Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lapsia kasvaa perheissä, joissa materialismista syyllistetään?

Vierailija
18.12.2011 |

Jos lapsi haluaa jotain tavaraa, vanhempi tuomitsee toiveen turhakkeena ja syyllistää esimerkiksi maapallon saastumisella.

Tai jos kaikki haluamansa on ansaittava kotitöitä tekemällä ja itse säästämällä, millaisia aikuisia näistä tulee?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen, 'tuhlaan' varojeni mukaisesti koruihin ja matkailuun

Vierailija
2/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt tuollaisessa perheessä.

Olen ylpeä siitä, että mitään en ole saanut ilmaiseksi ja aina piti tehdä töitä, mutta hieman myös katkera siitä, kun lapsena sai niin vähän lahjoja ja aina joutui olemaan kavereille kateellinen.

Mutta ainakin olen järkevä rahankäyttäjä ja vältä turhakkeiden ostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa materialismista palkitaan. Molemmissa perheissä materia on keskeinen arvo.

Vierailija
4/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolle köyhyys ei merkitse onnettomuutta ja joka kykenee ymmärtämään, että teoilla on seurannaisvaikutuksia: mitä enemmän krääsää, sitä enemmän ympäristöhaittoja.

Niissä perheissä, joissa lapsille annetaan vähemmän tavaraa, todennäköisesti lapsen kanssa vietetään enemmän aikaa.

Vierailija
5/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua oikeasti ärsyttää suunnattomasti aikuiset, joilla on rahaa ja käyttävät sitä itseensä kyllä sumeilematta (on hienot talot ja autot...) ja sitten lapsille ei osteta oikeen mitään ettei niistä tulis "materialisteja" ja kun "ei ne mitään tarvii, niille riittää kun ne saa pihalla katsella kiviä ja keppejä". TÄllaiset aikuiset pitävät itseään vielä hyvin sivistyneinä... ollaan paljon töissä, tienataan niitä taloja ja autoja ja tenniskursseja, lapset on hoidossa, ja sit vapaalla niille lapsille riittää kun ne kerrankin saa äidin ja isin huomiota, ei niille tarvii edes joululahjoja ostaa, sehän olis kauheen materialistista, korkeintaan mummon kutomat lapaset on sovelias lahja....

Vierailija
6/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä rahaa kuoltuaan käyttää? Vai pitääkö sitä kerätä jälkeläisille siirrettäväksi mahdollisimman paljon? Minusta tuli ahdistunut, kaikki on turhuutta jne., elämässä ei ole iloja, palvelujakaan ei käytetä koskaan koska sehän se vasta oliskin tuhlausta...

Vierailija
7/7 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista kai useinmiten tulee vanhempiensa kaltaisia tai sitten ottavat eroa olemalla aivan päinvastaista. vaikea sitä etukäteen on yksilöstä nähdä kummin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän