Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita joulu? Mun pitaa tehda kaikki itse, kun mies on muslimi

Vierailija
21.12.2011 |

ja ei ymmarra jouluun liittyvasta niinkaan, eika tietysti sita silla lailla laita. Juhlii kylla meidan muiden mukana, mutta ruoanlaitot ja lahjojen ostamiset yms ovat minun kontollani.

Meilla ei ole perhetta lahimaillakaan, joten kaikki on yksin minun vastuullani, mutta silti haluan joka joulu laittaa mukavan joulun lapsia varten erityisesti. Mies on toissa perjantai iltaan asti, joten siivoaminenkin jaa minun vastuulle. Ei jaksaisi, mutta HALUAN!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todella tajunnut, että tuota se tulee olemaan niin kauan kuin yhdessä oletta.

Vierailija
2/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän osallistuu silti meidän jouluvalmisteluihin ja hankkii lahjoja - se kun kuuluu täällä meillä Suomessa tavallaan kulttuuriinkiin, ainakin valtaväestöllä, tämä joulu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketoinneissa, ruoanlaitossa yms? Vai loytyyko ketaan jonka mies on toissa ja joutuu itse laittamaan suurimman osan joulua itse?

ap

Vierailija
4/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimimiehen olet itse valinnut, vai?

Vierailija
5/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin pyydä heitä auttamaan. Niin joulujärjestelyistä voi tulla kivaakin :) Joka tapauksessa älä ota turhia paineita, joulu on ennen kaikkea rauhoittumisen ja yhdessä olon aikaa. Ei siihen välttämättä mitään suuria valmisteluja tarvitse. Ja kaupasta saa hyviä valmislaatikoita yms.. meillä ei edes paljon lahjoja ostella. Kyllä se on aivan joku muu mikä sen joulutunnelman tekee.

Vierailija
6/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomiseksi on ottanut lomapäivän lahjaostoksia varten. Hän on kylläkin ihan suomalainen.

Vierailija
7/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamassa, mutta valilla sita miettii etta asuisipa Suomessa ja olisipa suku lahella ja valmis poyta odottamassa. Edes nain kerran vuodessa! ;)

ap

Vierailija
8/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketoinneissa, ruoanlaitossa yms? Vai loytyyko ketaan jonka mies on toissa ja joutuu itse laittamaan suurimman osan joulua itse?

ap

kun ovat niin pieniä vielä. Mies on ihan kristitty suomalainen, myös töissä perjantai-iltaan asti.

Vierailija
9/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistus helpotti heti, kun päätin luopua marttyyriasenteesta "mun pitää tehdä kaikki". lapset tulevat jouluaskarteluihin, siivoamiseen ja ruokien laittoon taitojensa mukaan (3- ja 5-v). joulu syntyy siitä tekemisen ilosta ja tunnelmasta, ei lahjoista ja tehtävälistoista! jos mies ei auta, niin ainakin meillä on lasten kanssa kivaa!

meillä on sitten toinenkin yhtä suuri juhla, iid, jota mies laittaa enemmän kuin minä. ajattelen niin, että lapset näkevät yhden sijasta kahdet juhlat vuodessa.

Vierailija
10/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaaltahan tuossa on se hyvä puoli, että saat aina just sellaisen joulun kuin haluat!

Ja se, että miehen puolelta ei ole mitään stressiä tai painetta luoda juuri tietynlainen joulu.

Jos sinulle on tärkeää joulun minuuttiaikataulut ja se, että tietyt asiat tehdään juuri tietyssä järjestyksessä, voi olla kompromissien paikka.

Meillä joulu sujuu rattoisasti minun pillini mukaan ja uuttavuotta vietetään sitten miehen haluamassa muodossa, eli yleensä kauhea joukko sukulaisia kotona, uudenvuoden telkkariohjelmat käynnissä ja naksuja ja naposteltavaa pöytä täys.

Vierailija
11/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannaittaisi aloittaa valmistelut hyvissä ajoin ensi vuonna, varsinkin lahjojen ostelu. Missä maassa asut? Saako siellä kaupasta valmiita jouluruokia ja juomia, esim glögiä?

Vierailija
12/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sitten toinenkin yhtä suuri juhla, iid, jota mies laittaa enemmän kuin minä. ajattelen niin, että lapset näkevät yhden sijasta kahdet juhlat vuodessa.

laittaa mitaan ekstraa. Joten meilla ei juhlita sita ollenkaan.

ap

Vierailija
13/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei olekaan muslimi. Mies on niin paljon töissä ettei paljon kerkeä kotona tekemään.

Vierailija
14/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

joka ei viettäisi iidiä.

harmi, sillä sitten kun lapset siirtävät sinun perinteesi omille lapsilleen, ei heillä ole isänsä kultuurista ja tavoista tietoakaan. sinun kulttuuristasi sen sijaan on.

Vierailija
15/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ongelma ei olekaan se, että miehesi on muslimi, vaan se, että miestä ei kiinnosta mitkään yhteiset traditiot, asioiden juhlistaminen tai ylipäätään kodissa olemisen järjestämiseen osallistuminen.

Vierailija
16/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

joka ei viettäisi iidiä.

harmi, sillä sitten kun lapset siirtävät sinun perinteesi omille lapsilleen, ei heillä ole isänsä kultuurista ja tavoista tietoakaan. sinun kulttuuristasi sen sijaan on.

mikä tuo iid on. en ole koskaan kuullutkaan. minkä maiden muslimit tuota viettävät?

Vierailija
17/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun, ei tormaa kaksi erilaista "joulukulttuuria" ainakaan! Mutta toisaalta olisi kiva jakaa se joulun odotuksen fiilikset jonkun kanssa.

Asumme kylla euroopassa, Ikeasta loytyi tarkeita tarvikkeita joulupoytaan, ja kaupasta loytyy vaikka mita, muttei tietty ihan sita kaipaamaani suomalaista jouluruokaa.

Kylla nailla jonkinlainen joulu taas pystyyn saadaan, ehkapa mulla on vain vahan viime hetken paniikki kasilla!

Joululahjat ovat jo kasassa. Ma olen ostanut ne kaikki. Nyt olis vain paketointi edessa... Miehelle ei ole muuten yhden yhtakaan pakettia, hah hah hah haa ;D

ap

Vierailija
18/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa mitaan ekstraa. Joten meilla ei juhlita sita ollenkaan. ap

joka ei viettäisi iidiä. harmi, sillä sitten kun lapset siirtävät sinun perinteesi omille lapsilleen, ei heillä ole isänsä kultuurista ja tavoista tietoakaan. sinun kulttuuristasi sen sijaan on.

Kyllahan tuo osallistui kun olimme iidin aikaan hanen sukulaisten luonaan lomalla, muttei koskaan kotona ole sita viettanyt, tai lapsille siita hehkuttanut.

ap

Vierailija
19/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun tekemään kaiken itse vaikka mies on ihan tavallinen tapaluterilainen lökäpöksy

Vierailija
20/25 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko nyt ymmärtänyt lahjan antamisen ihan oikein?