Joulumenu, ehdota jotain uutta ja hyvää lisäksi.
Kinkku
Lanttu- peruna- porkkana- ja maksalaatikot
Keitetyt perunat
graavilohta
savusiikaa
mäti, smetana ja sipulisilppu.
Sinappisilakat
lasimestarinsilli
italiansalaatti
punajuurisalaatti
herneet
kurpitsapikkelssi
puolukkasurvos
rosolli
Jälkkäri- ja juomalista erikseen
(juustot jälkkäripuolelle)
Kommentit (28)
perunoiden sijaan kermaperunat, mäti pois ihan koknaan ja kaloja useampi tilalle (esim. lämmintä kalaa: hapankorppukuorrutettua siikaa), italiansalaatti ja punajuurisalaatti menevät päällekkäin: punajuuret voi tarjota rosollina.
Puolukkasurvos on... No joo.
Maksalaatikon sijaan kotitekoisia isoja lihapullia, joiden ympärillä on pekonia.
Meillä ei muuten ole joulupöydässä ainuttakaan mainitsemaasi ruokaa!!
Punajuuri- ja italiansalaatit pois, ne on vanhanaikaisia. Perunat ehdottomasti perus keitetyt ei valkosipuliperunoita.
on lisäksi aladoobia, kinukulle kastike ja itse tehtyä joulusinappia. Joululimppua leipänä. Varmaan jotain sillejäkin on muutamaa lajia enemmän. Ja vihersalaattia, mikä kyllä usein jää miltei syömättä!
Mätiä ei missään nimessä pois, se on mun herkku.
Keitetyt perunat pitää paikkansa, ei kermaperunoita jouluun kiitos.
Jotain lämmintä kalaa vois lisätä kyllä. Ei saakaa, koska syömme savusiikaa.
Italiansalaatille ja punajuurisalaatille on omat syöjänsä, ei voi jättää pois.
Maksalaatikko kuuluu meidän joulupöytään, lihapullat taas uuteen vuoteen.
perunoiden sijaan kermaperunat, mäti pois ihan koknaan ja kaloja useampi tilalle (esim. lämmintä kalaa: hapankorppukuorrutettua siikaa), italiansalaatti ja punajuurisalaatti menevät päällekkäin: punajuuret voi tarjota rosollina.
Puolukkasurvos on... No joo.
Maksalaatikon sijaan kotitekoisia isoja lihapullia, joiden ympärillä on pekonia.
Meillä ei muuten ole joulupöydässä ainuttakaan mainitsemaasi ruokaa!!
En siis ole ap, mutta ärsyttää tällaiset vastaukset, joissa neuvotaan JÄTTÄMÄÄN jotain POIS, kun kysytään, mitä LISÄÄ.
Meillä on jouluna maksalaatikkoa, enkä taatusti "korvaa" sitä pekoniin käärityillä lihapullilla.
Minä lisäisin listaan lihattoman makaronilaatikon ja jotain kalaa vielä.
bataattilaatikko
etten viitsi laittaa. Ehkä siksi, että meillä syödään muuten sitä ja paljon.
Pataattilaatikko vois olla kiva uutuus, kiitos:)
ap
koko perhe on kala-allergikkoja ja osalla on salaatti allergia, toiset on vegejä niin liha ei maistu.
perunoiden sijaan kermaperunat, mäti pois ihan koknaan ja kaloja useampi tilalle (esim. lämmintä kalaa: hapankorppukuorrutettua siikaa), italiansalaatti ja punajuurisalaatti menevät päällekkäin: punajuuret voi tarjota rosollina. Puolukkasurvos on... No joo. Maksalaatikon sijaan kotitekoisia isoja lihapullia, joiden ympärillä on pekonia. Meillä ei muuten ole joulupöydässä ainuttakaan mainitsemaasi ruokaa!!
En siis ole ap, mutta ärsyttää tällaiset vastaukset, joissa neuvotaan JÄTTÄMÄÄN jotain POIS, kun kysytään, mitä LISÄÄ. Meillä on jouluna maksalaatikkoa, enkä taatusti "korvaa" sitä pekoniin käärityillä lihapullilla. Minä lisäisin listaan lihattoman makaronilaatikon ja jotain kalaa vielä.
Kalaa voisi kyllä lisätä reilustikkin, pitää miettiä jotain hyvää.
Ja juu, en ole todellakaan pudottamassa listasta mitän pois.
koko perhe on kala-allergikkoja ja osalla on salaatti allergia, toiset on vegejä niin liha ei maistu.
siis vihersalaatille?
Enpä ole moista koskaan aikaisemmin kuullut.
perunoiden sijaan kermaperunat, mäti pois ihan koknaan ja kaloja useampi tilalle (esim. lämmintä kalaa: hapankorppukuorrutettua siikaa), italiansalaatti ja punajuurisalaatti menevät päällekkäin: punajuuret voi tarjota rosollina. Puolukkasurvos on... No joo. Maksalaatikon sijaan kotitekoisia isoja lihapullia, joiden ympärillä on pekonia. Meillä ei muuten ole joulupöydässä ainuttakaan mainitsemaasi ruokaa!!
En siis ole ap, mutta ärsyttää tällaiset vastaukset, joissa neuvotaan JÄTTÄMÄÄN jotain POIS, kun kysytään, mitä LISÄÄ. Meillä on jouluna maksalaatikkoa, enkä taatusti "korvaa" sitä pekoniin käärityillä lihapullilla. Minä lisäisin listaan lihattoman makaronilaatikon ja jotain kalaa vielä.
Kalaa voisi kyllä lisätä reilustikkin, pitää miettiä jotain hyvää.
Ja juu, en ole todellakaan pudottamassa listasta mitän pois.
pöytään mämmiä. Varmasti uutta joulupöytään ja yllätät perheesi.
on lisäksi aladoobia, kinukulle kastike ja itse tehtyä joulusinappia. Joululimppua leipänä. Varmaan jotain sillejäkin on muutamaa lajia enemmän. Ja vihersalaattia, mikä kyllä usein jää miltei syömättä!
Sinappia voiskin tehdä itse, en ole muutamaan vuoteen tehnytkään.
Leipää meillä ei oikein syö kukaan, muulloinkaan.
Vihersalaatti meilläkin jää usein jouluna syömättä, siksi olen jättänyt pois.
ap
laittaa, kiitos :)
Punajuuri- ja iltaliansalaatti saa olla hyvinkin vanhanaikasita mutta ei jätetä pois. Niille löytyy syöjänsä ja ne pitää olla.
ap
Tee se kuitenkin bataatista. Hyvää joulua!
Hyvää joulua sullekin!
ap
Epäilen ap, että teillä ei arkena ole lihatonta makaronilaatikkoa ;)
Mieheni on pohjanmaalta ja heillä sitä paljon syöty/syödään ja mies sitä aina välillä haluaa.
Enpä ole huomannut muuten kysyä, onko se pohjalainen juttu, vai vaan mieheni kotoa. Tietääkö kukaan?
ap
Suosittelen myös venäläistä perunasalaattia - keitettyjä perunoita, säilykeherneitä, maustekurkkuja, majoneesia ja hapankaalia sekaisin, ihanaa. Kaalipiirakka sopisi myös hyvin joulupöytään sellaisena kannellisena versiona. Tai punajuurilaatikko.
Ainakaan pelkästään. Karjalassa syödään kanssa.
vai löytyykö googlella hyviä?
Perunasalaati kuuluu niin kiinteästi uuteenvuoteen, että ei joulupöytään meillä.
Kaalipiirakka tuskin tekee kauppaansa.
Punajuurilaatikko vois maistua ainakin mulle, kiitos vinkistä:) Voiskin kokeilla maanantaina, et uppoaako muulle perheelle ja sen mukaan tehdä jouluksi.
ap
bataattilaatikko