Miehet: Vähän kokenut nainen & jännittäminen
Kyselen tyttäreni tilanteeseen neuvoja miehiltä.
Tyttäreni on kohta kolmekymmenvuotias, hyvässä työssä oleva, normaalin näköinen nuori nainen. Hän on aina ollut kovin ujo ja harvoja ystäviäkään on ollut. Varmasti jonkinlaisia luottamusongelmia ihmisiin on, eikä koskaan ole päästänyt ketään lähelleen. Olemme hyvissä väleissä ja puhumme viikoittain puhelimessa. Emme kovin henkilökohtaisista asioista ole keskustelleet, mutta jonkin aikaa sitten puhuimme perheenperustamisesta yleisesti, kun hänen serkkunsa sai lapsen. Tyttäreni avautui, ettei uskalla solmia suhteita, koska pelkää miesten pilkkaavan hänen kokemattomuuttaan. Tiedän, ettei tyttäreni neitsyt ole, mutta yhtään pitkäaikaista poikaystävää hänellä ei ole ollut. Hämmästyneenä koitin vakuutella, että fiksut miehet suhtautuvat fiksusti mahdollisen kumppaninsa kertomiin intiimeihin tunnustuksiin, oli se sitten vähäinen seksuaalinen menneisyys tai muu sellainen. Olen itse jo eläkeiässä ja uskoisin nykynuorten olevan tietoisempia internetin kautta kaikenlaisesta. Huolestuttaa, kun tuota arkaa tytärtäni haluaisin suojella maailman pahuudelta. En koe asiakseni kehottaa tytärtäni suhteisiin, kun selvästi on vaikea asia hänelle ja tuokin keskustelu meillä oli melko lyhyt. Haluaisin vain olla tukena ja kannustaa uskomaan, että rakastava kumppani kyllä ymmärtää epävarmuutta.
Olisiko se jonkinlainen huono seikka naisessa, jos kävisi ilmi, ettei hän ole juuri ollut miehen kanssa? Millaiset odotukset miehillä on?
Kommentit (2)
Olen itse ollut "neitsyt" 30 vuotiaaksi asti. Jälkikäteen ajatellen olisihan sitä kannattanut kaikki kokeilut tehdä nuorena. Jälkikäteen väähän harmittaakin kun jotain on jäänyt kokematta. Elämän voi joko elää tai olla elämättä. Uskoin tarinan "siitä oikeasta" ja säästelin itseäni. Olin tyhmä. Etsin myös "täydellistä naista" tajuamatta ettei sellaisia ole.
Tuo mitä kerroit tyttärestäsi, ei ainakaan itselleni aiheuttaisi minkäänlaista vastareaktiota. Mahdollisessa parisuhteessa ja lyhyemmässäkin moni muu asia on seksiä tärkeämpi. Niiden "kemioiden" pitää kohdata eikä sillä, onko ujo ja hiljainen ole mitään merkitystä.
Minulle syvällinen keskustelu on avain onnistuneeseen seksiin. Ex tyttöystävältäni en koskaan halunnut seksiä. Yhdessäolomme oli aina aluksi puhumista ja läheisyyttä. Siitä se vähitellen eteni suutelemiseen, halimiseen ja kosketteluun. Vaikka seksiä ei suunniteltu, tilanne ajautui siihen lähes aina ja seksi olikin intohimoista, syvää ja nautinnollista. Lisäksi sesaattoi kestää monta tuntia.
Miehen tulisikin tarkkailla koko ajan naisen reaktioita ja tunteita niin että pysyy niissä samalla tasolla.
Mulle se että nainen osaisi kaikenlaisia temppuja ei ole mikään avaintekijä. Kaiken oppii aikanaan. Siitäkin pitäisi avoimesti keskustella. Niin itse ainakin teen ja kerron naiselle toiveeni. Itselleni pettymykset mm. seksissä tulevat lähennä siitä, ettei se nainen ole oikein mukana koko hommassa.
Jos jännittää ja pelkää, luultavasti seksistä ei edes voi nauttia. Ehkä hänellä on ollut jotain huonoja kokemuksia tai kohdalle on osunut pelkästään niitä huonoja kokemuksia?
Jos kyseinen nainen osuisi kohdalleni ja tilanne siitä johonkin suhteentapaiseen etenisi, ei tuolla kokemattomuudella juurikaan olisi merkitystä. Sekään, että on ujo ja hiljainen ei haittaisi, koska itse olen aikalailla puhelias ja puhelen mielelläni tuntikausia aiheesta kuin aiheesta.
niin miksi ihmeessä se on ny ex?