Mitä annat taaperollesi aamupalaksi?
Antavatko kaikki puuroa? Olen ajatellut siirtyä aamuisin esim.leipään ja jogurttiin, sillä illalla annan 1-veelleni puuron. Kaksi kertaa puuroa päivässä tökkisi ainakin omalla kohdallani pikkuhiljaa...
MIten teillä muilla?
Kommentit (30)
Se maistuu aina ja syö paljon. Sitä siis onkin aina aamu- ja iltapalana. Joskus annan aamulla itselleni tekemästä munakokkelista osan.
Tietty vatsoja on erilaisia, mutta puuro kyllä pitää nälkää kaikista parhaiten. Eri asia on, jos se ei yksinkertasesti maistu!
Meillä yks vee kaksoset syö puuroa aamuin illoin. Kehittelen aina uusia vaihtoehtoja, niin ei ala tökkiin. Uunipuuroja, mannapuuroja, vatkattuja marjapuuroja, riisipuuroja, graham- tai ruisjauhoista, erilaisista hiutaleista, sekaan luumua, banskua, omenaa, marjoja, persikoita, erilaisia hilloja... Jugurttiakin voi laittaa puuroon, on muuten tosi hyvää! TOsi on :)
-aika harvoin puuroa (riisipuuro + luumusoppa on parasta, joskus syödään kaurapuuroa voisilmällä ja sokerilla ja sitten muita puuroja vaihtelevasti hillon kanssa)
-leipä jonka päällä margariinia, juustoa, kinkkua, kurkkua/tomaattia
-karjalanpiirakka + munavoi
-hedelmiä
-hedelmäsalaattia
-jogurttia/viiliä/riisi fruttia tms.
-muroja
-munakasta
-pannukakkua
yms. mitä nyt sattuu kaapissa olemaan ja mieli tekemään
Meillä on ehkä 3-4xvko viiliä ja riisimuroja, 1-2x leipää + juustoa, kurkkua, hedelmiä tms. ja 1-2x riisipuuroa, ainoaa puurosorttia jota kaikki suostuvat syömään (mies söisi muitakin mutta lapset ja minä emme).
ja syö sitä kotona ja tietääkseni suurimman osan aikaa myös tarhassa aamuisin. Iltapalassa ollaan joskus joustettu, annettu esim. rahkaa tai jugurttia, leipää, banaania tms.
Riippuu kyllä vähän miten on syönyt päivällisen... jos huonosti niin aina puuroa... :-)
Joskus jos syödään ns. yhteinen aamiainen, eli leivon sämpylöitä ja kaikkea, niin sitten syö samaa kuin mekin. En normaalisti syö itse aamupalaa, joten tuo puuro on se yleisin vaihtoehto.
Meillä myös kouluikäinen syö muutaman kerran viikossa puuroa, ja osaa itse tehdä mikrossa sen, ja ainakin osasta noista tykkää tosi paljon. Itse käytännössä vihaan puuroa, enkä sitä suostu juurikaan syömään. Se ei estä minua syöttämästä puuroa lapsille niin kauan kuin se kelpaa...!
Syö yleensä leipää tai jugurttimysliä, on kyllä tosi pieniruokainen aamulla.
Illalla tyttö syö aina lautasellisen kaurapuuroa, mikään muu puuro ei kelpaa, mutta hyvä että yksi edes.
kolmevuotiaalle kaurapuuron.Nelivuotias syö leipää
Mutta iltapala on sitten yleensä jotain muuta: leipää, hedelmiä, sokerittomia muroja tms. Myös kaurahiutale+maito" mössö" kelpaa hyvin iltaisin.
Taitaa olla Markus-sedän perintöä, sukupolvelta toiselle, tämä kaurapuuron taikavoimaan uskominen.
Meillä syödään leipää ja ollaan terveitä ja onnellisia.