Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se vain niin vaikeaa tämä uskonlahkosta irtaantuminen..

Vierailija
18.12.2011 |

Kun on lapsesta saakka ollut osa ryhmää, uskonut lapsen uskolla, niin kuin kotona ja uskonpiireissä on opetettu. Kun sitten ei enää uskokaan siten ja haluaa lähteä pois. Menettää samalla niin paljon. Joutuu kokemaan läheisten aidon surun sieluntilasta, ajatellaan, että puhdas onni katoaa, sillä ajallisen elämän siunasu on vain oikeasti uskovalla. Silti uskon ja ajattelen, että yksin armosta, ei teoilla..

Kiitos, kun jaksoit lukea varmasti hankalasti sisäistettävän purkaukseni..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama liike, samat mietteet täälläkin. Haluaisin luopua vl-liikkeestä, mutta en uskosta. Ymmärrän niiiiin hyvin nuo sinun tunemuksesi. Miten selittää asia lapsille (meillä monen ikäisiä ja vanhimmat varmasti kärsivät asiasta kovasti), puolisolle, läheisille jne. Melkoinen kriisi koko perheelle. Miten asiasta kannattaisi lapsille jutella, olisiko kenelläkään kokemuksia? Miten sinulla puoliso? Lapset? Ajattelevatko he samoin kuin sinä?

Löysin tämän ketjun haulla, kun yritän selvittää päätäni. Sama tilanne kuin ap. Tuska ja kaaos päässä ja perhe uhkaa mennä sekaisin kun mies uhkaa että kertoo lapsillemme että minä joudun helvettiin. Siis jos päätän irtautua vl liikkeestä. En kestä, miksi lapsia tarvitsee sekoittaa tähän lainkaan....????

Vierailija
22/25 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni ei kadonnut mihinkään, mutta lähemmäksi Jumalaa pääsin lähtemällä siitä porukasta. Niin ovat hekin nykyään maallistuneet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan minun lähtöni jälkeen. Silloin minä olin se syntinen.

Uskoni ei kadonnut mihinkään, mutta lähemmäksi Jumalaa pääsin lähtemällä siitä porukasta. Niin ovat hekin nykyään maallistuneet...

Vierailija
24/25 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen vl_nainen. 2 lapsen äiti. jotenkin tuo teksti tuntui niin omalta että oli pakko kirjoittaa. Lähteminen on hankalaa ja se lopullinen päätöksen teko. Minä itse aloin miettimään eroa koska ehkäisyä ei sallittu, tv:tä ei sallittu, eroa ei sallittu. Itse olen eronnut yhdesti tai minun ex_mieheni otti ja lähti. Siitäkin syytettiin minua, Miksi en osannut tehdä oikein asioita avioliitossa. No kun löysin tämän rakkauden lasteni isän niin tein taas syntiä. En olisi saanut rakastua, en olisi saanut tehdä näitä minulle niin rakkaita lapsia. Oli liikaa kieltoja. Olen Jumalan kanssa hyvin sinut. Olen harras kirkkouskovainen, käyn kirkossa, mutta siinä tunnen että jumala rakastaa minua, kuulun johonkin vikoineni ja puutteineni. Toivon kovasti voimia sinulle.

Vierailija
25/25 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama liike, samat mietteet täälläkin. Haluaisin luopua vl-liikkeestä, mutta en uskosta. Ymmärrän niiiiin hyvin nuo sinun tunemuksesi. Miten selittää asia lapsille (meillä monen ikäisiä ja vanhimmat varmasti kärsivät asiasta kovasti), puolisolle, läheisille jne. Melkoinen kriisi koko perheelle. Miten asiasta kannattaisi lapsille jutella, olisiko kenelläkään kokemuksia? Miten sinulla puoliso? Lapset? Ajattelevatko he samoin kuin sinä?

Löysin tämän ketjun haulla, kun yritän selvittää päätäni. Sama tilanne kuin ap. Tuska ja kaaos päässä ja perhe uhkaa mennä sekaisin kun mies uhkaa että kertoo lapsillemme että minä joudun helvettiin. Siis jos päätän irtautua vl liikkeestä. En kestä, miksi lapsia tarvitsee sekoittaa tähän lainkaan....????

En osaa sanoa tilanteeseen mitään mutta onpas törkeä mies sinulla. Tavallaan kiristää lapsilla. Sinun pitää rohkeasti tehdä ratkaisusi, tiedän että on todella rankkaa olla tuollaisessa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi