Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen. Tuttu perhe pakkas kamansa ja muutti ulkomaille, vielä jopa pysy

Vierailija
07.06.2008 |

västi. Miten päästä tästä kateudesta eroon?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma läheinen tukiverkko ja rakkaat ihmiset ulkomailla asumiseen.

Vierailija
2/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu maa mustikka, oma maa mansikka :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma läheinen tukiverkko ja rakkaat ihmiset ulkomailla asumiseen.

Vierailija
4/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oma maa mansikka, muu maa mustikka" Oon aina tykänny mustikoista enemmän ku mansikoista. Voisko joku selittää sen mulle.

Vierailija
5/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla hyvä, kotona PARAS!

"oma maa mansikka, muu maa mustikka" Oon aina tykänny mustikoista enemmän ku mansikoista. Voisko joku selittää sen mulle.

Vierailija
6/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usko pois, ei ole kadehtimisen arvoinen ratkaisu. Alku uudessa maassa voi olla hämmentävä ja rankka, etenkin jos kielitaito on puutteellinen. Turvallisuusasioihin on kiinnitettävä erityistä huomiota, hintataso yleensä kallis miljoonakaupungeissa, ulkomaalaisilla voi olla vaikeuksia avata pankkitiliä ja saada lainaa oman asunnon ostamiseen, lasten kouluasiat mietityttävät ja kuukaudessa kouluun voi mennä 1 000 dollaria/lapsi, vakuutukset ovat kalliita mutta välttämättömiä, jos menetät työsi, kukaan ei ole ottamassa vastaan pudotuksessa, etenkin alussa olet yksin ja ystävä-sekä tukiverkon muodostumiseen menee aikaa jne.

En tiedä palaanko Suomeen, todennäköisesti elämä on pysyvästi ulkomailla. Mieheni on ulkomaalainen ja hänellä on kansainvälinen ura. Maat vaihtuvat ja aina joutuu aloittamaan alusta, jättämään taakse "entisen elämän" ja löydettävä rohkeutta olla aktiivinen ja positiivinen, lasten vuoksi on oltava vahva ja saada arki toimivaksi mahdollisimman pian.

Toisaalta maailman näkeminen pintaa syvemmältä, eri maissa asuminen, uusien kulttuurien oppiminen on upea kokemus. Elämä on täyttä haasteineen kaikkineen, seikkailuista ei ole puutetta etenkin eksoottisimmissa maissa.

Silti Suomi on maa numero 1, ikävä ei hälvene omaa synnyinmaata kohtaan. Nauti Suomen hyvistä puolista, etenkin nyt kesäisestä luonnosta, lakritsijäätelöstä, salmiakista ja jälkiuunileivästä :D

Vierailija
7/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden kuluttua arki alkaa olla jo rutiinia. sitten huomaa mitä on saanut ja mitä puuttuu (kuten läheisten tuki, menneisyyden jakajia).

Viiden vuoden sisällä on varmaan luonut uuden verkoston ja saanut uusia ystäviä, jos on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi