemmän, kuin meillä miehen kanssa yhteensä omilla tileillä :)

Vierailija
8/8 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan säästää ja vie pankkiin, osan käyttää. Nyt osti esim joululahjoja, ikää 11 v. Säästössä on hiukan alle 2000 e, lompsassa pari sataa. Saanut rahaa sukulaisilta ja on myynyt lelujaan yms.