Opelahjat kilpavarustelua, laitetaanko vuohi?
Mistä johtuu, että on vallan sopivaa laittaa kummilapselle joululahjaksi vuohi, mutta opettajalle pitää olla mahdottomasti rahaa tai tavaraa?
Miksi kukaan ei lahjoita sitä vuohta opettajalle, joka voisi ilahtua siitä paljon enemmän kuin 26 pandankonvehdista tai 260 euron lahjakortista =10 €/perhe.
Kommentit (6)
Tämä ope sai tänään äitienpäivälahjaksi Naisten Pankin Ammatti-lahjan ja oli tosi iloinen siitä. Minulle kyllä sopisi moinen lahja myös vanhemmilta, jos tahtovat jotain antaa lukukauden päätteeksi.
Kehitysmaissa erityisesti naiset ja tytöt ovat yhteiskunnallisen kehityksen hyödyntämätön voimavara. Hankkimalla Naisten Pankin Ammatti-lahjan autat kehitysmaiden naisten aseman ja toimeentulon parantamista.
Naisten Pankin Ammatti-lahjasta saaduilla varoilla tuetaan kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämistä kestävän kehityksen periaattein.
Ammatti-lahjan lahjoitukset ohjataan Naisten Pankin rahaston kautta perille kehitysmaihin.
Lahjoitetuilla varoilla tuetaan:
- Naisten taloudellista toimeentuloa, osaamista ja oikeuksia parantavia hankkeita
- Pienlainoja, ammattikoulutusta ja muuta yrittäjyyteen tähtäävää toimintaa sekä
- Muita uusia, innovatiivisia naisten yrittäjyyteen tähtääviä pilottihankkeita.
Mä en ole osallistunut ikinä mihinkään ope-lahjaan. En itse lapsena, enkä näin vanhempana. En ole vienyt päiväkotiin mitään, saati kouluihin.
Minusta pitää riittää kaunis kiitos ja hyvän mielen toivotus.
Mä olen aina sanonut oppilaille ja heidän vanhemmilleen etten tarvitse mitään lahjoja. Jos haluavat jotenkin, välttämättä, muistaa, niin luokan yhteinen kortti riittää hyvin. t. Ope-77
Eiköhän jokainen saa antaa juuri sellaisen lahjan kuin haluaa. Tai olla antamatta mitään. Miksi tuosta(kin) asiasta pitää tehdä niin suuri ongelma?
Eläkkeelle juuri pääsyt opettaja tätini mieleen ovat parhaiten jääneet lasten itsetekemät lahjat.
Totta kai ilahdun vuohesta! Siitä vaan! Niitä kolmeakymmentä kynttilää joulusin ja kukkapuskaa keväisin on karmea roudata kotiin. Huh! Vanhemmat voisi muistaa, että saan palkan työstäni. Lahjukset ei vaikuta siihen, että kohtelen oppilaita aina tasapuolisesti.