Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokkaantuisitko?

Vierailija
21.12.2011 |

Saimme joulukortin miehen veljen perheeltä. Saajan kohdalla luki mieheni nimi ja "perheineen".

Tiedän etteivät erikoisemmin pidä minusta, tai olettaisin koska silloin harvoin (kerran vuodessa) kun kyläilevät niin eivät puhu minulle sanaakaan. Alkuun yritin jutella ja tutstua heihin mutta hymähtelivät vain tai alkoivat juttelemaan toisilleen tms. joten annoin olla. Kohtelias olen mutten enää kauheasti yritä, olen hiukan ujo enkä toivo enää niitä tylyjä "hm"-vastauksia.

En kuitenkaan arvannut että tilanne menisi näin jatkuvaksi vihjailuksi; kysyvät mieheltä mitäs sulle ja lapsille kuuluu ja ohitetaan vaimon läsnäolo, pyydetään nimenomaan mies kylään muttei minua jne, ja nyt sitten kortti vain miehen nimellä. Jostain syystä loukkaa, ehkä kuvittelen turhia kun lukihan siinä perhe eikä vain lapset mutta kun on kaikki tämä muukin niin nimen puuttuminen joulukortista sai pahan mielen. Miksi edes lähettivät kortin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en muista avokin sukunimeä.

Miehen veljen perheelle laitoin kortin tyyliin virtaset ja sitten osoite. Mitähän ne nyt musta miettii =)

Vierailija
2/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetin ensimmäistä kertaa veljelleni kortin juuri samalla tavalla nimettynä. En ole nähnyt veljeni vaimoa kuuteen vuoteen. On pistänyt välit poikki koko sukuumme. Alunperin konflikti äitini (siis anoppinsa) kanssa ja sittemmin laajensi koskemaan myös veljeni sisaruksia. Mutta kyseessä siis tilanne toisinpäin. Kuulemma ko. henkilö ei halua pitää mitään yhteyttä lasten kummeihin eikä ilmeisesti liioin omaan sukuunsakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan miehen nimi vain siinä. Meillä siis sama sukunimi ja avioliittoa jo yli 10v takana. Välit appivanhempiin on erittäin hyvät enkä käsitä mikä miehen veljellä, ja erityisesti avovaimollaan, voi olla minua vastaan. Saatan itsekin lähettää kortin sukunimellä mutta pisti silmään että mies oli mainittu etunimmellä, minua ei. Ehkä olen yliherkkä kun tilanne muutenkin kaivelee ja loukkaa, tiedä vaikka joskus uskaltaisin kysyä suoraan mikä minussa on vikana tai mitä olen tehnyt. Jouluna tällaiset ottaa kai herkemmin sitten.

Vierailija
4/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tosiaan näe siinä mitään outoa. Meidän suvussa on tapana laittaa niin, vaikka tasan tarkkaan tiedettäis sukunimet ja kaikki. Itse tosin saatan joskus luetella kaikkien perheenjäsenten nimet, mutta käytän myös tota perheineen-tyyliä.

Mitä tulee miehen veljeen ja perheeseen, niin ovatko hekin kenties ujoja tutustumaan uusiin ihmisiin? Oletko varma, että kyseessä on se, etteivät pidä sinusta?

Vierailija
5/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en muista kaikkien lasten nimiä tai jos en muista kirjoitettiinko puoliso Ville-Matti yhteen vai väliviivalla, tai en ole ihan varma oliko heillä yhteinen sukunimi vai ei, tai jos perhesuhteet ovat sekavat tai uusioperhettä enkä tiedä ketkä kaikki asuvat osoitteessa...

Laitan nimenomaan siksi etten loukkaisi kenenkään tunteita :-). Mutta joku loukkaantuu siis siitäkin :-).

Vierailija
6/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistimpi tapa kuin luetella kaikkien nimet erikseen, etenkin jos on enemmän kuin 1-2 lasta. Sama myös jos en muista puolison sukunimeä. Kuka oikeasti loukkaantuu tuollaisesta, kyllä on ihmeellistä porukkaa taas täällä.

Vierailija
7/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on iänikuinen ja perinteinen tapa kirjoittaa kortin saajaksi miehen nimi ja perheineen ja mä oon kirjoittanut noin kaikkiin kortteihin niin kauan kuin kortteja on meidän perheessä lähetelty. Samoin suurin osa, eli melkein kaikki kortit, joita saadaan, niin niissä lukee myös justiinsa noin.

Nokka pystyyn vaan ja joulua kohti sisko hyvä.:)

Vierailija
8/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukortin vain miehen nimellä, ei siis edes perheineen. Ja meillä ei ollut lapsia ja olimme naimisissa.

Vierailija
9/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osotteissa on melkoinen kirjoittaminen. Siksi laitan kaikkiin osotteisiin Ville Nurminen perh. Kaisä Mäkelä perh. ...Riippuen onko "veri"sukulainen tai ystävä, se nimi tulee korttiin. Enkä todellakaan tarkoita sillä loukata ketään.

Vierailija
10/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsekin kirjoitan noin välillä, jos perheessä on kaksi eri sukunimeä (jos voi kirjoittaa esim. Maija ja Mikko Virtanen, kirjoitan niin, mutta en jaksa kirjoittaa Maija Virtanen, Mikko Lahtinen ja lapset - liikaa tekstiä!)

Mutta loukkaantuisin tietysti noista muista jutuista. Mikähän noita ihmisiä oikein riivaa, huonoa käytöstä jättää sinut huomiotta.

Vierailija
11/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan ihan normaali tapa.

Mutta muuten kuulostaa oudolta tuo heidän käytös. Joskus ujous tosiaan tulkitaan vastenmielisyytenä. Ehkä he ovat tulkinneet sinun ujoutesi niin, että et pidä heistä. Ehkä kannattaisi kysyä? Jos et suoraan heiltä uskalla niin vaikka varovasti anopilta?

Vierailija
12/12 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä mieheltäsi mitä mies on kertonut veljelleen sinusta. Ota asia esille miehesi kanssa, ja tarkkaile hänen reaktiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme