Ostan kaikki jouluostokset vasta 24.12, saa halvalla ja kaupoissa tilaa.
Kommentit (14)
Mukava että tällaisia FYI-heittoja tulee.
Kävimme rouvan kanssa eräänä aamuna ennen töihin menoa tekemässä kaikki ostokset. Ihmisiä ei juurikaan ollut, eikä tarvitse aattona punnertaa kaupoille, hyh.
Ja ne mitä kaupassa ei ole, niitä ei tarvita.
Lapsiperheessä se aattoaamu on kumminkin tuskastuttavan hitaasti kuluvaa ja hermoja raastavaa aikaa, pakenen tosi mielelläni sitä kitinää ja nitinää kauppoihin ja tulen kotiin vasta kun joulupukki on jo ovella.
Mä olen tehnyt nyt kaiken mahdollisen mitä voi etukäteen tehdä. Tänään lähdetään lasten kanssa uimaan. Uimahallissa on tilaa kun ihmiset hikoilee jouluruuhkissa ihan muualla.
Itse tekisin ihan samoin, ellei olisi aattoaamuna muuta tekemistä ja joskus olen niin tehnytkin. :)
Aatonaattona ihan myöhään ja aattoaamuna heti yhdeksältä.
Vaatteet on kaikki alessa ja jouluvalot yms. saa myös edullisesti.
Eikä ristinsielua missään!
Ihan hyvä. Itse en haluaisi enää aattona lähteä kaupoille. Sen takia yritänkin hoitaa lahjaostokset jo hyvissä ajoin ja suuren osan ostan netistä.
jotenkin tärkeämpää se joulun tunnelma ja rauha heti aamusta
mutta sitten menee kaikki lastenohjelmat ohi.
nimim. yksi, joka rakastaa Joulupukin kuumaa linjaa
lapsiperheessä eikä sitä pelasta edes tylsät lastenohjelmat, kun se joulupukki tulee vasta illalla ja on TYLSÄÄÄÄ!
Kuka hullu viitsii jonottaa jotain roinaa maksamaan päästäkseen puoli tuntia talvivaatteissa ja kuunnella siinä samalla kuumissaan ja nälissään olevien pentujen kitinää?
23. päivä käydään ihan aamusta tekemässä viimeiset ruokaostokset (kalaa lähinnä). Sitten kotiin ja joulunviettoon. Ulkoillaan, leivotaan piperkakkutalo, pelaillaan, kuunnellaan joululauluja.
Aattoaamuna meillä on niin paljon ohjelmaa, että ei todellakaan lapset tappele tai kitise :) Joulupuuro, aamun lastenohjelmat, sitten saunaan, juhlavaatteet päälle, päiväkahvit, ulkoilua, pelailua, jouluateria ja sitten lahjojen jako. En mistään hinnasta juoksisi kaupoissa aattona tai aatonaattona!
aloittaisi vasta joulurauhan julistuksen jälkeen. Kaupat aukeavat aattona jo klo 7 ja kun lähtiessä laittaa uunipuuron tulemaan on se valmiina kun kaupoista kotiutuu.
Ja meillä täällä kaupungissa isosta kauppakeskuksesta saa kaiken samalla reissulla, ei tarvitse juoksennella.
joulupukki tulee lapsiperheissä vasta tosi myöhään ja täälläkin pitää aikuisten ihmisten kitistä kuinka hankalaa, ikävää ja tylsää kaikki on aattona, kun lapset kiukkuavat ja odottavat koko päivän.
Onko jossakin määrätty ettei joulupukki voi tulla ennen kello kuutta illalla? Meillä on monesti lahjat saatu jo ennen jouluateriaa, pari tuntia aikaa leikkiä uusilla leluilla ja sitten syömään. Ruokailun jälkeen lapset menevät vielä leikkimään leluillaan/peleillään ja aikuiset voivat ottaa rennosti, on ne paperivuoretkin jo siivottu valmiiksi.
Ja lahjat; ne ostin nettikauppojen aleista jo marraskuussa. Joulustressiä ei ollut silloin eikä ole vieläkään.
ne on jo loppu