Te joille ei lukeminen/opiskelu ole koskaan ollut "se juttu"
mihin ammattiin päädyitte isona?
Tyttäreni rimpuilee nyt lukion viimeisellä ja keväällä pitäisi saada kirjoituksen pakettiin. Koko syksy on mennyt tuskaillessa, että mihin jatkokouluttautua kun lukeminen ei innosta.
Vinkkejä?
Kommentit (3)
ole vieläkään saanut... Mutta hevosenhoitajana olen työskennellyt.
Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 9,1 ja kaikilla suuria toiveita minusta, kun täysin lukematta tuon saavutin. Minua ei vaan lukeminen ja opiskelu kiinnostanut, hevoset vain. :) Joten kun peruskoulu päättyi niin minua ei opiskelu enää jaksanut kiinnostaa tippaakaan. Olin töissä ja tein nuorena lapsen.
Päätä siis riittäisi mutta kun EVVK... :)
Käyttää sekin aika kokeilemiseen, ennemmin kuin haahuiluun. Alaa voi aina vaihtaa, mutta vaikeaa sitä on päättää jos ei ole edes kokemusta sieltä opiskelumaailmasta.
Lukion jälkeen amiskin on muuten hyvä vaihtoehto, vain 2v opintoja riittää tutkintoon. Jos olisin ollut fiksu, olisin tehnyt edes jonkun amistutkinnon lukion jälkeen niin olisi se ammatti. Menin yliopistoon ja koska en koskaan ole valmistunut, asema on ihan eri esim. työkkärissä kun ei ole ammatillista tutkintoa..
Suosittelen paskaduunia joko Suomessa tai ulkomailla. Kyllä se opiskeluinto siitä löytyy :)