Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako oudolta? Pitäisikö minun nolostella tms?

Vierailija
24.12.2011 |

Minulla on kaksi sisarusta, kullakin jo omat perheensä lapsineen ja minulla myös. Isämme ei ole enää elossa, äiti asuu yksin. Asumme kaikki samassa kaupungissa, joskin eri laidoilla.

En ole ikinä erityisemmin pitänyt sukujouluista. Liikaa porukkaa, ahistaa se meteli, hössötys sun muu.

Niinpä minun perheeni on viettänyt joulua omissa oloissaan. Mukana on ajoittain ollut eräs lapseton ystäväpariskunta. Aivan ihania jouluja!

Sisarukseni viettävät taas yhdessä joulun jomman kumman kotona ja äitimme on sitten siellä mukana.

Vaikuttaako tämä oudolta ulkopuolisen silmin? Meitä pyydetään joskus mukaan, mutta olemme pääasiassa kieltäytyneet. Yhden joulun olemme olleet siinä hulinassa.

Pitäisikö minun kuitenkin vastavuoroisesti kutsua kööri meille?

Tunnen oloni hitusen kiusaantuneeksi toisinaan, mutta en tiedä onko se ihan turhaa.

Sisarukseni ovat kuulemma toisinaan haaveilleet ihan oman perheen keskeisestä joulusta, mutta kukaan ei raaski jättää äitiä yksin. Äitikin toisaalta haaveilee aina etukäteen yksinäisestä joulusta "ei tartte laittaa mitään, luen vain dekkareita ja syön liköörikonvehteja". Mutta kun kerran sellainen tilanne oli vähällä tarjoutua, niin pari päivää ennen aattoa iski marttyrismi; "Kai minä jostain sitten jouluruokaakin hankin, kun ei kukaan tarjoa..."

Äh! Kunhan puran :-/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään joulu oman perheen kesken ja en tunne mitään pistoa sydämessä. Tapanina voidaan tavata sukua :)

Vierailija
2/4 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ikävältä, itsekkäältä ja tylyltä tuo käytöksesi kuulostaa. Ymmärrän, ettet halua osallistua muiden jouluun, mutta et voi äitisi joulua sysätä täysin muiden harteille.

Eli reilua olisi, että silloin tällöin järjestät joulun äidillesi, muina jouluina sinun ei tarvitse osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti haluaa joulun yksin, niin rohkeasti vaan!

Vierailija
4/4 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt jos joku vuosi kutsuisit ainoastaan äitisi teille joulun viettoon, ja sisaruksesi saisivat vastavuoroisesti viettää joulun perheittensä kesken? Tuskin yhdestä äidistä suurta hulinaa syntyy.

Entä olisiko silkkaa hulluutta jos lapsesi osallistuisivat joskus suvun "hulinajouluun" (usein kun lapset tuppaavat sellaisista pitämään) ja pääsisitte viettämään miehesi kanssa rauhallista aikuisten joulua kahdestaan? Silloin mummikin saisi olla lastenlastensa, ja lapset serkkujensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan