********JOULUJEN Perjantai********
Kommentit (22)
Oon kyllä käyny lueskelemassa joka päivä, mut ei oo vaan tullu ite kirjoteltuun.
Oon ollu sairaslomalla jo pitempään, ku mun työ on aika raskasta ja supisteli ja kaikkee. Muutenki oli hankalaa, kauhee väsymys ja muuta.
Syykin sitten selvis: Olin saanu raskausdiabeteksen. Nyt on arvot pysyny insuliinilla hyvänä ja olo on melkeinpä ylienerginen. :)
Ainoo mikä vaivaa, ni selkä. On ihan piru kipee.
Joo, oikeestas tulin kertomaan teille uutisia! Olin eilen syynnytystapa-arviossa, kun mun edelliset on syntyny sectiolla. (ei aukee kohdunsuu)
No siellä päätettiin sitten sectiopäivä ja meitin vaavista tulee kuitenkin marraskuinen! :)
Eli H-hetki ois 24.11. ellei pötikkä ite päätä aikasemmin tulla ulos.
Jäljellä enää 2 viikkoo, hui ku jännää jo!
miiku rv37 tasan
ps. käyn laittaas mittoja ja painoarvioita tohon toiseen pinoon
Vastaanpa heti siihen eiliseen tikrun kysymykseen, että millainen olen synnyttäessä. No tietoahan mulla ei ole, ensimmäinen kun kerran vasta on tulossa.. Mutta arvelisin olevani sellainen ikävä valittaja ja vaikertaja. Kuullostapaa hohdokkaalta ;) Normaalisti en kiroile oikein kovasti, jotenkin kuvittelisin että en siinäkään tilanteessa. Eikä myöskään tule huudettua pahemmin. Mutta tuommoinen mukava jatkuva pieni valittaminen vois kuulostaa enemmän multa.. No, saapas näkee kuinka käy ;)
Oman navan kaivelua: Eilen supisteli pikkuisen pitkin päivää, ei mitenkään säännöllisesti, mutta silloin tällöin. Ja voi itku kun voikin tuo alaselkä olla kipeä!! Ei paljon ollut miehen hieronnastakaan apua :/
En tiedä, voisiko niistä nitrolaastareista sitten kuitenkin olla jotain apua (vaikka ne oon jo suht hyödyttömiksi julistanut..). Viikon sisällä on ollut nyt kaksi päivää, jolloin en ole tuota kirottua laastaria pitänyt, ja juurikin nuo kaksi päivää on sellasia, et on tullut supistuksia enemmän ja ne on ollu kipeempiä. Niin vain tuli sitten myös uusittua resepti, vaikka aluksi ajattelin että niistä laastareista en kyllä maksa enää punasta puupenniä..
Oikean puolen kylkiluut alkaa vissiin oleen aika tohjona.. Joku kun tuolta potkiskelee terävillä kantapäillä vähän väliä. On siis aivan sellanen kosketusarka paikka, auts! *jos vaavi vähän laskettelisit alspäin... ja jätetään ne äitin kylkiluut rauhaan!!!*
No nyt syömään jotain, että kerkee kattoon sydämen asialla!
Lizzbeth ja myyryläinen 34+3
Minäkin olen jo hereillä kun harrastan samaa kuin Tikru, heitin miehen töihin jotta saan auton käyttööni :)
Mulla supisteli illalla niin kipeesti etten meinannut unta saada. Aika hurjaa!! Nyt aamullakin on muutama kipeempi supistus tullut. Saas nähdä koska koittaa lähdön hetki!!! Sori Tikru jos en pysy kasassa kuten sovittiin... No enköhän! :D Ei tämä vauva ole vielä edes kiinnittynyt, eikös se tapahdu ensin ennen kun voi synnyttään lähteä?? (sarjassamme ensikertalaisen tyhmät kysymykset)
Tänään pitkästä aikaa neuvolaan, sairaalareissun vuoksi tuli vähän pidempi tauko. Kiva päästä jutteleen terkan kanssa, se kun on virallisen puolen lisäksi myös mun ystävä :)
Liitoskivut on alkaneet ärhäkästi parin viimeisen päivän aikana! Kauheeta kun kaikki liikkuminen tuottaa suurta tuskaa... Tuntuu että alapää " hajoaa" (kuten kohta yläpääkin). Siksi olisinkin jo ihan valmis jakaantumaan. Onko kellään mitään vinkkejä miten näiden kipujen kanssa voi elää???
Nyt lopettelen tältä erää, tulen vielä myöhemmin raportoimaan neuvolakuulumiset! Vointeja!!
violet ja masu-Aarre rv 37+0 (nyt siis saisi " virallisestikin" syntyä! :))
Minäkin tv:n orja yritän pikaisesti kirjoittaa ennen " Jälkiviisaita" ja " Sydämen asialla" -ohjelmia tai no joo, toi Jälkiviisaat on vaan lyhyt jutustelu viikon tapahtumista.
Aattelin yöllä jo, että joko kohta alkaa tapahtumaan enemmän - vatsassa pyöri ja painoi kovasti alaspäin. Mutta luulenpa, että mulla oli vaan vatsa sekaisin ja lopulta alkoi oksettamaankin; että se siitä...
Vaikka juu, aika kovin alas suuntaan välillä painaakin, oikein vihloo.
Nilkat ovat olleet pari päivää aika turvoksissa ja varsinkin toinen suonikohjuineen on kutiseva ja punainen - outo. Mietityttää kyllä mua.
Tuohon millainen olet synnytyksessä -kyselyyn, niin viimeksi olin varmaankin hyvin tottelevainen ja kohtuu hyvän tuulinenkin, otin ilokaasua aika laimeassa muodossa ja auttoi riittävästi. En kiroillut ja niin pois päin. Kaikki kipu oli ihan kestettävää lopun kuvioihin asti, jolloin tuli kiire ja revittiin ja painettiin yms. jolloin huusin varmaan kuin pistettävä sika - sattui niin paljon, etten ikimaailmassa olisi voinut kuvitella. No, kyllä sitä kätilökin kuvaili väkivaltaiseksi synnytykseksi. Koska ed. synnytyksestä jäi niin paha mieli, uskon olevani paljon kyseenalaistavampi tällä kertaa. Ennen kaikkea siksi, että vauva oli tuon rusennuksen jälkeen 2 pisteen kunnossa + en näin ollen häntä saanut edes pidellä vaan vietiin Helsinkiin tehohoitoon (ymmärrän toki sen ja Lastenklinikalla sai parasta mahdollista hoitoa).
Jeesh, mutta nyt Jälkiviisaiden pariin... palaan myöhemmin.
Täällä ollaan nyt toista päivää ihan kaksistaan esikoisen kanssa. Ajattelin antaa potkut omille kaitsijoilleni kun viikkoja kuitenkin jo sen 37 jos pieni päättää syntyä niin tervetuloa maailmaan sitten. Mistä tulikin mieleeni,että MIIKU siulahan sitten alkaakin olla jo jännät paikat kun olis pienokaisen syntymäpäivä jo teidossa. Jaksuja eräpäivän odotteluun!
Nyt pätkii tämän tytön muisti...kukas se olikaan joka niille pistoslääkkeille joutui...? Haluaisin vaan tietää vointiasi tällä hetkellä, mitä lääkettä pistät ja millä annoksella yms?!?
Itselläni käytössä on ollut viikosta14 eteenpäin fragmin pistoslääke ehkäisemään veritulppaa uusiutumasta.
Joku kyseli kiinnittymisestä...eilen just neuvolantäti sono ettei uudelleensynnyttäjillä välttämättä vauva ole kiinnittynyt vielä laitokselle lähdettäessä ja esikoisen kiinnittyminen huomattiin 39+2neuvola käynnillä.
Sitä oon ite miettinyt,että mitenhän pitkään tää tulokas masussa enää viihtyy kun on nyt jo laskeutunut,sf-mitta oli tippunut sentillä. Pojalla kun mitassa ei tapahtunut alentumista vaikka hän kyllä laskeutuikin.
Hmm...mitähän tuo poika tuolla puuhailee kun on niin kovin hiljaista...pitänee mennä katsomaan...
Minny ja masu 37+1
Siis kyllä nyt on outoa...
Ehdin teillekin jo mainita tästä ystävästäni joka testasi pillereiden syönnin lomassa plussan...
No,hän nyt sitten sai eilen th:lta tiedon että heidän tekemänsä pissatesti näyttää negaa...
Ystäväni on nyt tehnyt kolme testiä kotona ja jokainen on ollut hyvinkin selkeä plussa...
Hän yritti päästä uusinta testiin tai lääkärille (sinne suraava mahdollinen aika kerrottiin olevan joulukuulle!!)
Mistähän ihmeestä on kysymys...toivon vaan,että yksinkertaisesti on vaan th:n testi näyttänyt väärän tuloksen vaikka hyvin epätodennäköistähän se on että ne väärin näyttää mutta kai jonkun verran mahdollista kuitenkin...
Ajatukset tuntuu karkaavan koko ajan tähän ystäväni tilanteeseen enkä tiedä miten häntä pitäisi lohduttaa/auttaa...
Olinpa taas neuvolassa ja siellä:
-pissa puhdasta
-verenpaine 112/70
-hb 131
-painoa 525g/vko
-turvotusta vain sormissa vähän
-vauvan sydämensyke 140-150
-raivotarjonnassa
-vauvan pää tuntui alhaalla mutta liikkui vielä.
-sf-mitta:37+ cm(edelleen tasaisesti ns.omalla käyrällään)
-liikkeet hyviä
lantion röntgenin tulokset:ei todettu erityisen ahdasta lantiota,mutta siitä huolimatta mulla on mahdollista saada sektio jos haluan tai jos 25.11 niin todetaan ja vauva isoksi.
että koitan jaksaa vielä ähöttää,pääasia tietty että kaikki normaalisti!Sijainen totesi että mun maha HAUSKAN näköinen kun on niinkuin iso pallo tuossa edessä =) viikon päästä sitten taas.
tuossapa neuvolakuulumiset,meen nytten tytön kanssa leikkimään,illalla kaverin työn 8v juhlat.
voikaa hyvin,hyvää viikonloppua,isänpäivälahjakin pitäis muuten paketoida!
äitiliini rv 37+0!!!!!!!!vau!!!!!!=)
Hei vaan joulukuiset!
Tänään olen ehtinyt käydä ulkoilemassa ja jo neuvolassakin.
Verenpaineet olivat hyvät 101/69 vai menikö tuo nyt oikeinpäin, hb hieman laskusuunnassa eli 118, painoa nyt 10 kg lähtöpainosta ja vauva perätilassa. Minun pienimahaisen sf-mittakin oli kasvanut ja nyt 30, jee! Terveydenhoitajan kanssa ekaksi pähkäiltiin, että mitenkähän päin vauva mahtaa olla, kun jotakin pallomaista on tuossa oikean kylkiluun alla tuntunut ja sen olen tiennyt, että jotenkin poikittain vauva on ja oli jo viime neuvolakäynnillä.. Epäiltiin perätilaa ja käytiin sitten th:n kanssa ultraamassa - ja näin oli. Parin viikon kuluttua on lääkäri ja katsotaan sitten tilannetta, mikäli ei sisarustensa tapaan potkaise jo sitä ennen kalvoja rikki, toivottavasti ei. Esikoinen oli myös jo varmaan 30 viikolta perätilassa, eikä kääntynyt.
Tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus aloitella joululeivonnaisia. Ajattelin tehdä pari kuivakakkua, jotka säilyvät ja paranevat vaan pakastettaessa. Valmispiparitaikinaakin on ostettu, jotta päästään lasten kanssa muottailemaan pipareita. Ja isille pitää tehdä kakkupohja jo huomenna ja täytellä se sitten sunnuntaiaamuna:)
Eipä tässä kummempia, mukavaa viikonlopun alkua joulumammoille.
t. Vipeka rv 33+5
Vipeka: oletko synnyttänyt perätilavauvan alakautta vai sektiolla vai käännettiinkö hänet? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita =) Meidän vaavi kun taitaa myös olla peppu alhaalla. Mua pelottaa sekä perätilasynnytys alateitse että sektio ja myös mahdollinen käännösyritys... Menen ensi tiistaina neuvolaan, pyydän lähetteen ultraan jotta vaavin asento voidaan varmistaa.
Voi jee, eilen tuli muuttolaatikot ja nyt 50 laatikkoa odottaa tavaroita. Sanoin pojille että tänään on tavoitteena saada niiden huone pakettiin. Ne kun ovat todennäköisesti isällään viikonlopun ja kouluiltoina ei ehditä välttämättä pakkaamaan kun ensi viikolla on paljon kokeitakin. Onneks pojat on jo niin isoja että niistä on ihan oikeesti apuakin pakkaamisessa sekä tytön hoitamisessa sillä aikaa kun mä pakkaan. Sunnuntaina menen uuteen kotiin pesemään ikkunoita ja laittamaan verhoja paikoilleen. Ihanaa hommailla rauhassa, mun äiti kun tulee hoitamaan tyttöä =)
Inhottavaa kun supistelee koko ajan. Ei tartte kuin kävellä kauppaan (joka on parin sadan metrin päässä...) niin johan vatsa menee piukeeksi vähän väliä. Näillä viikoilla olin tyttöä odottaessa yhden yön Kättärillä kun neiti meinasi syntyä. Saas nähdä onko sama juttu nytkin, kääk... Vois vaavi odottaa vielä muutaman viikon et saisin uuden kodin kuntoon ja että se ehtisi/tajuaisi itse kääntyä pää alaspäin =)
Nyt partsilta kuuluu ääniä, taisi tyttö herätä. Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
Tansku & peppuvaavi rv 34+0
Meillä kotosalla meni ukon maksamattomien laskujen vuoksi nettiyhteys kiinni, joten koitan tässä mummolassa aina välillä ehtiä pinoutuun...
Eilen oli sitten neuvolalääkäri ja äitipolin utrakin. Sisätutkimuksessa todettiin, että hyvin on paikat pehmentyneet ja kohdunsuu on jo lähes sormelle auki. Pää tuntui kuulemma mutta ihan ei ollut vielä kiinnittynyt mutta ei paljoakaan tilaa enää liikkua. Se kohdunnapukan sisäsuu oli vielä kiinni mutta ei mitään kiinteää enää löytynyt. Kohdunkaulan mitta oli kuulemma noin sentin verran jos oikein koitti arvioida. Se lääkärisetä antoi vielä muutaman viikon armonaikaa mutta pikkuneitihän sen päättää millon tulee. Jännää!!
Äitipolilla ultrassa ja sydänkäyrässä oli kaikki hyvin ja neiti kovasti liikekannalla. Kaikki mitat nätisti käyrällä ja painoarvio 2780g. Seuraava käynti onkin sitten 30.11 jos ei sitä ennen ala mitään tapahtua itsekseen. Sekin lupaavan mahdollista lääkärin mukaan. Toivottavasti vaan ei tarvis alkaa käynnisteleen.
Synnytystä en oo sillain ajatellu millainen olen, varmaan tosi vaikea. Ainakin vaadin toisen kätilön jos meille sattuu se kyseinen henkilö, joka oli kuin elämänsä juuri myynyt kun käytiin synnärillä tutustuun. Sanoin ukollekin, että ammun sen ulos siitä salista jossa me ollaan mikäli meinaa sinne tunkea....
Mutta, iloista viikonloppua meille jouluisille, vaikka melko monesta näyttäisikin olevan tulossa marraskuinen.
-samo ja pikkuneiti pippuri
Perätilassa ollut esikoiseni syntyi sektiolla. Juttu meni niin, että ehdin käydä synnytystapa-arviossa, jossa määrättiin käännösyritys seuraavalle viikolle. Itseäni koko käännöstouhu hirvitti. Täytyy todeta, että onneksi esikoinen potkaisi 36+3 viikolla kalvot rikki, (muutama päivä ennen käännösyritystä) ja koska synnytystapa-arviossa todettiin, että ala-aukeama eli lantion joku juttu on ahdas, vauva syntyi sektiolla. Vauvan synnyttyä lääkäri sanoi, että olipa hyvä ettei ehditty kääntämään sillä napanuora oli tiukalla ja vain 37 cm pitkä. Myös toisen lapseni napanuora oli lyhyt - vain 32 cm, kun normaalisti nuo napanuorat ovat kai reiluja 50 cm tai enemmänkin. Tämä pikkukakkosen napanuora ylettyi alatiesynnytyksessä juuri ja juuri ulos ja katkaistiin heti (ennenkuin syke ehti nuorasta loppua). Vauvalla olikin sitten veriarvot aikalailla alhaiset.
Itselläni on sellainen fiilis, jonka tässä joskus aiemminkin olen todennut, että joko rehellinen alatiesynnytys, jos vauva on raivotarjonnassa tai sitten sektio jos on perätilassa. Kääntämiseen en suostu. Jospa tuo vauveli ehtisi kääntyä ennen kuin alkaa syntymään.
Käännösyritys on ihan ok ja turvallinen, jos napanuoralla on mittaa ja muut kuviot ok. Varmaan nykyään pystyvät nykyisillä ultrilla paremmin katsomaan myös tuon napanuoran sijainnin, että miten se on ja kuinka pitkä. Vajaa viisi vuotta sitten eivät vielä ilmeisesti nähneet tilannetta.
Kerrohan Tansku sitten mikä tilanteesi on ja miten se kehkeytyy.
t.vipeka
mulla onkin tänään poikkeuksellisen hyvä päivä:) ensinnäkin, ei tarvinnut enää mennä töihin, kun sain eilen sairaslomaa vähän yli viikon, siis samalla siihen asti kun jään mammalomailemaan..
vaivoja on silti poikkeuksellisen vähän, työ vaan rasitti aikalailla eikä kotosalla ollu virtaa tehdä mitään muuta ku nukkua..
tänään nukuinkin kymmeneen asti eikä edes pikkukoiruli mua herättäny, kai sekin on huomannu, että emäntä on paremmalla päällä kun antaa sen rauhassa tirsoilla:)
käytiin vähän pitemmällä lenkillä ja jaksoin ihan hyvin.. vauhti on kyllä hidastunu ja aina sillon tällön pitää pysähdellä suppareiden takia..
kotiin kun tultiin, oliki tullu päätös äippärahasta.. tosiaanki, nyt vasta, ku äitiysloman alkuun on viikko!! ihanan ripeää toimintaa kelalla:/
oltiin laskettu miekkosen kans tuet vähän vinksalleen ku oli positiivinen ylläri, että miten " paljon" sitä rahnaa sitten lopen tuleekin..
nooh, onhan tässä kuitenkin paljo rahareikiäkin, ettei kyllä leveästi pääse elelemään kuiteskaan..
vauveli voi hyvin, eilen ku lekuri vielä ultraili, niin siellä se köllötteli tyytyväisenä pää alaspäin.. kiinnittyny ei ollu, muttei tosiaan kuulemma haittaa vaikkei vielä ookkaan.. ja sukupuoliasiakin vaan vahvistu, nyt kun oli siis eri lääkäri ku aikasemmilla kerroilla..
nyt onkin ihan erilailla energiaa, taidankin alottaa järkkäämällä miehen vaatekaapin.. eihän siitä kyllä mitään hyötyä oo, ku se on viikon päästä taas samanlainen kaaos!
hyviä viikonlopun alkuja:)
nano 33+2 (perässä tullaan)
Aamupäivä meni neuvolassa ja kaupoissa pyöriessä..(kiitos selkäni että muistutat mua aina kaikesta ' rehkimisestä' *sattuu*)
Olihan tuota edistystä taas tapahtunut..Sf-mitta oli viikossa laskenu sentillä ja nyt siis 31cm..kuulostaa pieneltä tiedän!!Masu siis ' tippunu' jo kivasti :) Vauva tosi alhaalla,mutta vähän vielä kuulemma pää heilui :P
Vaaka räjähti kun astuin siihen :OOO tähän mennessä yhteensä tullu 15kg!!!ÄÄÄÄÄÄÄ miten sen sais pysäytettyä??viikkomuutos +600g eikä mulla ole edes turvotuksia pahemmin :((( Terkka kyllä yritti lohduttaa että älä välitä..hoikka kun olit ennen raskautta niin etköhän sä tosta palaudu synnytyksen jälkeen.. *toivotaan* Sitten vaan ahkerasti vaunuilee loskaan ja sohjoon ;)
Paineet 100/68,hemppa 132,Vaavin syke 140-148krt/min Ja ikävänä asiana se että taas näytti sokerit plussaa pissassa :/ Onneks ei tarvinnu enää mihkää rasitukseen mennä (olisin pistäny kovan sanan vastaan!!) Kehotuksena olla ennen ens viikon käyntiä syömättä mitään makeaa edellisenä iltana ja samana aamuna..eli tod. näk sama ongelma kuin olikohan se Anu(?) että munuaiset päästää sokerit läpi tjtn...
Se omasta navasta :P
Voi voi voi VIOLET älä riko meiän sopimusta!!!Pysy nyt hyvä nainen kasassa!!Ja sano sille Aarteelle ettei tuu ulos vielä viikkoon ;)))
Ja elämisestä näiden kipujen kanssa..juu itse mietin ihan samaa..mutta kestettävä on *naisen rooli ei o helppo* onneksi palkinto on IHANA!!! Oma pieni rakas vauva ♥
MIIKU..sulla on jännät paikat kun tiedät jo vaavin synttäripäivän :D huh,tsemppiä vaan!!!
Kuulin eilen siskolta yhen faktan sektiosta jota en aikasemmin tienny (enkä olis halunnutkaan)..täällä on kuitenkin niin moni siihen menossa että taidan jättää kertomatta.Ettei tuu pupuja pöksyihin :E Kerron sitten vauvapuolella kun kaikki oman nyyttinsä lunastanu.
Eilen niin moni puhui joulutortuista että mullakin alkoi ' suu napsaa' ainekset on valmiina ;) jos viikonloppuna leipois :DDDD
Nyt meen hetkeks pötköö ja sit alotan taas silittelee vauvan petivaatteita.Josko silitys olis neljäs ässä..kokeillaan!!!
Jaksuja kaikille möhömahoille.Ja perätila tontuille edelleen sama käsky: KÄÄNTYKÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[color=violet]Tiggr&Nasu 37+1[/color]
Ei oo mun mielestä supistuksia vaan jotain muuta. Masu on kyllä jo alhaalla ja vauva oikein päin - noi kivut voi olla vauvan liikkeitäkin kun alkaa olla jo sen verran ahtaat paikat.
Synnytysgalluppiin sen verran, että yrittäkääpäs kaikki muistaa mitä omalle kohdallenne veikkasitte - otetaan sama gallup uusiksi tammikuussa tuolla synnytyspuolella. Sen verran primitiivisistä reaktioista ja tilanteesta on kyse, että ennustaminen on hurjan vaikeaa. Me saatiin mun kaverin kanssa pojat 2003 keväällä tasan kahden viikon välein. Kaverin poika syntyi ekaksi, tää mun kaveri on todella rauhallinen, empaattinen ja hillitty tyyppi - kiroilujen lomassa meni ja puri puolisoaan olkapäähän - jäi kunnon mustelma moneksi viikoksi. Mun mies valahti valkoiseksi kun haamu tän kuullessaan - ajatteli vissiin, että sillä ei tuu sitten olemaan enää kättäkään synnytyksen jälkeen. No minä, jolla taas temperamenttia vaikka muille jakaa ja ärräpäät lentää päivittäin olin synnytystilanteessa itse rauhallisuus. Keskityin vaan ottamaan kipua vastaan, hengittelemään rauhallisesti ja toimimaan ohjeiden mukaan. Mies ei ois voinu olla enempää hämmästyny. No yritän saada tämän kakkosen maailmaan samalla tyylillä - saas nähdä kuinka käy.
Aika rankalta tuntuu päivät kipeän uhmaikäisen kanssa kotona. Poitsu on selvästi huomannu miten hankalaa masun takia mun on sitä pukea tms. ja painaa karkuun minkä ehtii. Piiloutuu pöytien alle ja temppuilee muutenkin. Tässä sitä saa sitten taas harjoitella itse aikuisena olemista ihan koko rahan edestä...
B 34+6 (ja huomenna lähtee taas uusi viikko käyntiin - nyt nää päivät tuntuis lentävän)
Sita vaan paivat vilistaa ohi nykyisin... Eilen oltiin kaupungilla kaverin kanssa melkein koko paiva, istuttiin lounaallakin reilut pari tuntia jutskaamassa etta hyvin tassa saa aikansa kulumaan eika meinaa mitaan tarpeellista saada aikaiseksi!
Tana aamuna tosin kavin vihdoin ostamassa verhotangon tuonne vauvan huoneeseen - vaikka enhan mina sita sinne saa itse laitettua, mutta viikon kuluttua tahan aikaan miehen pitaisi jo olla kotona - sille onkin sitten lista jo valmiina asioista mita mina en saa taman masuni kanssa tehtya.
Ja huomasin myos tana aamuna etta masu on sitten tosiaan kasvanut. En ollut meidan ' perheautoa' ajanut muutamaan viikkoon (en sen jalkeen kun kellot siirrettiin kun oli nakojaan viela oli kesaajassa) ja ajattelin tana aamuna etta kaipa sitakin pitaisi ulkoiluttaa eika aina vaan mun omalla huristella. Otti masu kiinni rattiin melkein - etta taisi olla viimeinen kerta kun mina siihen isoon autoon kosken :-)
Siihen muutama paiva sitten olleeseen kalluppiin - mina en ole sen kummemmin ajatellut millainen mina olen synnytyksessa. Minun katilo tuntuu ajattelevan etta mina olen rauhallinen ja otan vaan asiat niinkuin ne on - mutta se ei ookaan koskaan kuullut miten kovaaaninen mina tarvittaessa olen!!
Masuasukki voi hyvin - ainakin jaksaa jatkaa jumppaharjoituksiakaan - tiistaina se oli onneksi edelleen paa alaspain, mutta ei kuulemma viela ole kiinnittynyt ja siksi jumppa tuntuu viela niin rajulle :-)
Tumble & Wriggler rv 37+1
Se olin minä onneton, joka pistoksille joutui...
Vointi on oikein hyvä, ei se huono ole missään vaiheessa ollutkaan (siis tulpan suhteen). Mulla on käytössä fragmin 7500 kaksi kertaa päivässä. On kai aika suuri annos, mutta toi on hoitoannos tulpan liuotukseen. Annosta ilmeisesti pienennetään ennen synnytystä. Mulla on kontrolliaika 22.11, jolloin on rv 38+4. Saas nähdä pysynkö kasassa sihen asti!!
Onko sulla ollut tulppa edellisessä raskaudessa?? Millainen annos sulla on käytössä? Onko sulle puhuttu epiduraalista? Mulle sanottiin etten välttämättä saa sitä jos edellisestä fragmin-pistoksesta on liian vähän aikaa... Anestesialääkäri päättää. Kiva kun mä pistän kuitenkin 12 tunnin välein, niin voi tosiaan olla että mun epiduraali jää saamatta :(
Kiva löytää kohtalotoveri jolukuisista! Vaikken tätä kyllä kenellekään toivois...
violet ja masu-Aarre rv 37+0
En jaksa verenpaineita tms. kirjoitella, kaikki oli hyvin. Sf-mitta on pompsahtanut jonnekin omiin sfääreihinsä! Se oli nyt 38cm!!! (Viimeksi rv 34 se oli 33cm.) Vauvan pää liikkui vielä hieman, olisiko jo asettumassa lähtökuoppiin??!??! :)
Eipä tässä ihmeitä, liitokset vaivaa edelleen ja supisteleekin välillä.
violet ja masu-Aarre edelleen rv 37+0
Kiitos Vipeka kun kerroit kokemuksesi perätilasta! Katsotaan miten tässä käy, toivon totisesti että terkkari on joko väärässä tai sitten vaavi kääntyy itsekseen...
TIKRU, NO NIIN, NYT KYLLÄ KERROT SEN SEKTIO-JUTUN!!! Ei saa aloittaa ja sitten ei kerrokaan.... Mä haluan tietää... Jos et huomiseen mennessä kirjoita sitä tänne, mä soitan sulle =) Hih, siinäpä kunnon uhkaus ;)
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Tansku
Mulla on ihan orpo olo kun vietiin tyttö yöksi mummulaan, kun mummu niin kovasti halus;) Ja kyllähän se mulle sopii, mut sit aina näin kotona tulee hirvee ikävä ja hyvä ettei itku pääse:/
Käytiin tytön kans aamulla muskarissa ja tehtiin isänpäivä kortteja. Sit sain kaikki lahjatkin paketoitua mitä on ostettu, paitsi tytön lahjat pitäs vielä paketoida. Piti laittaa kaikkiin selvät kortit kelle on jos oonkin ite sairaalassa, et mies tietää kenelle kuuluu;)
Tänään on verenpaine ollu kokoajan hyvä,Onneks,eikä muutenkaan oo mitään kummempia ollut. Vähän välillä supistelee ja nyt kummasti väsyttää, mut en varmaan mee nukkuun ku kerrankin ollaan miehen kans kahestaan;)
Joku kyseli et pitääkö vauvan kiinnittyä ennen kun voi alkaa syntymään, mulla esikoinen ei ollu ees laskeutunu kun vedet meni ja jouduttiin käynnistään (ei tullu omia supistuksia). Mut kyl se oli kova homma saada se muksu ensin alas ja sit vasta ulos:/ Viikkoja oli kyllä jo 38+6, et ois varmaan menny reilusti yli jos ei ois vedet menny!
Jassoo, jos menis hetkeksi pötkötteleen kun supistaa täs ikävästi.
Mukavaa illan jatkoa!
Rölli-peikko ja tylpykät 32+6 (jee huomenna uus viikko9
P.s kattelin yhtä 10 päivän sää tiedotusta ja se lupailee ens viikonlopulle LUNTA!!!! Eli jo torstaina alkais sataan ja viel sunnuntainakin satais!! IHANAA, toivottavasti on oikeessa!
Sain juuri tehtya lasagnen uuniin kauhea nalka hetki pitaa odottaa etta paasee syomaan.....
Tassa just mietin ettei oo vauveli hirveasti potkinut mutta nyt kun istuin tahan koneelle niin vahan alkaa liikkeita tuntua. Kovasti maha nahka pullistelee:)
Aamulla taas arsytti mielettomasti kun oon tosi kyllastynyt naihin aitiys vaatteisiin. Siis kahdet housut joita voi kayttaa ja molemmat pitkalahkeisia, mina tarviisin shortsit mutta ei oo eika viitsi enaa ostaa muutaman kuukauden takia aargg.....Ma taalla kotona oon yleensa vaan pikkuhousut jalassa kun on kuuma, tosi seksikasta ;/ No yksi hame on kaapissa ja sita on tullut kaytettya muttei kehtaa aina joka paikkaan samalla hameella. No 5viikkoa ja ainakin vois yrittaa pukeutua vanhoihin farkkuihin ja shortseihin..no aiknakin sopii yrittaa voi vahan napit kiristaa mut eikohan se siita kohta puoliin...
Eilisessa pinossa mietitte millaisia ootte synnytyksessa ja itsekkin sita tassa aloin miettia...En tia ensi synnyttajana.Mut jos nain itseni tuntien niin ma en luultavasti kiroile kun en koskaan muutenkaa sita tee ainakaan aaneen, en ainakaan uskoisi. Ma luulen etta voin kylla huutaa katilolle ja miehelle mutta en kayta kirosanoja. Ma luultavasti " inisen" itsekseen, aina kun oon tosi kipea menkkakipujen kanssa tai migreenin kanssa ma kyhjotan sangyssa, pimeassa ja voihkin itsekseni joten sellaista voisi olla luvassa tai ehka voihkinat on talla kertaa sitten karjuntaa, no katsotaan kuinka kay.
Minulla ei nyt valahda mitaa kivaa josta voisin teilta kysella,joku muu aloittakoon kyselyn jolla valahtaa...joten kertoilen sitten vain tata omaa napaa
Ensiviikkoa odotellaan kun on neuvola tiistaina ja siita eteenpain onkin sit joka viikko, laakarin tarkastus on vasta viimeisella viikolla en tia miksi se on noin viime tinkaan jatetty jos syntyy etuajassa en ehdi nahda koko laakaria:(
Oikein hyvat perjantait kaikille
Annora ja Maha-asukki rv 35+1