Mitä syötte Tapaninpäivänä?
Jouluruoat ei enää maistu ja harmittaa ostaa tarpeet jo aatonaattona. Kaupathan aukee vasta tiistaina.
Kommentit (25)
Jotenkin siitä on tullut perinne. Kasataan kaikki joulukalojen ja kinkun rippeet, mätiä, smetanaa, sipulia, ja paistetaan isot pinot blinejä.
ole tapaninpäivänä on syömäkelvottomia?
Eikös toi aattona sulatettu mäti ja graavikalat ole tapaninpäivänä on syömäkelvottomia?
Mäti ja graavi säilyy ihan hyvin parin päivää.
Nuo kalatiskissä myytävät mädithän ovat pakasteesta sulatettuja.
Tapanina syödään edelleen niitä ihan samoja laatikoita ja mättöjä kuin aattona. Tapanin jälkeen siirrytäänkin sitten takaisin siihen normi-ruokaan, eli kyllä sen 3 päivää pystyy niitä jouluruokia syömään ihan helposti. Itseasiassa mä suorastaan rakastan jouluruokia! Nams.
Tapaninpäivä-pizza tai -kebab
Tero
että joulun jälkeen ja ehkä joskus jo tapaninpäivänäkin käydään ostamassa pizzat tai kebabit kaikille. Kyllä maistuu.
Mistä saa tuoretta mukun mätiä tähän aikaan vuodesta? Nuo kalatiskissä myytävät mädithän ovat pakasteesta sulatettuja.
Mätiä on monella muullakin kalalla.
Tapanina syödään edelleen niitä ihan samoja laatikoita ja mättöjä kuin aattona. Tapanin jälkeen siirrytäänkin sitten takaisin siihen normi-ruokaan, eli kyllä sen 3 päivää pystyy niitä jouluruokia syömään ihan helposti. Itseasiassa mä suorastaan rakastan jouluruokia! Nams.
ja varmaan teen hernerokkaa ton tapanin jälkeen,saa kinkun jämät laitettua siihen.
laatikoista yms. mitä on aloitettu aattona ja jatkettu joulupäivänä.
MInkäs kalan mätiä saa tuoreena tähän aikaan?
Kaikki ei asu Suomessa.
Tapanina mennään mun vanhemmille ruokailemaan, ja siellä on tietysti tarjolla jouluruokia, kun silloin sinne on kutsuttu.
En minä vielä parissa päivässä kyllästy jouluruokiin. Etenkin kun joka päivä syödään niistä vähän eri versiota: aattona anopilla, joulupäivänä meillä ja tapanina mun vanhemmilla.
Ja jouluruuista riittää paljon syötävää vielä pitkin viikkoa. Meillä vaihdetaan pitsalinjalle vasta uudeksivuodeksi.
ihme perinteeksi tullut että joulun jälkeen ja ehkä joskus jo tapaninpäivänäkin käydään ostamassa pizzat tai kebabit kaikille. Kyllä maistuu.
tietenkin syödään vielä jouluruokiakin lisäksi mutta se nyt vaan on semmoinen perinne :)
Lohimureketta ja mätikastiketta, puikulaperunoita ja salaattia, jossa on mm. omenaa, tuoretta taatelia, punasipulia ja cheddarjuustoa. Jälkiruuaksi puolukkainen täytekakku.
Kaksikin päivää tuntuu yleensä liialta.
Me syödään yleensä porkkana laatikkoo, kinkkua, ja rosollia :)
T: 12v JouluRuokaHirmu ^^
Jos ei paria kertaa pysty vetämään samoja ruokia, niin meillä on ihan sallittua ottaa siitä pöydästä lounaalla vaikkapa maksalaatikkoa, rosollia ja kalaa. Päivällisellä voi valita vaikkapa lanttulaatikkoa, perunaa, salaattia ja sienisalaattia.
Meillä ei siten ole lupa valittaa, että on muka kolmatta päivää putkeen samat ruuat tarjolla. Se on ihan ottajan ongelma, jos ei osaa kasata tarjolla olevista ruuista lautaselle erilaisia annoksia.
joistakin paikoista myös siian mätiä..
tai sitten tehdään kalkkunaa.
Myös joku lohi/siikaruoka on mahdollinen.
Kuitenkin jotain vähän kevyempää. =)