Äly hoi! Miksi raahaatte jotain isovanhempia tai kummeja koulun joulujuhliin
kun sinne saliin ei mahdu kaikki vanhemmatkaan?
Joo, onhan se Jessica-Petteri söpö siinä tonttutanssissaan, mutta ottakaa nyt ennemmin videokamera mukaan kuin puolisukua!
Vähän voisi järkeä käyttää.
Kommentit (32)
lapsen isovanhemmat siksi juhlaa katsomaan, että ovat muutenkin paljon tekemisissä lapsemme kanssa, vievät harrastuksiin, ottavat mökille mukaan jne. ja tottakai ovat kiinnostuneita koulun käynnistä ja koulun juhlista. Minusta on ihana, että isovanhemmat haluavat olla mukana monessa asiassa ja lapsellemme on myös isovanhemmat todella tärkeitä!
siis sitä että monella lapsella oli katsomossa vaikka ketä, vaikka tiedotteessa luki selvällä suomenkielellä, että paloturvallisuussyistä voi jokaista lasta kohden tulla vain kaksi katsojaa. Eniten ärsytti ne vanhemmat jotka antoivat pikkusisarten SEISTÄ penkeillä (ja riehua)niin että itsellä ei toivoakaan nähdä lavasta kuin osa. Vähän kunnioitusta muitakin ihmisiä kohtaan kiitos. Meillä ei ollut sisarusongelmaa, ku järjestettiin ne hoitoon ja mentiin miehen kanssa kahdestaan.
ovat vanhempia, lapset tehdään nykyään niin vanhana.
että juhla on tilanpuutteen takia tarkoitettu vain huoltajille + sisaruksille. Itse jätimme vielä kolme sisarusta kotiin kun eivät olleet innosta kiljuen lähdössä, pienin piti kuitenkin ottaa.
Kai se pari-kolmevuotias nyt voi sylissäkin istua!
omat joulujuhlat ja toisessa ryhmässä olevat sisarukset eivät saaneet tulla katsomaan. Perusteluna oli, että heillä on omat juhlat. Isovanhempia eivät kuulemma voineet estää tulemasta.
Meiltä olin tulossa vain minä. Tympi ne mummolaumat. Varmaan niille mummoillekin on jossain omat juhlat. Menisivät sinne. Toisilta ei pääse edes perheenjäsenet (=sisarukset)ja toiset saa raahata puoli sukua.
Olisko mun pitänyt heittää se ulos?
Eipä tuolla monia näkynyt, mutta meidän oli =)
niin minä kummina tahdon olla läsnä kummilapseni arjessa sekä tärkeissä tapahtumissa. Sinä, ap, saat olla siitä mitä mieltä tahansa. Ja kyllä, voin mielelläni seistä.
Miksi pitää rakentaan niin pienesti, että lapsen tärkeät ihmiset eivät voi osallistua juhlaan ja riemuun? On muuten aikamoinen ilo jos mummit ja kummit ovat katsomassa - vain Suomessa ajatellaan tämäkin asia näin pienesti ja negatiivisesti.
Onneksi ollaan muualla ja mahtuu väkeä enemmänkin.
omat joulujuhlat ja toisessa ryhmässä olevat sisarukset eivät saaneet tulla katsomaan. Perusteluna oli, että heillä on omat juhlat. Isovanhempia eivät kuulemma voineet estää tulemasta. Meiltä olin tulossa vain minä. Tympi ne mummolaumat. Varmaan niille mummoillekin on jossain omat juhlat. Menisivät sinne. Toisilta ei pääse edes perheenjäsenet (=sisarukset)ja toiset saa raahata puoli sukua.
Pitaa tassa kai vaan kayda pitkalleen ja odottaa etta kuolema tulee niin saavat peria rahani.
voi olla että jotain lasta ei yksikään läheinen näe koska eivät mahdu sisälle saliin.
Kivaa olisi jos 400 lapsen kouluun voitaisiin rakentaa 2000 ihmisen sali, mutta yleensä tuollainen ei vain ole mahdollista.
Miksi pitää rakentaan niin pienesti, että lapsen tärkeät ihmiset eivät voi osallistua juhlaan ja riemuun? On muuten aikamoinen ilo jos mummit ja kummit ovat katsomassa - vain Suomessa ajatellaan tämäkin asia näin pienesti ja negatiivisesti.
Onneksi ollaan muualla ja mahtuu väkeä enemmänkin.
Kyllä se nyt on mielestäni koulun tehtävä rajata ketkä ovat juhlaan tervetulleita. Meillä kutsussa luki, että mummit, paapat ym. läheiset ovat myös tervetulleita juhlaan. Jossain kouluissa tosin rajataan jo sisaruksetkin juhlasta pois, mikä on mielestäni jo melko röyhkeää.
ilmoitettiin kutsussa joulujuhlan olevan tilanpuutteen vuoksi tarkoitettu vain vanhemmille ja sisaruksille, isovanhemmille järjestetään oma juhla myöhemmin erikseen. SILTI paikalla oli isovanhempia. Se oli minusta siinä tungoksessä ärsyttävää.
Aiemmassa päiväkodissa joulujuhlaan kutsuttuja ei ollut rajoitettu. Siellä oli isovanhempia mukana, ja isomman tilan puolesta mahtuivat paremmin paikalle.
Itsestä muuten tuntuu, että nämä joulu- ym. juhlat ovat isovanhemmille paljon tärkeämpiä kuin sisaruksille, eli siinä mielessä heidän paikalla olonsa on hyvin ymmärrettävää.
molemmat vanhemmat eivät mene, niin mamma tai kummi voi mennä toisen vanhemman puolesta, siis miksei voisi?
kun olen päässyt "seuraamaan" lapseni juhlaa koulun eteisestä käsin, kai mä vielä joskus näen.
Ei ole käynyt ennen mielessä, mutta Suomessa isovanhempia huomioidaan hyvin heikosti. Puhutaan vain kuinka huonoa kohtelua vanhainkodissa. Meillä on 200 km lähimpiin isovanhempiin, mutta eiköhän he järjestäisi kyydin paikalle, kun kutsuisi.
Kyllä isovanhemmat pitää ottaa mukaan niin paljoon kuin vain suinkin. Tilojen loppuminen on vain järjestelykysymys, jakaa pienempiin ryhmiin ja peräkkäisiin juhliin, niin kyllä alkaa mahtua. Jokaisella luokka-asteella on omat opettajat, eikä reksin tarvitse välttämättä olla molemmissa, ehkä alkusanat seuraavaan.
Jos isovanhemmilta kielletään tuollainen, kyllä kai koulu voi järjestää juhlat ihan oppilaille vain. Miksi sinne silloin vanhempiakaan kaivattaisiin?
kun olen päässyt "seuraamaan" lapseni juhlaa koulun eteisestä käsin, kai mä vielä joskus näen.
Jos paikat on eteisessä, eiköhän se tarkoita, että vanhempia ei ole ajateltukaan katsomaan. Jos kyse on tilanpuutteesta ja 6 vuotta peräkkäin, eikö milloinkaan tullut mieleen ottaa vaikka vähän vapaata ja mennä etuajassa varaamaan paikat? Jos on hyvissä ajoin, eikä paikkoja, olisin puhutellut jo koulun johtajaa tuossa vaiheessa ainakin viitenä vuonna.
6 vuotta tuli juuri täyteen kun olen päässyt "seuraamaan" lapseni juhlaa koulun eteisestä käsin, kai mä vielä joskus näen.
Ei siinä muuten mitään, mutta pitääkö niiden mummolaumojen mulkoilla meitä vanhempia kuin suuria rikollisia, kun saavumme katsomaan lapsemme esitystä VARTTIA ennen sen alkua.
Jos konsertti alkaa kuudelta, nämä muoriarmeijat ovat varanneet koko penkkirivin klo 17.15 suvulleen. Kun jäät sivuun seinän viereen seisomaan (etkä edes kenenkään eteen), alkaa kyylääminen ja supina, että kannattais tulla ajoissa paikalle. Senkun istuvat koko päivän siellä salissa, mutta ajattelevat ilmeisesti, että jos ilmestyy paikalle vasta kun kaikki paikat on varattu, pitäisi jäädä eteisen puolelle.
Juu sori, emme ehdi puolta päivää varailla paikkoja. Meillä on työ, muita lapsia menoineen ja se muu elämä, jonka yritämme sovittaa edes kohtuullisesti minkään osan kauheasti kärsimättä. Voitteko siis hyväksyä sen, että tulemme varttia ennen esityksen alkua ja jäämme seinän viereen, missä emme edes ole mitenkään näköesteenänne. Prkl.