Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapset sai 67 lahjaa!

Vierailija
25.12.2011 |

Silti oli ihanan rauhallinen aatto. Leluilla ehdittiin leikkiä ja nyt on pitkä loma edessä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu velaksi, voi huhhuh! Näin niitä velkaneuvojien asiakkaita siis syntyy :D.

Milläs opetatte lapsillenne, että kaikkea ei voi saada kun noin monta pakettia saivat? Juurikin näin opetetaan niitä kuuluisia kakaroita, joille mikään ei riitä ja joiden varhaisaikuisuuteen astuminen on rankka, kun eivät opi pettymyksiä.

Lapselle loppupeleissä on aivan sama, onko paketteja 5 vai 50, jos ei ole piloille hemmoteltu.. Hyvin kasvatettu lapsi on onnellinen jopa niistä 5 lahjasta jos ne on oikein valittuja..

Meillä kolmevuotias sai varmaan parikymmentä lahjaa, eikä kyllä kukaan joudu niiden vuoksi velkaneuvontaan. Meidän itsemme hankkimat lahjat olivat kaikki kahta lukuunottamatta kirpparilta, ja niistä kahdesta toinen maksoi ehkä vitosen toinen 1,50 €. Yhteensä itse hankkimamme lahjat maksoivat alle 20 euroa. Lisäksi lahjoja tuli isovanhemmilta, molemmilta kummeilta ja parilta ystäväperheeltä, kaikilta 1-2 kpl. Lahjojen hankintarvo varmaan 2-20 €/kpl. Osa leluista oli vaatteita, sukset (kirpparilta), tarroja yms. pientä.

Mielestäni varsinkin tuttavat olisivat voineet jättää ostamatta, mutta milläs kiellät? (Tai siis yritettykin on, mutta ei onnistu, joten en minä paketteja kehtaa jättää antamattakaan.)

Eikä lapsi kyllä saanut kaikkea mitä toivoo: Kaksi toivomustaan sai. Tosin tarkoitus oli saada vain yksi, mutta sattumalta sattui toivomaan samaa juttua, joka oli jo hankittu aiemmin.

Vierailija
22/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maailma saastuu jo pelkästä syömisestäkin ja vaatteista, mutta kyllähän nyt kehitysmaan lapsen ekologinen jalanjälki on huikeasti pienempi kuin länsimaisen lapsen.

Esimerkiksi intialaisten jalanjälki on 0,8 ha ja suomalaisten 5,2 ha. Maapallo kestäisi 1,8 ha. Alkuperäisen kulutus kuulostaa jo lähinnä jenkkien kulutukselta, joka on luokkaa 9,6 ha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ainokainen taapero 3v, ja sai yksinään yli 30 lahjaa

Vierailija
24/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maailma saastuu jo pelkästä syömisestäkin ja vaatteista, mutta kyllähän nyt kehitysmaan lapsen ekologinen jalanjälki on huikeasti pienempi kuin länsimaisen lapsen. Esimerkiksi intialaisten jalanjälki on 0,8 ha ja suomalaisten 5,2 ha. Maapallo kestäisi 1,8 ha. Alkuperäisen kulutus kuulostaa jo lähinnä jenkkien kulutukselta, joka on luokkaa 9,6 ha.[/i

Et kai edes hengitä, osta mitään uutta etkä ainakaan teollisesti tuotettua.

Ehkä kannattaa hieman löysätä nutturaa, sillä nuo

kehittyvät maa ( entiset kehitysmaat) suoltaa kuitenkin taivaalle todella paljon enempi paskaa kun suomalaiset ikinä. Mene sinne saarnaamaan kestävästä kehityksestä. Maissa jossa ei ole edes kunnon viemäröintejä, kierrätyksestä puhumattakaan.

Ja btw esim riisin tuottaminen on todella haitallista ympäristölle joten kiellä niitä köyhiä syömästä sitä.

Ei kannata aina olla niin takakireä.

Kyllä meillä jouluna syödään hyvin ja ostetaan lahjoja. En tunne huonoa omatuntoa lainkaan. Meillä myös kummilapsi Intiasta ja lahjoitamme säännöllisti rahaa , leluja ja vaatteita hyväntekeväisyyteen.

Mitä sinä teet, muuta kuin arvostelet muita ja moralisoit?

Vierailija
25/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jotain vailla?

kuka laskee jouluna jotain lahjoja ja tai ainakaan kirjoittaa siitä tänne palstalle =) ??

heh hee

Vierailija
26/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoista 20 oli kirjoja, 15 muuta lahjaa oli sukulaisilta ja kummeilta, joukossa muutama toivottu iso lelu ja muutama pienempi, lautapelejä, pari vaatetta. Ei yhtään krääsää, ja siitä olen iloinen. Olin yllättynyt minäkin, että lahjoja oli niin paljon.

Vierailija
27/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ainokainen taapero 3v, ja sai yksinään yli 30 lahjaa

Mikä oli minusta jo liikaa.

Ja minä en ole mikään jeesustelija, vaan himoshoppaaja. Liika on liikaa, sekaisinhan lapsi menee.

Vierailija
28/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on aina monia eri puolia. Ostin toki omillekin lapsille lahjoja ja emme ole edes kasvissyöjiä ja syödään myös jouluna hyvin. Kohtuullisuus on kuitenkin joillekin selvästi hyvin hämärtynyt käsite ja jos joidenkin mielestä on 30 uutta lahjaa per lapsi täysin ok, niin kuulostaa kyllä sille, että ei kyllä paljon ympäristöasioita mietitä.

Vierailija
29/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 siis mä, näköjään oli tipahtanut kirjautuminen itsestään pois päältä.

Vierailija
30/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotias sai varmaan parikymmentä lahjaa, eikä kyllä kukaan joudu niiden vuoksi velkaneuvontaan. Meidän itsemme hankkimat lahjat olivat kaikki kahta lukuunottamatta kirpparilta, ja niistä kahdesta toinen maksoi ehkä vitosen toinen 1,50 €. Yhteensä itse hankkimamme lahjat maksoivat alle 20 euroa. Lisäksi lahjoja tuli isovanhemmilta, molemmilta kummeilta ja parilta ystäväperheeltä, kaikilta 1-2 kpl. Lahjojen hankintarvo varmaan 2-20 €/kpl. Osa leluista oli vaatteita, sukset (kirpparilta), tarroja yms. pientä.

Mielestäni varsinkin tuttavat olisivat voineet jättää ostamatta, mutta milläs kiellät? (Tai siis yritettykin on, mutta ei onnistu, joten en minä paketteja kehtaa jättää antamattakaan.)

Eikä lapsi kyllä saanut kaikkea mitä toivoo: Kaksi toivomustaan sai. Tosin tarkoitus oli saada vain yksi, mutta sattumalta sattui toivomaan samaa juttua, joka oli jo hankittu aiemmin.

[/quote]

Meilläkin on ostettu kirpparilta ja huutonetistä, ja vain 250 euron arvosta uutta tavaraa/vaatetta kolmelle lapselle ja nekin laatua ja kestävää, sekä kivoja pikkupaketeita joissa just esim. leikkitatskoja, puuhakirjaa, söpöjä koulukyniä ym.

Itse vartuin perheessä, jossa kulutettiin aivan hulluna, saimme siskoni kanssa tuhansien arvosta joulun hittileluja, nintendot, televisiot ja puhelimet omiin huoneisiin (elänyt lapsuuden ennen kännykkäaikaa) - mikä aivan älytöntä, tällä uudella elämänkatsomuksella - mutta jotenkin jäänyt mieleen ne henkilökohtaisimmat pienet lahjat esim. mummon kutomat sukat ja minulle paketoitu Vaasan Pieni Pyöreä valkoinen näkkileipäpaketti! (Olin niihin aivan hulluina - ei enää valmistuksessa:)) Ja se merkitsi paljon, että vanhemmat olivat kerrankin kotona ja jaksoivat pelata meidän kanssa lautapelejä. Muistan kyllä, että äiti oli kireä ja stressaantunut ja itki kovasti, ja me teimme joululahjaksi kirjeen jossa lupasimme olla kilttejä ja auttaa häntä. Olin ekaluokalta asti aina siskoni kanssa ja meidän kavereiden kanssa melkein seitsemään asti illalla keskenään, koska he tekivät todella pitkiä työpäiviä ja äitini oli välillä viikonkin työmatkoilla jolloin meillä kävi lastenhoitaja.

Itselläni on siis kuva joulusta, että silloin tulee olla aikaa rauhoittua, enkä syötä pakkorosollia tai lanttulaatikkoa vaan annamme lapsille aikaa ja meidän näköiset ruoat myös, minun puolestani jouluna saa tehdä vaikka kiinalaista ruokaa jos se on perheen lemppareita. Tosin on meilläkin ollut se perinteinen joulupöytä, koska kalasta eri muodoissa ei luovuta;)

Vierailija
31/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ anteeksi, ei erotellut ap lainausta omasta viestistäni!

Vierailija
32/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kahdeksan, joten taas meni överiksi isovanhemmilta. Itse ostimme jokaiselle 3-6 lahjaa.

Vierailija
33/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietin joulun vanhempieni luona, sain arviolta 10+ lahjaa.. :D enemmän kuin viime jouluina, mutta ihmettelisin jos saisin vain joku 2-3. Noita kun kuitenkin tulee vanhemmilta pari, isovanhemmilta, mahd. muilta sukulaisilta ja kaverilta.

Vierailija
34/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 pakettia ja mopoauton ;)

Vierailija
35/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi 2,5v lapsi, joka sai n.20 lahjaa. Muut pysyvät aina kohtuudessa paitsi anoppi ostaa yksinään saman verran kuin muut yhteensä. Leluihin ei hukuta, koska meillä ei ole tapana osta leluja joka kauppareissulla.

Vierailija
36/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjoja oli ihan sopivasti. Itse sain pienenä 10-30 lahjaa.

Meillä on pienet lapset, jotka toivovat lähinnä leluja ja namia, mutta vaatetta ja kirjoja laitan tietenkin pakettiin myös.

Meillä ei ole pelikonsoleita, hienoja kännyköitä tai telkkareita lasten huoneissa. Mutta minusta on kiva, että lapset leikkivät ihan tavallisilla leluilla. Lelut ovat kyllä yllättävän kestäviä ja siirtyvät sisarukselta toiselle, mutta välillä on ihan kiva saada jotain uuttakin.

Minun kotonani oli aina tapana laskea lahjat ja kertailla, mitä kukakin sai. Ei se silti tarkoita, etteikö joulussa tärkeintä olisi läheisimmät ihmiset ja Jeesus-lapsi.

Ap ei ostanut jouluaan velaksi, mutta siis tarkoitin sitä, että miltei kaikkein köyhimmätkin voivat Suomessa valita lastensa lahjojen määrän. Jos kokee lahjaröykkiön oikein tärkeäksi, sen voi ostaa vaikka pikavipeillä. Itse en toki niin tekisi.

Vierailija
37/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olin ostanut enemmän lahjoja, mutta posti kämmäsi niiden kanssa eikä niitä ikinä tullut. Lahjojen avaamisessa, tutkimisessa ja kokemisessa meni tunti ja joulu oli ohi. Jouluna kuuluu olla paljon lahjoja lapsille ja 7 ei ole paljon. Ja ei, maailma tai lapsi ei siitä pilaannu, että lapsi saa kerran vuodessa sen 15 pakettia.

Vierailija
38/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen laski kaksi kertaa

Vierailija
39/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäiset lapset? Entä lahjan keskihinta?

T. ap

Vierailija
40/43 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäiset lapset? Entä lahjan keskihinta? T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän