Mitä annat taaperollesi aamupalaksi?
Antavatko kaikki puuroa? Olen ajatellut siirtyä aamuisin esim.leipään ja jogurttiin, sillä illalla annan 1-veelleni puuron. Kaksi kertaa puuroa päivässä tökkisi ainakin omalla kohdallani pikkuhiljaa...
MIten teillä muilla?
Kommentit (30)
Joskus nakertaa tarjolla olevaa vihannestakin (kurkku, tomaatti). Ja juo maitoa. Ikää 2v.
Joskus harvoin on tarjolla muroja.
Kaikki lapset syövät aamu sekä iltapuuron. Ikää 1v2kk, 3v ja 5v.
Syö sitä tyytyväisenä sekä aamulla että illalla. Tarjoilu ei muutu ainakaan ennen kuin lapsi itse sanoo, että jatkuva puuroilu kyllästyttää.
Yökkäysrefleksi!
Eli älkää väkisin puuduttako lastanne puurolla sillä muitakin hyviä vaihtoehtoja on ja monipuolisuus on terveellistä!
niin kauan syötän puuroa kun maistuu! =)
Esikoinen alkoi oksentaa heti kun maistoikin puuroa, joten se siitä ja nyt tämä kuopuskin on alkanut hyljeksimään puuroa joten molempien lapsien puuroilu-ura jäi sellaseen puoleen vuoteen.
Omenaa,leipää ja maitoa kuopukselle 2 v.
Puuroa suostuvat syömään tosi harvoin joten en sitä usein tarjoilekaan.
Myös jogurtit ja myslit maittavat ja banaani ja naposteluporkkanat.
siinä on marjasosetta päällä. Aamulla ja illalla menee.
meillä 1v syö puuroa,niitäkin on niin paljon erillaisia että ei pitäs tökkiä.Meillä kaikki 4 lasta syöneet aina puuroa tonne 3v asti ja joskus syävät vieläkin,ovat koululaisia nyt ja murkkuikäsiä.Vaihdellaan puuroja.Ja marjoja,hilloja ynm.sekaan niin kyllä on hyvää.
Vierailija:
Esikoinen alkoi oksentaa heti kun maistoikin puuroa, joten se siitä ja nyt tämä kuopuskin on alkanut hyljeksimään puuroa joten molempien lapsien puuroilu-ura jäi sellaseen puoleen vuoteen.
Puuroja on kokeiltu, uskokaa pois. On ollut vehnäpuuroa, neljän viljan, ruista, tattaria, riisihiutaletta, hirssiä. Ja on keitetty veteen ja maitoon. Joku siinä on, että noin joka kahdennellakymmenennellä tarjouskerralla se maistuu, muulloin menee enintään 1 tl. Eli tämä äiti ei enää keitä puuroja, ainakaan muutamaan kuukauteen.
vaihtelun vuoksi annan välillä muroja, viiliä ja leipää ja tietenki maitoa.
älkää syöttäkö pelkkää kaurapuuroa,en mäkään söis,mannapuuroa siihen tippa kaakaojauhetta,viljapuuroihin marjasosetta ynm.
muroja meil ei ostta ollenkaan,ovat suolasia ja turhaa ravintoa.
en minä ainakaan saa 1v syömään tummaa leipää edes yhtä siivua niin paljoa et pärjäis ruokaan asti,puolet tippuu lattialle ja tukehtuu niihin leivän paloihin,vaaleaa leipää ei harrasteta.
Joskus vähän banaania. Puuroa ei vain syö. En viitsi sitä keitellä, kun se menee kaikki kompostiin.
Meillä ei vuoden ja kolmen kuukauden ikäinen suostu syömään vauvasoseita enää lainkaan. Puuroja ei ole koskaan syönyt kun korkeintaan pari nokaretta.
Vierailija:
Sori,mut kuullostaa oudolle.Vaihteletteko te eri puuroja?
Vierailija:Esikoinen alkoi oksentaa heti kun maistoikin puuroa, joten se siitä ja nyt tämä kuopuskin on alkanut hyljeksimään puuroa joten molempien lapsien puuroilu-ura jäi sellaseen puoleen vuoteen.
Meidän tyttö on syönyt jo pitkään ruisleipääkin, en muista, milloin aloitti, mutta noin vuoden ikäisenä. Kaikki leivät menee, ja useimmat leivon itse, luomujauhoista, vähäsuolaista.
23
Puuro ei maistu eikä leipä.