Etälapsen joululahjat.!
Eli, miten teillä joilla etälapsi viettää Joulun lähivanhemmallaan, annetaan lahjat lapselle?
Annatteko lahjat lähille, joka sitten jouluna antaa lahjat lapselle, vai annatteko itse lahjat teillä kun lapsi seuraavan kerran tulee käymään.
Meillä minä haluaisin antaa lapsen joululahjat lapsen äidille, jotta lapsi saisi lahjat Jouluna, mutta puolisoni(isä) haluaisi antaa lahjat vasta Tammikuussa kun lapsi tulee meille.
Miten muilla toimitaan? Tai kump olisi mielestänne parempi ratkaisu lapsen kannalta?
Kommentit (22)
Itse ajattelen että lapseta olisi kiva saada lahjat nimenomaan Joluna, että lahjojakin olisi sitten runsaammin :)
etäisä taas haluaisi olla itse paikalla ja nähdä kun lapsi availee paketit. Ihan ymmärrettävää sekin tietysti, mutta kun joulu on siinä vaiheessa mennyt jo muutama viikko takaperin..
niin, ja lapsi uskoo joulupukkiin, jos se nyt johonkin vaikuttaa :)
Kamalalta kuulostaa, eiköhän se lapsi ole aina lapsi vaikka isällä olisikin uusi puoliso! Minun mielestäni lahjat pitäisi antaa niin että lapsi saa avata ne aattona muiden lahjojen kanssa. Näin meillä ainakin toimittiin kun olin lapsi (vanhempani olivat siis eronneet). Kuinka vanha lapsi on?
muutaman tonttu olisi voinut tuoda v'armuuden vuoksi' tai 'vahingossa' toiseen osoitteeseen
käytin sanaa etälapsi, jotta ymmärtäisitte pointin. Eli toisin sanoen- lapsi joka ei asu meillä.
Mutta, lapsi siis on seitsemän vuotta.
ap
joskus niin että lapsi isällään aaton ja meillä muut päivät tai toisinpäin. Ja aina lahjat annettu kussakin paikassa silloin kun lapsi siellä on. Ei tulisi mieleenkään antaa toisen vanhemman mukaan mun ostamia joululahjoja. Lapsi 10 v
Meillä joulut vanhempien luona vuorovuosin, mutta aatto on aina 9-15 toisen vanhemman luona. Käytännössä saa siis aina aattona molemmilta vanhemmiltaan lahjat. Ihan loistava käytäntö on ollut aina.
saa lahjoja moneen osoitteeseen! Eipä tuo nyt ole sen kummempaa, niistä on vaan hauskaa miten se tonttu on TAAS sekoillut :)
Antaisin tammikuussa niin isäkin näkisi lapsen riemun.
lapsi saa varmasti lahjoja muutenkin jouluna joten se on vähän kuin uusi joulu kun saa tammikuussa isän luona avata lahjoja. Muutenkin järkevää, ettei kaikki lahjat tule kerralla.
Näin isäkin näkee lahjojen avaamisen ja lapsen ilon. Ja lapselle voi kertoa, että tontut olivat tuoneet tännekin muutama paketin :)
nro5 ehdotus voisi olla mielestänikin kiva idea!
Mutta mieheni on hyvin jyrkkä, ja suorastaan loukkaantunut siitä, että ehdotin lahjojen antamissta lapselle kotiin jouluksi...
Ei ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä, ja ei tietenkään "pidäkkään", mutta itse ajattelisin että Jouluna on kiva saada paljon lahjoja :)
molempien vanhemmilla. Joskus appivanhemmat ovat "siirtäneet" jouluaaton uuteenvuoteen, kun olemme tulleet kylään. Silloin ollaan syöty jouluateria ja jaettu heidän antamansa lahjat.
Olen kokenut vain hyvänä sen, että lahjat on jaettu erissä, koska aatto on yleensä sellaista hösellystä ja kiihkoa, etteivät lahjat saa ansaitsemaansa huomiota.
sekä kuukaudet, kuten "tammikuu" kirjoitetaan pienillä alkukirjaimilla.
lapsi ei ole teillä yhtään joulunaikaan? Meillä joulu on jaettu niin, että joka toinen vuosi toisella aaton ja toisella joulupäivän ja sitten seuraavana vuonna päinvastoin. Lapsi on jo tottunut systeemiin ja saa lahjoja kahdella päivällä.
Tietty jos välimatka on pitkä niin voi olla hankalampi, mutta muuten näen että toi on hyvä ratkasu,kun suurimmalla osalla on muutenkin lomaa jouluna jne.
Lapsi ei ole jouluisin meillä, koska lähivanhempi(äiti) on näin päättänyt vuosia sitten. Ja pitkän välimatkan takia(melkein 4tuntia) ei myöskään pika visiitit kannata..
ap
lähivanhempi voi tällaisia ihan yksin päättää. Eikö vois ratkasta asiaa esim. niin että on lähivanhemmalla aaton, ja joulupäivänä tulee teille ja on pari päivää ainakin? Näin sais viettää molempien rakkaiden kanssa joulua.
lähivanhempi voi tällaisia ihan yksin päättää. Eikö vois ratkasta asiaa esim. niin että on lähivanhemmalla aaton, ja joulupäivänä tulee teille ja on pari päivää ainakin? Näin sais viettää molempien rakkaiden kanssa joulua.
valitettavasti ei isällä ole oiken mitään vaikutusvaltaa, koska äiti on yksinhultjana(omasta tahdostaan) Eli ei ole yhteishuoltajuutta.
..jos miehesi haluaa niin voi kyllä hakea asiaan muutosta. Eri asia on se, jos hän ei ole kiinnostunutkaan niin paljon lapsen kanssa olemaan tekemisissä. Silloin kannattaa mielestäni vain antaa lahja kylmästi tammikuussa.
Mikäli toinen ei ikinä saa viettää joulua lapsen kanssa, kannatan ehdottomasti lahjojen jättämistä tammikuulle. Muussa tapauksessa lahjat olisi siellä missä lapsikin. Tässä vaiheessa kertoisin lapselle jouluna (vaikka puhelimessa) tai sen jälkeen, että pukki oli löytänyt säkistään vielä muutaman lahjan hänelle. Päätti sitten jättää ne isän luokse, jotta tulevat varmasti perille.
Omasta lapsuudestani muistan, että jos kävimme jouluaattona isovanhemmilla oli kotona kuusen allakin pari pakettia odottamassa. Pukki oli käynyt katsomassa ollaanko kotona ja jätti sitten muutaman paketin sinne odottamaan.
ei vaikuta mitenkään tapaamissopimuksiin. Jos etä haluaa, ihan takuulla saa viettää lapsen kanssa joulua joka toinen joulu. Senkun kirjauttaa sopimukseen.
ja ne on jaettu jouluna muiden lahjojen jakamisen kanssa samalla.
Sitten jälkikäteen olen vielä vienyt lapset syömään ravintolaan tai elokuviin tmv. yhdessäoloa "lahjana."