Jos vauva itkee autossa
ja matka kestää 2h niin annatteko itkeä ja jatkatte matkaa (jos syönyt juuri ja vaipatkin vaihdettu)? ei vaan viihdy kaukalossa. Vai PItäisikö pysähtyä väsyttämään vauvaa jonnekin huoltoasemalle niin että lopulta nukkuisi autossa?
Kommentit (26)
Vauva ei itke turhaan
vaan joskus itkee.
Minä en pysähtele jos vaippa on uusi ja vatsa täynnä.
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
itse pys'hdyn joka p-paikalla paijaamaan lasta, annan jonkun lelun tmv ja jatkan matkaa. Ja pysähdyn aina jos on tarvis, joskus voi mennä tosin hiukan aikaa, ennen kuin voin pysähtyä esim jos olen motarilla. Rasittavaa mut minkäs teet, en voi antaa lpasen itkeä..
Me reissattiin 450km koti-mummola-väliä usein, kun lapset oli pieniä. Välillä matka oli yhtä huutoa, etenkin loppumatkasta. Joskus vauva raivosi kaukalossa puolikin tuntia. Vieressä yritin rauhoitella, mutta ei pysähdytty heti etenkään, jos vasta oli tauko pidetty. Yleensä sitten rauhoittui aikansa huudettuaan.
Minkä ikäinen vauva teillä on? Meillä matkanteko helpottui, kun kaukalosta siirryttiin turvaistuimeen
Autossa olemisesta ei tullut sitten yhtään mitään. Lapsella oli muutenkin vaikeaa, mm. koliikki. Jos oli pakko käydä jossain, huuto aiheutti hirveän stressin kaikille autossa ja myös kuskille, minkä vuoksi totesimme, että nyt saa riittää. Siispä olimme kotona ja siellä, minne kantoliinan kanssa julkisilla pääsi. Ollaan ehditty reissata myöhemminkin eikä kukaan sukulainenkaan vetänyt hernettä nenään siitä, että toisessa mummolassa käytiin vasta taaperona...
Olin ihmeissäni, koska lähes aina (kuulemma) lapsi rauhoittuu autoon. No, ei meillä. Eikä muuten vaunuihinkaan...
Vauva ei itke turhaan
vaan joskus itkee.
Minä en pysähtele jos vaippa on uusi ja vatsa täynnä.
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Riippuu siitä miten pieni vauva kyseessä. Ainakaan alle puolivuotiaan en antaisi itkeä, sillä sen ikäisellä itku on aina hätäitkua.
Vähän vanhemmalla voi olla jo kiukuttelua. Mutta itkustahan sen kuulee, onko hätä vaiko vain kiukku.
vauva ei ymmärrä miksi äiti ei voi ottaa syliin tai sitä että matkaa on jatkettava. Vauvalle tämä huudattaminen on sama asia kuin itkisi kotona ja äiti ei vastaisi itkuun. Joten ajoitan ajot aina unien aikaan.
että huuto ei meillä tosiaan lakannut puolessa tunnissa (myöskään kotona saati autossa), lapsi lietsoi itsensä paniikkiin ja jatkoi, ja jatkoi, ja jatkoi.. Jos lapsi huutaa kuin yrittäisin tappaa häntä niin mikään matka ei ole niin tärkeä. Ja nykyään hän on itse tyyneys.
Toinen lapsemme viihtyi autossa muuten aina ihan hyvin.
Omani eivät myöskään ilman syytä ole itkeneet, syyhän voi olla vaikka sylin tarve. Joskus vaan ei ole järkeä enää pysähtyä eli jos on vartti kotiin, niin en pysähdy enää. Pääsee rauhassa imettämään ja lapsen nukkumaan niin ettei tarvitse heti herättää.
pystyn kuuntelemaan oman vauvan itkua korkeintaan 5 min. Onneksi meidän lapset ovat viihtyneet pääsääntöisesti autossa, sillä mummolamatkat ovat meillä pitkät (500 km).
Kerran vauva tosin huusi reilun 60 km matkan ennen kuin lopulta nukahti. Pysähdyttiin n. 10-15 km välein, mutta mikään ei auttanut. Onneksi uni voitti.
ja matka kestää 2h niin annatteko itkeä ja jatkatte matkaa (jos syönyt juuri ja vaipatkin vaihdettu)? ei vaan viihdy kaukalossa. Vai PItäisikö pysähtyä väsyttämään vauvaa jonnekin huoltoasemalle niin että lopulta nukkuisi autossa?
mutta tiedän ihmisiä, jotka antavat vauvan itkeä autossa. Minusta se on kamalaa :(
tän kuopuksen vauva-aikana istuin keskellä takana ja vauva kuskintakana kaukalossa. kun itku tuli eikä loppunut,kurottauduin niin että vauva sai tissin suuhun vaikka kukaan ei poistunut turvavöistä eikä auto pysähtynyt:D noo ehkä ei ihan megahyvä ratkaisu jos turvalisuutta ajattelee,mutta siihen vauva simahti kohta ja kaikkien matka taittui mukavammin.
Kyllähän sitä kannattaa välillä pysähtyä jos vauva itkee, minä pysähdyin aikoinaan ensimmäisen vauvani kanssa joka välissä. Mutta jos on useampi lapsi niin ei sitä vaan silloin enää pysähdellä jatkuvaan. Tietenkään ei voi kauaa antaa itkeä, jos ei vartin päästä nukahda ja huutaa hysteerisenä niin pakkohan silloin...
mutta tiedän ihmisiä, jotka antavat vauvan itkeä autossa. Minusta se on kamalaa :(
Sehän se auttaa kun koko ajan pysäyttelee tien reunaan.
Jos vaipassa ei ole mitään ja vatsassa on ruokaa niin mitään syytä pysäyttelyyn ei kerta kaikkiaan ole!
Meillä ei kukaan lapsista ole todellakaan autossa viihtynyt vauvana, mutta kaikista huonoimmin kuopus, joka nyt on kaksivuotias.
Ihan vastasyntyneestä saakka homma meni näin: kaukaloon laitettaessa huusi ensin kymmenen minuuttia, sitten saattoi nukahtaa, nukkui max. 20 min, sitten huusi loppumatkan aivan hysteerisenä, kesti se matka sitten vielä 10 min. tai 1,5 tuntia. Meidän oli kuitenkin pakko käydä hänen kanssaan esim. lääkärireissuja (olivat hänelle tarpeellisia ja pakollisia), joissa automatka kesti tunninkin, eli huutoahan se sitten oli, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Eli tosi kamalaahan se on kuunnella sitä hysteeristä itkua, mutta joskus ei voi mitään. Huutaminen muuten loppui siinä puolen vuoden jälkeen, ja nyt kaksivuotiaana on oikein reipas automatkailija:-), eli ei traumoja sen suhteen.
mä huomasin myös että parivuotiaan ja alle vuosikkaan kanssa kannatti vauva rauhoittaa tissillä ja jatkaa leikkejä taaperon kanssa. isoista riipputisseistä on apua jos imettää vaikkapa turvakaukaloon, ei tarvi vöitä irrottaa. vuosikasta olen vielä takapenkillä imettänyt ja matkat menneet leppoisasti (yli 700km), joskus tulee itkuja joihin ei autaa muu kuin uni ja arvelen että lapsi itkee väsymystään eikä saa nukahdettua.. muistettava kuitenkin on että esim kaukalovauvan on vaikeampi röyhtäistä joten ei sovi kaikille..jaloittelu ja verryttely on tärkeää niin aikuisille kuin vauvoille ja taaperoille eli ei tuntitolkulla kukaan jaksa..
mun esikoinen viihtyi autossa jo vauvasta lähtien,ajettiin 500km kahdella pysähdyksellä ja se tyytyväisenä istui kaukalossa ja katseli maisemia,nukkui puoli tuntia koko matkan aikana(tais olla 10kk silloin) mutta kaks nuorempaa painosta ei sitten niin viihtyneetkään.pakko oli pysähdellä aika paljonkin,ja myös tuosta syystä en norimmaisen kanssa lähtenyt autolla ajamaan tuota 500km matkaa kun huuto oli niin kovaa(eli mökille sen verran matkaa)vaan mentiin junalla perässä.siellä sitten viihtyikin tosi hyvin.
Olin ihmeissäni, koska lähes aina (kuulemma) lapsi rauhoittuu autoon. No, ei meillä. Eikä muuten vaunuihinkaan...
No me ajettiin Tampereelta Ouluun niin, että puolivuotias nukahti kerran ja nukkui puoli tuntia. Paluu matkalla vartin. Ei neiti kyllä onneksi itkenytkään.
En jää minnekään huoltoasemille hengailemaan, mutta teen tarvittaessa pysähdyksiä, sylittelen ja yritän viihdytää leluilla. Vartin verran annan huutaakin, mutta sitten on jo pakko jotain tehdä. En pystyisi antamaan huutaa tuntikausia.
Jos vauvalla on masu täynnä, niin ylimääräinen röyhtäytys voisi auttaa itkuun... Mutta yleensä me ei pysähdytä, pidän vaikka vauvan suussa tuttia hetken, että rauhoittuu. Meidän 4 kk vauva ei yleensä halua tuttia imeä, mutta silti se auttaa silloin kun ei tissiä voi antaa.
Vauva ei itke turhaan