Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa hyviä nukutusvinkkejä!

Vierailija
19.12.2011 |

Haluaisin saada 1-vuotiaan nukahtamaan omaan sänkyynsä (yö- ja päiväunille). Nukahtaa esim. rattaisiin hetkessä joten nukutusaika lienee oikea. Jos yritän nukuttaa sänkyyn, niin pyrkii pois ja itkee voimistuvasti jos ei pääse. Silittely, tassuttelu, unilaulu yms ei auta. Huudatusunikoulua en halua kokeilla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että se aktivoi vähän "syvemmältä" kuin pelkkä silittely? Se saa oksitosiinierityksen käyntiin, mikä rauhoittaa lasta. 15 minuutin hieronta saattaa tehota - vaikka ei se ehkä kaikkiin tehoa yhtä hyvin...Meillä siitä oli korvaamaton apu, kunhan lapsi ensin tottui siihen. Siinä meni 3-4 iltaa.

Vierailija
2/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttanut rattaissa nukkuvia lapsia sänkyyn sillä että olen itse mennyt mukaan sänkyyn. Olen nukuttanut lapsia syliin istuen heidän sängyssään ja siitä sitten pikkuhiljaa (vaikka seuraavana päivänä) madaltanut asentoa kunnes lopulta olemme kyljikkäin lapsi minun kainalossani. Sen jälkeen esim. istun sängyn vieressä kumaruneena lapsen ylle vähän samaan tapaan kuin lapsi olisi kainalossani jne. edeten ihan tavallisiin silityksiin. Useimmiten eri vaiheisiin riittää 1-2 kertaa, joten sänkyyn totuttelu tapahtuu yleensä viikossa.

Edellisen vinkkaama hieronta on hyvä keino rauhoittaa ja rentouttaa lasta. Jalkojen rauhallinen "puristelu" edeten ylhäältä alas jalkateriin on hyväksi koettu. Samoin painava kämmen selän päällä. Ohimoiden ja silmien välin hieronta unettaa. Hieronta ei ole silittelyä ja painavampaa pyörittelyä. Ohimoilta liike on silmiä alaspäin painava. Isovarpaan ulkosyrjän painelu unettaa myös. Ja nämä muuten toimii päiväkotityössä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että se aktivoi vähän "syvemmältä" kuin pelkkä silittely? Se saa oksitosiinierityksen käyntiin, mikä rauhoittaa lasta. 15 minuutin hieronta saattaa tehota - vaikka ei se ehkä kaikkiin tehoa yhtä hyvin...Meillä siitä oli korvaamaton apu, kunhan lapsi ensin tottui siihen. Siinä meni 3-4 iltaa.

Kiva idea kokeiltavaksi. Ei kyllä suostu olemaan makuuasennossa. Hieronko vaan selkää kun lapsi seisoo pinnasängyn reunaa vasten ja itkee vai hieronko sylissä pitäen ennen nukuttamista vai miten suosittelet kokeilemaan?

Ap

Vierailija
4/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hieroin siinä niin että lapsi oli makuuasennossa vatsallaan - ja siis jäi siihen nukkumaan hieronnan jälkeen- Nukahti siihen noin 10-15 minuutissa, kun aiemmin oli nukahtaminen kamala parin tunnin könyämisoperaatio. Pidin valon himmeänä ja joskus hyräilin - sanoja ei kannata käyttää, sillä se aktivoi. En katsonut lasta silmiin, sillä sekin aktivoi. Pari kolme iltaa lapsella meni,että tottoui siihen että on aloillaan kun hierotaan, kannattaa sinunkin pikku hiljaa opettaa lapsi makuuasentoon, sillä siinä se rauhoittuminen käy parhaiten.

Olennaista hieronnassa on, että hieroo niin että kädellä on vähän painoa ja hieroo sellaisia kohtia lapsesta mitkä eivät ole herkkiä ja siten aktivoi lasta, esim. hartioita, selkää, pakaroita ja reisiä. Aiempi kirjoittaja ehdotti jalkoja muutenkin, ehkä sekin toimii. Itse en hieronut kasvoista tai muualta.

Meillä tuo hieronta oli pelastus, toivottavasti se toimii teilläkin. Kannattaa kokeilla vaikka viikon ennen kuin luovuttaa, jos lapsi ei heti "opi" pysymään aloillaan. Monille tuo toimii, toivottavasti teillekin ja saatte avun.

2

Vierailija
5/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttanut rattaissa nukkuvia lapsia sänkyyn sillä että olen itse mennyt mukaan sänkyyn. Olen nukuttanut lapsia syliin istuen heidän sängyssään ja siitä sitten pikkuhiljaa (vaikka seuraavana päivänä) madaltanut asentoa kunnes lopulta olemme kyljikkäin lapsi minun kainalossani. Sen jälkeen esim. istun sängyn vieressä kumaruneena lapsen ylle vähän samaan tapaan kuin lapsi olisi kainalossani jne. edeten ihan tavallisiin silityksiin. Useimmiten eri vaiheisiin riittää 1-2 kertaa, joten sänkyyn totuttelu tapahtuu yleensä viikossa.

Edellisen vinkkaama hieronta on hyvä keino rauhoittaa ja rentouttaa lasta. Jalkojen rauhallinen "puristelu" edeten ylhäältä alas jalkateriin on hyväksi koettu. Samoin painava kämmen selän päällä. Ohimoiden ja silmien välin hieronta unettaa. Hieronta ei ole silittelyä ja painavampaa pyörittelyä. Ohimoilta liike on silmiä alaspäin painava. Isovarpaan ulkosyrjän painelu unettaa myös. Ja nämä muuten toimii päiväkotityössä ;)

Lapsi nukkuu pinnasängyssä, eikä ole vielä turvallista antaa nukkua pinnattomassa sängyssä. Sänky ei kestä minun painoa, muuten olisin käyttänyt tätä jo aiemmin. Omaan sänkyyni olen joskus saanut kainaloon nukutettua, mutta maidon tuoksu vähän häiritsee, vaikkei lapsella nälkä olisikaan. Ehkä yritän keksiä vielä jotain sovellusta tästä. Näitä hieronta yms vinkkejä haluaisin kokeilla, mutta haastavaa kun lapsi ei pysyisi yhtään paikoillaan. Ap

Vierailija
6/7 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes sitte vaihettiin sellasee lasten sänkyyn nii nukkumaan meno helpottu :-)

Vierailija
7/7 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulisi kyllä varmasti unissaan tai herättyään pää edellä alas jos ei pinnoja, on sen verran vauhdikas tapaus. Näitä antamianne ideoita tekisi kyllä mieli kokeilla ja olen itsekin harmitellut kun en pääse sänkyyn tai sängyn reunalle nukuttamaan, kun se tuntuisi luontevimmalta. Ehkä pitää väliaikaisesti siirtää nukkumapaikka sängystä lattialla olevalle patjalle tms niin ei tarvi pelätä tippumista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi