eikö kukaan panikoi kinkun sulatuksesta?
ennen vanhaan oli online väärällään apua, ehtiikö kinkku vielä sulamaan -tyylisiä juttuja, vai onko tämä hienostuneempi palsta jossa kaikilla on tuorekinkku?
meillä otettiin 7 kg kinkku eilen illalla jääkaappiin sulamaan, perjantai-iltana menee uuniin
Kommentit (13)
Ja aion paistaa elämäni ensimmäisen kerran itse (32-vuotiaana) Sain isältäni ohjeita ja vähän jännittää :)
Jätin kinkun heti yöksi khh: n pesualtaaseen ja siirrän sen nyt vielä jääkaappiin jatkosulatukseen. Uuniin kinkku menee torstai-iltana ja sitä ennen vuorokauden huoneenlämmössä.
Mitähän tästä tulee?
Meille sotetaan aina tuoresuolattu, ei paniikkia sulatuksesta eikäkauheita nestemääriä paitettaessa.
että kuinka kauan tuo säilyy hyvänä, ostettiin perjantaina illalla kinkku(8kg),eikä sitten mahtunut enään pakastimeen,laitoin jääkaappiin ja sulanut jo. Perjantaina illalla olis tarkotus paistaa.
on ehkä yhtä kylmä kuin jääkaapissa. Perjantai-iltana menee uuniin. Huoneenlämpöön perjantai-aamuna. Toivottavasti ehtii sulaa. Olisin ostanut tuoreen, mutta kotimaista luomukinkkua oli saatavilla vain pakasteena.
Me ei osteta enää kinkkua
Vierailija - 20.12.11 09:17 (ID 13929595)
liian epäekologista, otetaan luomukalkkuna sen sijaan.
ihan perinteisen luun kanssa olevan joulukinkun, pakasteesta. Nyt se sit on partsilla sulamassa, kaipa se sulaa perjantai-iltaan mennessä, kun + asteita on koko ajan. Tai otan kyllä pe aamulla sisään, et sisälämpötila tasoittuu kans. Juu ja perinteitä kunnioittaen kinkku on aika tarkkaan sen 10 kg :)
Minä ostin eilen kinkun jääkaappiin sulamaan, ja tarkoitus olisi paistaa se perjantaina. Ei paniikkia, mutta hieman jännitystä kyllä ilmassa, kun olen elämäni ensimmäistä joulukinkkua paistamassa. Saa nähdä miten onnistuu :)
koko kinkkua:)
Lapsi kipeenä ollut jo yli 2vk. ja kaikki joulujutut ihan alkutekiöissä:(