Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän perheen joulu

Vierailija
17.12.2011 |

Meitä on minä, mies ja 3v8kk tyttö ja 7v poika.

Ruokaa ostan Lidlistä (ja vähän muualta), rahaa on jouluruokiin varattu 50e. Hinnat on useimmat tarkkoja, jotkut pyöristetty n.5c ylöspäin.

Niillä sain siis:

Maitoa 6l 6e

Kinkku 7kg 5e

Perunoita 2kg 2e

Pakaste herneitä 5pss 2e

Jauhelihaa 600g 4e

Riisipuuroriisi 1kg 1.50e

Jugurtti (vanilja 1kg, suklaa 1kg) 2kg 2.60e

Lanttulaatikko 700g 2.80e

Rosolli (valmis) 500g 2.50e

Piparitaikina 1.60e

Torttutaikina 1.60e

Luumuhillo 1e

Makarooni 2pss 1.50e

Glögi 1l 1,20e

Juusto 2e

Leipää (leipomon myymälä) 3pss 3e

Mehu 2l 1e

Säilykepersikka 500g 0,80e

Säilykeananas 2tlk 1e

Omenoita ??

Banaania ??

Nakkipaketti x2 3e

Ranskalaisia 1kg 1,50e

Noilla on siis tarkoitus elää n. to-ma. Uskoisin, että pärjätään ihan hyvin, paremmin kuin joskus muulloin arkena.

Varsinainen jouluruoka on siis aamulla riisipuuroa, ruokana kinkkua, perunamuussia, herneitä ja lanttulaatikkoa, rosollia, jälkkärinä pipareita ja torttuja kahvilla ja glögillä, iltapalaksi sekahedelmäsoppaa.

Kotoa löytyy jo valmiiksi ostettu pari pakettia margariinia, kahvia 2pkt ja muroja, sekä puurohiutaleita. Lisäksi on 2 tölkkiä sekahedelmiä ja rusinoita. Siis nämä on varattu joulua varten.

Nyt joku alkaa älättään, et 50e on paljon,niin onkin. Me ollaan säästetty sitä. Se koostuu 20e verran plussaseteleistä, eli kesän jälkeen ollaan sen verran saatu plussaa. 10e on säästöpossun 5c ja 10c kolikoita. 20e tulee lapsilisistä.

Suklaata saadaan 2 konvehtirasiaa lahjaksi mummoilta.

Lapsille tulee yhdet lahjat per nenä meiltä vanhemmilta, pojalle Angry Birds lautapeli ja tytölle BabyBornin rattaat.

Lisäksi molemmat saavat kummeilta yöpuvut, enolta lakanasetit ja toisilta isovanhemmilta poika saa Cars 2 dvd ja toisilta avaruusraketti legopkt, tyttö saa toisilta Barbie dvd ja toisilta Barbie ja hevonen pkt.

Minä olen lisäksi onnistunut salaa neulomaan koko perheelle jämälangoista+muista kivat villasukat :)

Mun tarkoitus oli vaan osoittaa, että vaikka me todella ollaan kohtuu köyhiä (meitä köyhempiäkin varmasti löytyy) niin saadaan silti aikaan ihan kelpo joulu :):)

Niin ja kun joku kysyy kuitenkin: mun tulot on puhdas 0e (odotan päätöstä työkyvyttömyyseläkkeestä ja ei,ei ole masennus tmv), miehen nettopalkka on 1600e (ja tekee täyttä päivää,vuokramme on 850e ja auto on pakollinen miehen 30km työmatkan takia, bensaakin siis menee).

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että teille tulee oikein mukava joulu :) Ihanaa, että lastenne lahjat ovat hauskoja, mutta järkeviä!

Joskus vähemmän on enemmän. Omissa kaveriperheissä, joissa tulot on siis kovemmat, on lapset kiittämättómiä ja mitkään lahjat eivät ole tarpeeksi.

Ihanaa joulun aikaa teidän perheelle!

Vierailija
2/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lapsia varten ja vaikka pakerin kahvia ja namuja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada vitosella noin ison kinkun?

Vierailija
4/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta joululta. Mietin vain, että mistä te saatte 7kg kinkun 5€:lla?

Vierailija
5/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan teille oikein ihanaa joulua ja yhdessäoloa ilman kulutushysteriaa ja sen aiheuttamaa morkkista ja ähkyä. Voi kun muutkin pystyisivät tuohon ihan vapaaehtoisesti!

Kunnioitan sinua.

Vierailija
6/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen piti ainakin hakea... :)

ap

Vierailija
7/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo ryssi tuohon kinkun hintaan.

Vierailija
8/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkku oli 7kg kinkku, eli koko kinkun hinta oli 35e!!

:(

Vierailija
9/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asumistuki?Kauhee vuokra!Muuttakaa maalle!

Vierailija
10/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kg sais viiellä eurolla, jo olis halpaa

Vierailija
11/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole edes pysähtynyt ajatteleen tota kinkun hintaa. Katsoin vaan Lidlin mainoksesta on onpa sikahalpaa (kirjaimellisesti...).

Soitin mummolle ja käskin hakea kun se asuu lähempänä, melkein vieressä ja se sanoi hakeneensa.

Nyt on käynyt kyllä niin, et miehen äiti on tainnut kustantaa meille sen lopun? Kun jos sillä se kinkku on siellä?

Mutta ärsyttää kun se ei sanonut mitään,se elää itsekin sairauseläkkeellä...

Toisaalta... onkohan sillä sitä varmasti. Pitää soittaa.

Vierailija
12/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme asumistukea kyllä, n. 300e. Joinain kuukausina miehen tulot yltävät 2200e, yleensä kesällä kun on vähän sellainen sesonkityö.

Emme muuta pois koska täällä meillä on tukiverkosto, mun sairauden takia emme halua menettää sitä :) ja lisäksi tykkäämme asua täällä. Tulevaisuudessa toivon, että pystyn kouluttautumaan uudelleen ja saan jotain työtäkin ehkä...? Mutta sitten joskus. Nyt on nyt.

ap

Vierailija
13/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva antaa teille ja lapsille joululahjat.

Vierailija
14/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, mutta ei me oikeastaan edes tarvita tuota enemmän mitään :D Tottakai lapset aina haluaa ja halua, mut nää mitkää saa on varmasti ne eniten toivotut :)

Anoppi se oli mennyt ostaan sen kinkun... eikä se nauranut mulle kun selitin, et oikeesti luulin sitä hinta joksikin megatarjoukseksi.. Noloa.

Se sanoi, et olkoot ylimääräinen joululahja...

Mitä sitä keksis hänelle lisää... ajattelin tehdä itse kortin jossa lupaan kevät ikkunanpesut minulta hänelle. Oiskohan ihan tyhmä...??

Muuten olen kutonut mummoille villasukka,lapset,myssy-setit ja papalle kahdet sukat :)

ap

Vierailija
15/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus. Ja jos anoppi sairauseläkkeellä, varmasti tuollainen siivousapu on tarpeen!

Itsekin annan mielelläni ns. aineettomia lahjakortteja aikuisille. Ravintolaan, kauneushoitolaan ym. palveluihin. Tavaraa ei tosiaan kukaan tarvitse määräänsä enempää. Teillekin voisin hyvin antaa vaikkapa leffaliput, jos on noin tiukkaa niin tuskin elokuviinkaan pääsette usein! Lapsille kuitenkin elämys.

t. 18

Vierailija
16/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo sairaseläkkeellä, niin olen kai pian minäkin, mutta taidan olla kuitenkin mummoa paremmassa kunnossa, hänellä kun on ikääkin jo.

Pitääpä askarrella kortti :)

Ei täällä ole elokuvateatteriakaan lähellä :D Mut kylällä on oma harrastelijateatteri ja meidän muksut on siellä avustajina olleet lavalla ;)

ap

Vierailija
17/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito maksaa 68c litra, kinkkua et saa 7Kg ostettua 5€. Aloittaja puhuu täyttä paskaa.

Vierailija
18/18 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin,että pyöristin jotkut hinnat ylöspäin tai melkein kaikki, ne oli "noin" hintoja.

Kinkkumoka selvis jo :)

Ap painuu nyt sänkyyn lukemaan Ihmismeri-kirjaa ja on onnellinen kun sai suurimmalta osalta positiivisia kommentteja :)

Halusin vaan kertoa, että vähemmälläkin saa hyvän joulun :) Toki nyt kun mun moka kävi ilmi niin anopin ansioista vähän enemmällä :D

ap