Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko oppilaan pakko mennä koulun iltajoulujuhlaan?

Vierailija
20.12.2011 |

sama juhla kuin nyt aamulla, eikä heidän luokkansa edes esitä mitään, mutta kuuluuko se koulupäivään?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymys oli loistava ja sopii hyvin tällaiselle keskustelupalstalle. Jos kysyy asiaa koulusta, saa varmasti väärän vastauksen eli että on pakollista.

Vierailija
22/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluun voi mennä silloin kun huvittaa ja olla pois jos ei huvita.

Se tarkoittaa sitä, että koulunkäynnin sijaan lapsi voi olla esim kotiopetuksessa jolloin esim sinä itse opetat lapsellesi asiat jotka oppivelvolliuuteen kuuluvat. Sen sijaan jos olet valinnut peruskoulun, siellä on läsnäolopakko.

Suomessa ei ole ollut koulunkäyntipakkoa enää aikoihin (vaikka oppivelvollisuus onkin). Lapsesi voivat pysyä poissa joulujuhlista, jos se sinun mielestäsi on tarkoituksenmukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta ne voi vastata mitä tahansa mutta av:lta saa takuuvarmasti oikean vastauksen.

Ap:n kysymys oli loistava ja sopii hyvin tällaiselle keskustelupalstalle. Jos kysyy asiaa koulusta, saa varmasti väärän vastauksen eli että on pakollista.

Vierailija
24/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan mietin onko asiallista tunkea juhlasaliin, jossa on muutenkin ahdasta, enkä nyt viitsinyt kesken työpäivän ruveta opettajaa häiritsemään puhelinsoitolla, ja aiemmin en ole ehtinyt asiaa miettiä, kun kaksi lähisukulaista tekee kuolemaa

anteeksi kovasti asiattomuuteni

ap

Vierailija
25/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että koulunkäynnin sijaan lapsi voi olla esim kotiopetuksessa jolloin esim sinä itse opetat lapsellesi asiat jotka oppivelvolliuuteen kuuluvat. Sen sijaan jos olet valinnut peruskoulun, siellä on läsnäolopakko.

Ei muuten ole!

Vierailija
26/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope ei tässä syyttänyt sinua noista asioista vaan kysyi oletteko tällaisia. Ilmeisesti hänellä on kokemusta ko tapauksista.

Vai oletteko yksi niistä perheistä, jotka eivät uskalla lähestyä opettajaa henkilökohtaisesti, mutta sitten haukkuvat opettajaa ympäri kyliä itse keksimistänne asioista?

tämä kohta tästä opettajan viestistä EI ollut asiallinen

keskustelupalstalla kai ollaan?

ap

Vierailija
27/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole!

Vierailija
28/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi noin "kärkevästi" kommentoi.

Vierailija
29/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressiä muillakin, tosiaan kahden sukulaisen väliä juoksen, molemmilla sairaus terminaalivaiheessa, ja mietin kestänkö edes siellä joulujuhlassa sitä tunnelmaa ja muuta, enkä tosiaan kaipaa minkään opettajan v*ttuilua tähän rakoon, hyvä kun pysyn läjässä

ap

Vierailija
30/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun omissa säännöissä voi lukea mitä hyvänsä, mutta juridisesti ne eivät ole sitovia. Sinä lapsen vanhempana päätät, osallistuuko lapsesi joulujuhlaan sanoo opettaja sitten mitä vain.

Vierailija
31/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat menevät juhlaan luokkana katsojiksi, eivät siis itse esiinny. vanhemmat voivat halutessaan tulla, mutta jätän menemättä jotta esiintyvien luokkien oppilaiden vanhemmat mahtuvat saliin.

Jätän koulun nimen mainitsematta, joten vastauksesta ei taida olla apua. Käytännöt vaihtelevat koulusta toiseen.

Vierailija
32/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun omissa säännöissä voi lukea mitä hyvänsä, mutta juridisesti ne eivät ole sitovia. Sinä lapsen vanhempana päätät, osallistuuko lapsesi joulujuhlaan sanoo opettaja sitten mitä vain.

mietin vain mikä on yleinen käytäntö, jos lapsi ei kerran esiinny joulujuhlassa

ap

Vierailija
33/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla pakollisia normaalin lukujärjestyksen ulkopuolisia tapahtumia, jotka kuuluvat koulunkäyntiin. Esim. lauantaityöpäivät, juhlat, messukäynnit ym. Jos oma oppilaani on pois vastaavista ilman hyvää syytä, kyse on luvattomasta poissaolosta eli lintsauksesta!

Jos vaikkapa tällä poikkeusajan koulunkäynnillä oppii jotain erityistä tai tekee työaikaa sisään, lintsannut oppilas joutuu omalla ajallaan selvittämään opittavan asian tai käy muiden sisääntekemän vapaapäivän ajan normaalisti koulua. T. Yläkoulun ope

Vierailija
34/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Älä sitten kysy, onko pakko mennä.

Vierailija
35/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla pakollisia normaalin lukujärjestyksen ulkopuolisia tapahtumia, jotka kuuluvat koulunkäyntiin. Esim. lauantaityöpäivät, juhlat, messukäynnit ym. Jos oma oppilaani on pois vastaavista ilman hyvää syytä, kyse on luvattomasta poissaolosta eli lintsauksesta!

Jos vaikkapa tällä poikkeusajan koulunkäynnillä oppii jotain erityistä tai tekee työaikaa sisään, lintsannut oppilas joutuu omalla ajallaan selvittämään opittavan asian tai käy muiden sisääntekemän vapaapäivän ajan normaalisti koulua. T. Yläkoulun ope

Poissaolo, johon on huoltajan lupa, ei ole luvaton poissaolo eli lintsaus oli poissaolon syy sitten mikä hyvänä.

Vierailija
36/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla taitaa viirata päästä.

Kyllä minä näen tämän keskusteluna avauksen sellaisena "eikö ole väärin, että pitää mennä iltajuhlaan" ja "opettajat ja koulut ovat sitten sietämättömiä".

Siksi tämä aloitus on täällä keskustelupalstalla eikä ap kysy opelta. Koska hän haluaa täällä marista ja haukkua kouluja ja opettajia.

Nykyään kaikki koko ajan marisevat jostain.

T. Toinen ope, ihan kyllästynyt siihe, että vanhemmat pitää opea aina tyhmänä ja ikävänä ja idioottina ja kiusaajana ja vaikka minä

Vierailija
37/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et toivottavasti ainakaan äidinkielen opettaja.

Vierailija
38/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Älä sitten kysy, onko pakko mennä.

minä selitin koko kuvion jo alussa, kun vain joku olisi lukenut rivitkin eikä vain oletetut välit

ap

Vierailija
39/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä näen tämän keskusteluna avauksen sellaisena "eikö ole väärin, että pitää mennä iltajuhlaan" ja "opettajat ja koulut ovat sitten sietämättömiä".

Siksi tämä aloitus on täällä keskustelupalstalla eikä ap kysy opelta. Koska hän haluaa täällä marista ja haukkua kouluja ja opettajia.

T. Toinen ope, ihan kyllästynyt siihe, että vanhemmat pitää opea aina tyhmänä ja ikävänä ja idioottina ja kiusaajana ja vaikka minä

Huomaatko, että sinä itse liityit juuri marisijoiden joukkokon?

Vierailija
40/65 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ap viestistäni: "sama juhla kuin nyt aamulla, eikä heidän luokkansa edes esitä mitään, mutta kuuluuko se koulupäivään?" ei aukea sinulle, voin selittää, olen entinen koulunkäyntiavustaja

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan