Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse en jotenkin vaan tajua kotiäitejä siinä, että

Vierailija
20.12.2011 |

kun itse olin kotona lasten kanssa, niin ei minulla ollut koko ajan jotain töitä ja tekemistä. Ja sen jälkeen ehdin hoitamaan lähes samat työt töiden jälkeen (paitsi lounaan laittoa) muuten hommat aivan samat.

Miten ihmeessä kotiäidit tekevät itselleen sen työn vai mikä mättää

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on läsnäoloa ja lapsen kanssa vuorovaikutuksessa oloa. Silloin kun olin kotona niin aika kului nimenomaan lapsen kanssa seurustellessa! Hyvä ja hyvä kun siinä ehti tehdä kotityöt samalla.

Nyt kun olen töissä, niin päivät lapsen kanssa olemisesta vastaa muut aikuiset kuin minä. Kotona ollessa yritän yhä edelleen olla läsnäoleva, enkä istuta lasta television viihdytettävänä.

Minusta olennaista kotiäitiydessä oli nimenomaan se lasten kanssa oleminen eikä mikään puunaus.

Vierailija
2/5 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olin kotona lasten kanssa, niin ei minulla ollut koko ajan jotain töitä ja tekemistä. Ja sen jälkeen ehdin hoitamaan lähes samat työt töiden jälkeen (paitsi lounaan laittoa) muuten hommat aivan samat.

1) Ruoan laittoa monta kertaa päivässä

2) Ruokailujen jälkeisten sotkujen ja lasten siivoaminen

3) Pyykinpesu, levitys ja viikkaus

4) Kaikenlainen siivoaminen, mukulat sotkevat jatkuvasti. jos jollain ei lapset sotke niin olkaa onnellisia.

5) Lasten vahtimista, jatkuvasti tekemässä jotain kiellettyä tai muuten vain epäilyttävää

5) Lasten ulkoilutusta, tähän saa kulumaan ainakin 3h päivässä pukemisineen

6) Mahd. vanhempien lasten vieminen päiväkotiin/kouluun

Plus kaikki muut kotona tehtävät hommat, kuten vaikka lakanoiden vaihto. Sitten vielä pitää jaksaa lapsille lukea, jutella, leikittää jne.

Tosin tämä "kiire" tuleekin varmaan vain useamman lapsen kanssa. Yhden kanssa en usko tällaista olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän kotiäitiyttä puuhailemalla lapsen kanssa. Käydään etkillä, uimahallissa, kavereilla, puistojja, muskarissa... Melkein joka päivä jossakin. Siinä sivussa teen ruoat ja hoidan kotihommat niin, ettei illaksi jää paljoakaan ja voidaan miehen kanssa vain relata.

En väitäkään tosin, että työtä olisi näin yhden lapsen äidille mitenkään paljon. Mukavaa elämää kaikkien perheenjäsenten kannalta :)

Vierailija
4/5 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ruoan laittoa monta kertaa päivässä

2) Ruokailujen jälkeisten sotkujen ja lasten siivoaminen

3) Pyykinpesu, levitys ja viikkaus

4) Kaikenlainen siivoaminen, mukulat sotkevat jatkuvasti. jos jollain ei lapset sotke niin olkaa onnellisia.

5) Lasten vahtimista, jatkuvasti tekemässä jotain kiellettyä tai muuten vain epäilyttävää

5) Lasten ulkoilutusta, tähän saa kulumaan ainakin 3h päivässä pukemisineen

6) Mahd. vanhempien lasten vieminen päiväkotiin/kouluun

Plus kaikki muut kotona tehtävät hommat, kuten vaikka lakanoiden vaihto. Sitten vielä pitää jaksaa lapsille lukea, jutella, leikittää jne.

Tosin tämä "kiire" tuleekin varmaan vain useamman lapsen kanssa. Yhden kanssa en usko tällaista olevan.

Kuinka monta kertaa teillä oikein syödään, kun kotiäitien elämä on kerran jatkuvaa ruoan laittoa ja sen aiheuttaman sotkun siivoamista?

Itse en keksi tuohon kuin lounaan lisävaivana siihen että käy töissä ja valmistaa ruokaa. Kyllä meillä ainakin ohjelmaan kuuluu aamupalan laitto ja sen jäkien siivoaminen, ekaluokkalaisen välipalan miettiminen valmiiksi ja valitettavan usein jälkien siivoaminen, päivällisen laitto ja jälkien siivoaminen sekä iltapalan laitto ja jälkien siivoaminen.

Vierailija
5/5 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitseehan hän läsnäoloa ja yhdessä tekemistä. En yhtään ihmettele että vain yhden lapsen kotiäidilläkin on kädet täynnä töitä ja puuhaa, sillä tekevä ihminen kyllä löytää tekemistä kaikelle ajalle mitä on. Työssä käydessä jää itsestään selvästi jotain sellaista pois ohjelmasta mitä kotona ollessa pystyi tekemään.

Kotona ollessa oli kyllä usein rauhallisempaa tämä tekeminen kuin nyt, kun mennään arkea minuuttiaikataululla jotta saadaan työt, koti ja lapset hoidettua. Toisaalta taas moni asia lasten kanssa on helpompaa.

Jotkut tietysti ovat sellaisia aktiivisuustasoltaan, että hommat ei oikein hoidu laadukkaasti oli niitä velvollisuuksia vähän tai enemmän hoidettavaksi. Voihan sitä toki yhdenkin lapsen äiti olla kotiäitinä (ja toki usemmankin lapsen!) siten että mennään sieltä missä aita on matalin ja lapsille ei ole antaa riittävästi hoivaa saati huomiota. Ja kotityöt tekemättä.

Kuten sanoin, tekevä luonne keksii kyllä töitä ja tekemistä päiviensä kuluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän