Ystäväni on tölväisyillään aiheuttanut minulle ulkonäkökriisin!
Ystäväni on - noh sanotaan nyt kauniisti - hyvin suorapuheinen. Hänen vahvuuksiinsa ei kuulu hienotunteisuus, eikä hän koskaan ajattele etukäteen sanomisiaan. Sammakoita siis pomppii sinne tänne.
Nyt hän on tölväisyillään aiheuttanut minulle ulkonäkökriisin. Hän on huomauttanut minulle mm. isosta nenästä, silmäkulman rypyistä ja nyt viimeisenä "havaintona" ohuesta ylähuulesta. Ja kyse ei nyt oikeasti ole siitä, että olisin joku jättiklyyvarin omaava kurttuinen viiruhuuli, vaan ihan oikeasti moneen kertaan kauniiksi kehuttu. En ole itse koskaan aikaisemmin kiinnittänyt huomiota näihin ulkonäköseikkoihin, mutta ystäväni tölväisyt ovat saaneet minussa aikaan melkoisen kriisin. Nykyään kun katson peiliin, niin huomio kiinnittyy aina ensimmäisenä näihin hänen mainitsemiinsa virheisiin.
Onko teillä muilla suorapuheisia lörppöjä kavereina, ja kuinka jaksatte kuunnella heitä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli teininä ystävä, joka myös tykkäsi arvostella ulkonäköäni - negatiivisessa mielessä tietenkin.
Jos olimme baarissa, sain enemmän huomiota kuin tämä kaveri. Hän jaksoi aina muistuttaa, miten en ole yhtään sen kauniimpi kuin kukaan mukaan. Miehet olivat kiinnostuneista minusta kuulemma siksi, että olivat epätoivoisia. Hmm, kaverini ei kuitenkaan kiinnostanut heitä...
Hänellä oli lompakossaan kaksi valokuvaa, minusta ja eräästä toisesta kaveristaan, joka on sittemmin ollut Miss Suomi -finaalissa. Kaverini kysyi kaikilta, kumpi oli kauniimpi, minä vai se missityyppi. Missityyppi toki oli suurimman osan mielestä paremman näköinen, mistä kaverini aina kertoi minulle :D "Sä olit niittenkin mukaan rumempi".
Noh, se oli teini-ikää. Enää en katselisi tuollaista.
En tajua, miksi toisen ulkonäöstä pitää puhua kielteisesti. Eihän kaikkia ajatuksiaan tarvitse sanoa!
"Hänellä oli lompakossaan kaksi valokuvaa, minusta ja eräästä toisesta kaveristaan, joka on sittemmin ollut Miss Suomi -finaalissa. Kaverini kysyi kaikilta, kumpi oli kauniimpi, minä vai se missityyppi. Missityyppi toki oli suurimman osan mielestä paremman näköinen, mistä kaverini aina kertoi minulle :D "Sä olit niittenkin mukaan rumempi"."
Tuohan on ihan absurdille tasolle edennyttä kateutta...
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mieti olevasi yhtä typerä ja katso hänen ulkonäköään, mitä moittisit. Löytyy paljon vikaa ihan varmasti. Sitten jätät kaiken sanomatta hänelle. Olet mukavampi ihminen.
Jos ystävän ulkonäkö alkaa häiritä voimakkaasti, se voi kertoa jotakin myös sinusta.
Oletko itse ankara omalle ulkonäöllesi? Häiritseekö sinua, jos joku ei noudata samoja kauneus- tai tyylisääntöjä kuin sinä? Pelkäätkö, että ystävän ulkonäkö heijastuu jotenkin sinuun? Oletko tottunut arvioimaan ihmisiä ulkoisen perusteella enemmän kuin haluaisit myöntää?