Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unirytmin muuttamisesta? Neuvoja kaipailen...

11.11.2005 |

Eli... Mäidän neiti(ikää melkein 2kk) herää aamuisin n. 8. Ulos kävelemään (tai kauppaan asioille) lähdetään n. 11-12 ja silloin siis aloittaa päiväunet. Jatkaa niitä kävelyn tai kaupassakäynnin jälkeen sisällä, meidän sängynpäällä ulkotamineet päällä ja näin nukkuisi jopa 5 tuntia ellei kauemmin! Mä yleensä alan sit siinä 4ja 1/2 tunnin kohdilla herättelemään, kun pelkään ettei sit nuku öisin. Muita kunnon päikkäreitä ei ota vaan saattaa hetkeksi torkahdella rinnalle syömisen jälkeen.

Yöunille mennään 22.00 ja ensimmäisen kerran syö 4ja 1/2 tunnin päästä! (Mikä on kyllä ihan hyvä pätkä mut en yhtään pahitteeksi laittais vaikka kauemminki nukkuis! Mulla kun on vaikeuksia nukahtaa toin ekan syömisen jälkeen. Välillä saatan valvoa jopa 2,5tuntia eli kunnes vauva syö seuraavan kerran!)

Jossain vaiheessa neiti nukkui 5-6 tuntia yöllä, ennen ensimmäistä syömistä mutten enää muista millaisia päiväunia silloin otettiin!

Eli kysymys siis kuuluu että olisko parempi opettaa nukkumaan esim. kahdet lyhyemmät päikkärit toin yhden pitkän tilalle? Vaikuttaako yöuniin mitenkään?

Ja miten sitä unirytmiä sitten muutetaan? Väkisinkö vaan rassuukkaa herätellään parin tunnin jälkeen ja sitten iltapäivällä laittaa toisille päikkäreille..?

Olisin kiitollinen avusta!

-Alpukka ja Pinsku n.2kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan rytmihän kuulostaa ihan hyvältä. Ole onnellinen, että nukkuu hyvin! Jos alat sotkea rytmiä, voi se mennä ihan sekaisin.. Jotkut vauvat vaan nukkuu noinkin pitkiä päiväunia. Yölläkin tuo ekan pätkän pituus kuulostaa mukavalta. Mun esikoinen söi kahden tunnin välein ympäri vuorokauden ja nukkui max 1,5h päiväunia, kun nälkä taas herätti.

Ajattele mitä kaikkea ehditkään tekemään päikääriaikaan =))

-sampukka +poika3v +tyttö 7vko

Vierailija
2/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees herättelisi noilta päikkäreiltä. Toihan kuulostaa tosi hyvältä! Ja vauveli on vielä niin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvin teillä nukutaan. Meidän samanikäinen nukkuu välillä yöllä pitempiä pätkiä, mutta nyt taas mennyt varmaan 5 yötä 4 tunnin syöntivälillä, aamuyöstä saattaa syödä tunninkin välein, niinkuin monet näin pienet vielä tekee.

En nyt ehkä yli 5 tuntia antais päivällä nukkua, mutta sen verran kuitenkin. Viiden lapsen kokemuksella, mitä paremmat päikkärit, sitä paremmat yöunet, kunhan niitä päikkäreitä ei nuku enää tuossa klo 17 jälkeen.

Tuo on vielä mukava kun tiedät milloin vauva nukkuu, meillä tää on vielävähän arpapeliä nukkuuko vai ei...

Vierailija
4/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä vähän arvelinkin et taidan stressata ihan turhaan toin nukkumisen kanssa! Siitä stressaamisesta osittain johtuu sekin etten itse saa yöllä nukutuksi! Esikoinen kun on niin kaikkia pieniäkin asioita tulee mietittyä vähän liian tarkkaan!=)

Kommenteja otan silti vielä vastaan jos joku viitsii laitaa!