Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanki-isät, mitä ajatuksia herätti?

Vierailija
20.12.2011 |

Itselläni heräsi ajatus ainakin kahden kohdalla että miksi joku on mennyt tekemään lapsia näiden miesten kanssa. Alko ja muuta päihdeongelmaa ollut nuoruudesta asti kuitenkin, joten kukaan ei voi sanoa että muuttuivat yllättäen. Näiden miesten lasten äitejä todellakin ihmettelen. Isät käyttäytyivät kuten voi odottaakin.

Talousrikoksista tuomittu mies vaikutti ihan kivalta ja varmaan itse uskoo rakastavansa lasta mutta jos oikeasti olisi rakastanut lastaan niin olisi jättänyt rikokset tekemättä.

Tälläset ajatukset tuli itsellä mieleen mites muilla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se minusta kovin lokoissa ollut, tehdä töitä 0,70 euron tuntipalkalla ilman vapautta mennä ja tulla miten haluaa. Ja eihän siellä ollut edes omaa huonetta. Jos jotain Siperian vaikileiriolosuhteita kaipaisit, niin ei meillä ole sellaista täällä.

Jahas, poika saakin mennä intin sijaan vankilaan, siellä tienaa paremmin ja on muuten samanlaista mutta vähemmän stressaavaa.

Vierailija
22/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus mikasta:tämän ammattihuijarin takia meitä on

monta isää odottamassa vankilatuomiotaan.Mikalla ön

tulossa toinen tuomio,ellei sitten pääse avolaitokseen=häipyy maasta.Sympatiaihmisille ölisi

parasta tietää asiasta enemmän,kuin mitä tämä ohjelma

pystyi valottamaan.Toivottavasti ohjelmaan tulee

jatkoa jossa meidän muidenkin ääntä kuullaan.T:Seppo pyymäki/isä ja 3vuötta tulossa työnteosta tälle huijarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se minusta kovin lokoissa ollut, tehdä töitä 0,70 euron tuntipalkalla ilman vapautta mennä ja tulla miten haluaa. Ja eihän siellä ollut edes omaa huonetta. Jos jotain Siperian vaikileiriolosuhteita kaipaisit, niin ei meillä ole sellaista täällä.

Jahas, poika saakin mennä intin sijaan vankilaan, siellä tienaa paremmin ja on muuten samanlaista mutta vähemmän stressaavaa.

Vierailija
24/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin trailerin...en jaksa murehtia toisten itse itselleen aiheuttamia ongelmia. Olisi miettinyt ajoissa..en usko, että Suomen vakiloissa syyttömiä lojuu. Itse asiassa sinen on hyvin "vaikea päästä". Raha meni lapsen edelle turha sitä nyt on uikuttaa.

Kirjotaitat että raha meni lapsen edelle, mites ne tapaukset jotka tekevät jotain lainvastaista taatakseen lapselleen hyvät oltavat? Onko sinulla mitään käsitystä kuinka raadollinen tämä maailma voi olla ja miten helposti miehet keihin on iskostettu vastuu perheen elatuksesta vetävät sen lyhyimmän korren kun tilaisuus siihen tarjoutuu?

Olen itse kasvanut toinen vanhempi vankilassa ja tämän ketjun kaltaiset ihmiset ovat ne jotka tekevät niiden vankien elämästä kamalaa. Eikä vaan silloin kun se isä istuu siellä vankilassa, vaan vuosia sen jälkeen. Se tulee aina jostain esille ja silloin nämä mammat kääntävät selkänsä koko perheelle.

Ne miehet ovat siellä sovittamassa rikostaan. Uskokaa pois, heidän elämästään on ikuisesti tehty helvettiä. Se että olevat parihuoneissa on todellakin pienin murhe.

Ahdistavan kapeakatseisia ihmisiä.

Vierailija
25/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itku tuli kun ohjelmaa katsoi. Kävi niin sääliksi se pieni poika joka todella kaipasi isää arkeensa. Toivon todella, että se isä pysyisi jatkossa kaidalla tiellä.

Vierailija
26/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten inhotti koko juttu. Senkin huomasin että aika lokoisat oltavat vangeilla. Saunomista ja grillausta, hyvisssä puitteissa.

Vierailija
27/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kenenkään huomio kiinnittynyt siihen, miten sen pojan opettaja kiusasi sitä? Se oli minusta paljon järkyttävämpää kuin isän talousrikokset. Tarkoitan siis sitä, että opettaja ei antanut vapaata isän tapaamista varten - vaikka vapaata saa jopa matkustelua varten. Lapsi olisi joutunut jälki-istuntoon, jos olisi mennyt tapaamaan isäänsä. Lapsen psyyken ja itsetunnon kannalta tuollainen on aika lannistavaa käytöstä opettajalta, ja ilmeisesti tarkoitus olikin kiduttaa muutenkin kiusattua lasta.

Vierailija
28/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten inhotti koko juttu. Senkin huomasin että aika lokoisat oltavat vangeilla. Saunomista ja grillausta, hyvisssä puitteissa.

ei se minusta kovin lokoissa ollut, tehdä töitä 0,70 euron tuntipalkalla ilman vapautta mennä ja tulla miten haluaa. Ja eihän siellä ollut edes omaa huonetta.

Jos jotain Siperian vaikileiriolosuhteita kaipaisit, niin ei meillä ole sellaista täällä.

Vierailija
29/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on oikeus saada lapsia, ei se katso älyä, rikollista taustaa tai mielenlaatua. Toiset vain ovat lapsettomia tahattomasti tai tahallisesti.

Tulin ohjelmasta tosi surulliseksi. Jotenkin toivoisi, että lapsilla olisi oikeus tavata vankilassa olevia vanhempiaan paljon enemmän, jos he eivät ole itsessään vahingollisi lapsen hyvinvoinnille.

Vierailija
30/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se minusta kovin lokoissa ollut, tehdä töitä 0,70 euron tuntipalkalla ilman vapautta mennä ja tulla miten haluaa. Ja eihän siellä ollut edes omaa huonetta.

Jos jotain Siperian vaikileiriolosuhteita kaipaisit, niin ei meillä ole sellaista täällä.

Selliin vaan. Ja mua ei säälitä yhtään vaikka tekis täysin ilmaiseksi töitä. Mun veromarkoilla ne siellä grillaillee. Ällöttiä äijiä!

Vierailija
31/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin..

Vierailija
32/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi erityisesti mieleen.

Aikuinen mies jolla ilmeisesti 100 alaista tekee tietosesti jotain joka rikkoo lakia ja siitä joutuu poseen itkee sitä kun lapsi kasvaa nyt ulkona vapaana ja hän on vankilassa. Miksi rikkoi lakia?

Hän oli isä ja joutui vankilaan sen jälkeen. Millainen isä rikkoo lakia ja sitten vetoaa lapseensa?

Hän on tehnyt valinnan rikkoa lakia ja jäi siitä kiinni.

Paha mieli tuli lapseen vetoomisesta. Ikävää lapsen puolesta että isä teki rikoksen, joutui lusimaan ja häntä koulussa siksi kiusataan. Mutta kaikki on isän syytä.

Vierailija
33/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin..

en ota kantaa, onko se oikein vai väärin, mutta LOKOISAA se ei ole. Kyllä jaettu huono tarkoittaa laitosolosuhteita, ja se ei ole lokoisaa, vaikkei toki mitään kurjuuttakaan tarkoita.

Vierailija
34/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin..

en ota kantaa, onko se oikein vai väärin, mutta LOKOISAA se ei ole. Kyllä jaettu huono tarkoittaa laitosolosuhteita, ja se ei ole lokoisaa, vaikkei toki mitään kurjuuttakaan tarkoita.

Kesäleiri niillä siellä oli.

Vierailija
35/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitti siinä, miten "sopimus oli rikottu" kun hänet oli yhtäkkiä haettu kotoa sinne vankilaan, vaikka oli luvattu että saa olla vielä puoli vuotta kotona tms. Niin, olisi sitten itse jättänyt rikokset tekemättä ja pysynyt itse "sopimuksessa" noudattamalla lakia. Muuten kyllä vaikutti hyvältä isältä ja kaipasi paljon poikaansa.

Minua lakoi kans ärsyttämään sen talousrikosisän valitus, kuinka häntä on kohdeltu väärin jne. Näitä asioita olisi ehkä kannattanut miettiä ENNEN kun lähtee ITSE valitsemalleen tielle. Voisi edes yrittää seisoa valintojensa ja tekojensa takana ja ottaa itse vastuu niistä, eikä vain heittäytyä marttyyriksi ja uhriksi.

Lisäksi nuo rakkaudentunnustukset kirjeissä isille tuntuivat ahdistavilta, kuten jo yllä joku muukin kirjoitti. Tässä näkee kuinka lojaaleita lapset ovat vanhemmilleen, riippumatta siitä mitä vanhemmat ovat tehneet. Se on jotenkin surullista. Ja juuri kuten joku muukin kirjoitti, yritetään "parantaa" se isä näillä tunnustuksilla ja vakuutteeluilla. :( Surullista.

Vierailija
36/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItähän oli JO kiusattu, mahtoi se kiusaaminen lisääntyä tämän ohjelman näyttämisen jälkeen. OK, ymmärrän, että rikollisilta vanhemmilta tämän asian tajuaminen on liikaa odotettu, mutta eikö ohjelman tekijöillä ole mitään vastuuta tai vastuuntuntoa?

Mä taas ymmärrän erinomaisesti ne rakastavat kirjeet isille ja lasten isänikävän. Ei lojaalisuus vanhempia kohtaan ole paha asia, vaikka vanhemmat olisikin - öh, no vähemmän täydellisiä. Lasten kyky rakastaa on silti hyvä asia ja kertoo siitä, että lapset eivät ole tässä suhteessa pysyvästi vahingoittuneet. SItä myöten he ehkä selviävät vielä vanhempiaan onnellisempaan aikuisuuteen.

Vierailija
37/37 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ikäväänsä ja suruaan vaan lisättiin paapomisella ja voih asenteella. Minusta olisi pitänyt rohkaista eikä antamaan viestiä että sitten kun isis vapautuu ja sitten kun isi sitä ja tätä. Äiti ja poika olivat aivan hukassa eli isä hoitanut heillä kaiken ja ollut perheen kantava voima. Olisi ollut lapselle parempi että äiti olisi ollut vanki eikä isä.

Ja en usko että koulu uhkasi jälki-istunnolla jos menee isää tapaamaan. Jos äitillä olis ollu järkeä päässä edes hitunen olisi ilmottanut kouluun et lapsi sairas ym. Miksi ihmeessä jollekkin opelle selittelevät vankila juttuja ym.

Äiti aivan lapanen eikä pysty lapsen mielenterveydestä pitämään huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä