Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno, kohdunulkoinen, tuulimuna vai mikä?

Vierailija
20.12.2011 |

Olen raskaana viikolla 6+4 ja nyt neljä päivää on pyyhkiessä tullut ruskeaa limaa paperiin. Housuihin ei jää mitään eikä sitä tule koko aikaa eikä koskaan yöllä. Ruskea lima on välillä sellaista venyvää, välillä ihan nestemäistäkin (sekoittuneena valkovuotoon), mutta määrältään siis paljon vähäisempää kuin esim. kuukautisten aikainen vuoto eikä punaista verta ole tullut ollenkaan. Onkohan raskaus tuhoon tuomittu? Olen menossa alkuraskauden ultraan ylihuomenna, mutta olisin kiinnostunut muiden kokemuksista jotta tiedän mihin varautua! Niin, ja tein tänään raskaustestin ja siihen tuli kirkuvanpunainen viiva, joten raskaushormoni ei ainakaan ole vähentynyt elimistöstä. Oireitakin on (rintojen arkuus, lievä pahoinvointi, väsymys, tuntemukset alavatsalla).

Kiitos, jos joku osaa auttaa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme kertaa raskaana, kerran keskenmeno ja kahdesti vauva syliin asti. Esikoista odottaessa tuli verta alkuraskaudessa useampaan kertaan, nimenomaan tuollaista ruskehtavaa ja välillä enemmän veren oloistakin. Silti ihan normaalisti jatkui. Tiedän ihan runsaasti vuotaneita raskauksia, jotka ovat jatkuneet silti. Eli häntä pystyyn vain ja odottamaan rauhassa! :)

(Keskenmenossa verenvuoto alkoi punaisena tipottaisena ja yltyi yön aikana runsaaksi ja särkyiseksi. Ultrassa sitten todettiin keskenmenoksi.)

Vierailija
2/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan ilmoittaa (sävystä välittämättä) onko pissassa raskaushormoneja.

Eli ihan turhaan tekisit testejä koska olet raskaana, yhtälailla vaikka olisi kuollut niin ei ne hormonimäärät romahda.

Minulla on tullut 5 viikkoa puhdasta verta ja raskaus eteni normaalisti. Hajujen kanssa saa olla tarkkana ettei tule tulehdusta, mutta minulla pidemmällä raskaana tullut verinen vuoto oli merkki että istukka vuoti verta.

Kohdunulkoinen on käsittääkseni todella kovaa kipua aiheuttava tila.

Jos sikiö kasvaa väärässä paikassa niin vaarana on jokin repeytyminen ja se voi olla vaarallista, tuulimuna ei oireile, ultrassa nähdään tyhjä sikiöpussi.

Kovin aikaseen menet ultraan, eihän sikiöllä välttämättä sydän vielä lyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ihan hulluna vastaavia kertomuksia netistä, ja monella tosiaan tuntuu olleen harmitonta vuotoa alkuraskaudessa. Tämä ei kuitenkaan ole varsinaisesti (nestemäistä) vuotoa niinkään, vaan ihmeellistä limaa, seassa ihan kuin ohuen ohuita limakalvon palasia ja pieniä nuppineulan pään kokoisia hyytymiä. Selkeästi ns. vanhaa verta (ruskeaa tai jopa mustaa). Määrältään kuitenkin todella vähäistä, sen verran tulee että paperi pyyhkiessä vähän värjäytyy. Perinteinen keskenmeno on siis epätodennäköinen, koska tämä on jatkunut jo 4 päivää eikä ole muuttunut punaiseksi vereksi, mutta voiko tuulimuna tai kohdunulkoinen oireilla näin?!

Toivon sydämestäni että kaikki olis kunnossa mutta huolettaa!

ap

Vierailija
4/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun varasin ultra-aikaa, varauksen tehnyt nainen sanoi, että rv 6+6 pitäisi näkyä syke. Olisihan se järkevämpää mennä myöhemmin, mutta haluan ennen joulua jotain selvyyttä tähän tilanteeseen.

Vielä kokemuksia? Varsinkin tuollaisesta limaisesta vuodosta?

ap

Vierailija
5/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ihan hulluna vastaavia kertomuksia netistä, ja monella tosiaan tuntuu olleen harmitonta vuotoa alkuraskaudessa. Tämä ei kuitenkaan ole varsinaisesti (nestemäistä) vuotoa niinkään, vaan ihmeellistä limaa, seassa ihan kuin ohuen ohuita limakalvon palasia ja pieniä nuppineulan pään kokoisia hyytymiä. Selkeästi ns. vanhaa verta (ruskeaa tai jopa mustaa). Määrältään kuitenkin todella vähäistä, sen verran tulee että paperi pyyhkiessä vähän värjäytyy. Perinteinen keskenmeno on siis epätodennäköinen, koska tämä on jatkunut jo 4 päivää eikä ole muuttunut punaiseksi vereksi, mutta voiko tuulimuna tai kohdunulkoinen oireilla näin?!

Toivon sydämestäni että kaikki olis kunnossa mutta huolettaa!

ap

soita neuvolaan tai käy ultrassa. Sisarellani oli kohdun ulkoinen raskaus ja hän kyllä tunsi sen, siis se teki erityisen kovia kipuja. Olkoonkin, että kivutkin kuuluvat alkuraskauteen. Jos olet huolissasi, tarkistuta asia.

Mutta tipotteleva ruskea veri voi tulla kuivista limakalvoista esimerkiksi. Piinaavaa tuo alkuraskaus, mutta kyllä siitä selviää. Keskenmenostakin selviää, vaikken nyt tästä uskokaan sulla olevan siitä kyse. Jaksamista!

2

Vierailija
6/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla esikoisesta näkyi sydän 6+4 tai jotain sellaista, mutta kuopuksesta ei näkynyt. Sitten piti odottaa pari piinaavaa viikkoa onko kohdussa eloa vai ei. Jos joskus olen vielä uudestaan raskaana, menen ultraan kyllä vasta myöhemmillä viikoilla.

2

Vierailija
7/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi